Nέα της αγοράς

Fraport Greece: Σε ισχυρά οικονομικά μεγέθη μεταφράστηκε η υψηλή επιβατική κίνηση

Ειδικότερα, ο κύκλος εργασιών της εταιρείας για το σύνολο του 2023 έκλεισε στα 305,051 εκατ. ευρώ από 236,298 εκατ. το 2022, σημειώνοντας άνοδο 22,5%. Την ίδια στιγμή, τα καθαρά κέρδη ενισχύθηκαν κατά 6% στα 51,484 εκατ. ευρώ έναντι 48,032 εκατ. ευρώ.

Σε ισχυρά οικονομικά μεγέθη μεταφράστηκε η υψηλή επιβατική κίνηση που κατέγραψαν κατά τη διάρκεια της περσινής χρονιάς τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια (Θεσσαλονίκη, Κέρκυρα, Κεφαλονιά, Άκτιο, Ζάκυνθος, Καβάλα, Χανιά, Ρόδος, Σάμος, Σκιάθος, Μυτιλήνη, Μύκονος, Σαντορίνη και Κως), τα οποία βρίσκονται υπό τη διαχείριση της Fraport Greece.

Ειδικότερα, ο κύκλος εργασιών της εταιρείας για το σύνολο του 2023 έκλεισε στα 305,051 εκατ. ευρώ από 236,298 εκατ. το 2022, σημειώνοντας άνοδο 22,5%. Την ίδια στιγμή, τα καθαρά κέρδη ενισχύθηκαν κατά 6% στα 51,484 εκατ. ευρώ έναντι 48,032 εκατ. ευρώ.

Οι υψηλές πτήσεις αναμένεται να συνεχιστούν και τη φετινή χρονιά, παίρνοντας ώθηση από τις ισχυρές τουριστικές ροές από τις αγορές του εξωτερικού ενώ σημαντική κρίνεται και η συνεισφορά από τον εγχώριο τουρισμό.

Το ποσό των 17 εκατ. ευρώ  

Σε κάθε περίπτωση πάντως, στα οικονομικά αποτελέσματα της φετινής χρονιάς αναμένεται να συμπεριληφθεί το ποσό των 17 εκατ. ευρώ, στο πλαίσιο αποζημίωσης από το ελληνικό δημόσιο. Να σημειωθεί ότι η Fraport Greece είχε προσφύγει στην Επιτροπή Επίλυσης Τεχνικών Διαφορών (ΕΕΤΔ) στο πλαίσιο εκτέλεσης της Σύμβασης Παραχώρησης (ΣΠ), υποστηρίζοντας ότι η πανδημία του κορονοϊού αποτελεί Γεγονός Ευθύνης Δημοσίου, και κατά συνέπεια το Δημόσιο οφείλει να την αποζημιώσει για το χρονικό διάστημα του δεύτερου εξαμήνου του 2021.

Τελικώς η ΕΕΤΔ δικαίωσε την Fraport  εντός του 2023. Τόσο το Ελληνικό Δημόσιο όσο και η εταιρεία προσέβαλαν την απόφαση της ΕΕΤΔ στη Διεθνή Διαιτησία ενώπιον του ICC Court πλην όμως στη συνέχεια το Ελληνικό Δημόσιο πρότεινε, στο τέλος του 2023, να κλείσει η υπόθεση συμβιβαστικά με την καταβολή ποσού ύψους 17 εκ. ευρώ. Η πρόταση αυτή του Ελληνικού Δημοσίου δεν μπορούσε να έχει γίνει αποδεκτή από την Fraport εντός του έτους 2023 αφού το ποσό της προτεινόμενης αποζημίωσης ήταν μικρότερο από το ποσό που είχε αρχικά προτείνει για συμβιβασμό και έτσι χρειάστηκε έγκριση από το διοικητικό συμβούλιο, το οποίο στις αρχές του έτος ενέκρινε το εν λόγω ποσό.

Ειδικότερα, τον Ιανουάριο του 2024 η πρόταση αυτή του Ελληνικού Δημοσίου έγινε αποδεκτή και ως εκ τούτου η εταιρεία αναγνώρισε σε όφελος των αποτελεσμάτων της οικονομικής χρήσης  του 2024 την ως άνω αποζημίωση συνολικού ποσού 17 εκατ. ευρώ.

Σε ό,τι αφορά τώρα την πορεία της επιβατικής κίνησης στο πρώτο τρίμηνο της φετινής χρονιάς ο συνολικός αριθμός των επιβατών που διακινήθηκαν στα 14 μεγάλα αεροδρόμια της περιφέρειας έσπασε το φράγμα των 2 εκατομμυρίων, φθάνοντας τα 2,09 εκατ., εκ των οποίων οι 1,28 εκατ. ήταν στο δίκτυο εσωτερικού και οι υπόλοιπο 810 χιλιάδες στο δίκτυο εξωτερικού, μια αναλογία, η οποία αναμένεται να αλλάξει όσο προ προσεγγίζουμε τους καλοκαιρινούς μήνες.

Πηγή: capital.gr//Ματίνα Χαρκοφτάκη

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο