Παιχνίδια: Γιατί η βιομηχανία ποντάρει τώρα στους…. ενήλικες
Πηγή Φωτογραφίας: PEXELS.COM
Για την παγκόσμια βιομηχανία παιχνιδιών, η περασμένη χρονιά δεν ήταν… παίξε γέλασε.
Οι παγκόσμιες πωλήσεις του κλάδου μειώθηκαν πέρυσι κατά 7% σε ετήσια βάση, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών αγοράς Circana.
Υπέστησαν καθίζηση ακόμη και κατά την περίοδο των Χριστουγέννων, που συνήθως αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το ένα τέταρτο των ετήσιων εσόδων της βιομηχανίας.
Αυτή τη φορά ωστόσο ήταν ιδιαίτερα απογοητευτικές.
Η Hasbro ανέφερε μειωμένες πωλήσεις και έσοδα και τώρα προχωρά σε μαζικές περικοπές θέσεων εργασίας.
Για πρώτη φορά στην ιστορία της, η Playmobil βρίσκεται στο «κόκκινο».
Η Φρεντερίκ Τουτ, ειδική σύμβουλος της Circana για τον συγκεκριμένο κλάδο, περιγράφει την κατάσταση ως προαναγγελθείσα κρίση.
Εν μέσω κρίσης κόστους ζωής, οι καταναλωτές σε πολλές χώρες αναγκάστηκαν να μειώσουν τις δαπάνες τους, ακόμη και για τα παιδιά τους.
Ένας σχετικά ανώδυνος τομέας περικοπών ήταν και τα παιχνίδια.
Η τάση διαφοροποιείται ανά περιοχές.
Στην Ευρώπη, για παράδειγμα, οι πωλήσεις παιχνιδιών συρρικνώθηκαν πέρυσι στα επίπεδα του 2019, σε αντίθεση με τις ΗΠΑ, όπου σημείωσαν αύξηση κατά 26% στο ίδιο διάστημα.
Καθώς οι οικονομίες πασχίζουν να ανακάμψουν, ο κλάδος ευελπιστεί σε κάποια ανάπαυλα για φέτος.
Δεν μένει ωστόσο με τα χέρια σταυρωμένα.
Μια διέξοδο από την κρίση φαίνεται να δείχνει η περίοδος της πανδημίας COVID-19.
Κατά τη διάρκεια των lockdown, οι καταναλωτές αγόρασαν πολλά επιτραπέζια παιχνίδια και παζλ, σετ χειροτεχνίας και κιτ κατασκευών, τραμπολίνα και παιχνίδια κήπου.
Οι αγορές δεν προορίζονταν μόνο για τα μικρά παιδιά, αλλά και τα… μεγάλα.
Πολλοί στον κλάδο ήλπιζαν ότι αυτή η έκρηξη πωλήσεων θα συνεχιζόταν. Δεν συνέβη.
Προσφέρει όμως δυνητικά μια εναλλακτική για το «χτίσιμο» μιας νέας πελατείας για τη βιομηχανία των παιχνιδιών.
Αυτή των ενηλίκων…
Στροφή στα «μεγάλα παιδιά» Το θέμα «kidults» αποτέλεσε ένα από τα κύρια θέματα συζήτησης στην πρόσφατη έκθεση παιχνιδιών στη Νυρεμβέργη, γράφει σε σχετικό ρεπορτάζ της η γερμανική εφημερίδα Die Welt.
Ο όρος προκύπτει από τη σύμπτυξη των αγγλικών λέξεων «kid» και «adult». «Παιδί» και «ενήλικας» δηλαδή.
«Υπάρχουν εδώ και καιρό αυτοί που τους αρέσει να παίζουν ή να συλλέγουν», ανέφεραν οι διοργανωτές της έκθεσης.
«Όμως ο αριθμός τους αυξάνεται ραγδαία τα τελευταία χρόνια. Έχουν μετατραπεί από μια εξειδικευμένη αγορά, σε μια σημαντική αγορά-στόχο».
Οι έρευνες αγοράς δείχνουν ότι θα μπορούσε να αποφέρει δισεκατομμύρια σε έσοδα, στο μέλλον.
Πολλώ μάλλον όταν ο πληθυσμός, και δη στην Ευρώπη, γερνά.
Ο δανέζικος κολοσσός της βιομηχανίας παιχνιδιών LEGO είναι πρωτοπόρος σε αυτόν τον τομέα.
Στην αρχική ιστοσελίδα της πλέον κυριαρχούν φωτογραφίες με ενήλικες να παίζουν με σετ της εταιρείας.
Υπάρχει και ξεχωριστό τμήμα με «προσεκτικά επιλεγμένα και ειδικά σχεδιασμένα για χέρια ενηλίκων».
«Από τα θαύματα του κόσμου μέχρι την κινηματογραφική μαγεία», διαφημίζει.
«Από την ατρόμητη εξερεύνηση του διαστήματος μέχρι τα είδωλα της ποπ κουλτούρας, από τα πολυτελή αυτοκίνητα μέχρι τα αρχιτεκτονικά αριστουργήματα».
Το υπόβαθρο αυτής της αλλαγής, παρατηρεί η Welt, είναι το γεγονός ότι το χρονικό πλαίσιο στο οποίο τα παιδιά παίζουν με τη LEGO γίνεται όλο και μικρότερο, δεδομένου του ανταγωνισμού από τις κονσόλες, τα tablet, τα smartphones και τις υπηρεσίες streaming.
Πριν λανσάρει την νέα καμπάνια της για ενήλικες, η εταιρεία είχε κάνει έρευνα με τη συμμετοχή άνω των 33.000 ενηλίκων σε 33 χώρες.
Το 86% δήλωσαν ότι το παιχνίδι τους βοηθά να χαλαρώσουν από τη δουλειά και το άγχος της καθημερινότητας.
Ένα 78% ανέφερε αίσθημα ικανοποίησης από την ενασχόληση με χειρωνακτικές ή δημιουργικές δραστηριότητες.
Τάση, που πλέον δεν περνά απαρατήρητη από τη βιομηχανία παιχνιδιών εν γένει.
Παιχνίδια για ενήλικες Έπειτα από μισό αιώνα λειτουργίας, η γερμανική εταιρεία παιχνιδιών Playmobil με σήμα-κατατεθέν τις εμβληματικές μικρές πλαστικές φιγούρες βρίσκεται αντιμέτωπη με ανησυχητική πτώση των πωλήσεων και το φάσμα περικοπών.
Σε μια προσπάθεια επαναλανσαρίσματος, υιοθετεί μια νέα στρατηγική.
Την ονομάζει «Αναχώρηση στο Μέλλον».
Στο επίκεντρο είναι μεν τα παιδιά ηλικίας 1-4 ετών, αλλά κυρίως οι ενήλικες.
«Πιστεύουμε ότι υπάρχουν τεράστιες δυνατότητες σε αυτή την αγορά», παρατηρεί στη Welt o νέος CEO της εταιρείας, Μπάρι Κούρτερ.
Θέλει, λέει, να συνεργαστεί με διάσημα πρόσωπα από τον κόσμο του αθλητισμού και της ψυχαγωγίας, βασίζοντας πάνω τους φιγούρες, οι οποίες στη συνέχεια θα γίνουν συλλεκτικές.
Στην κορυφή της λίστας του μάλιστα έχει την σούπερ-σταρ της ποπ, Τέιλορ Σουίφτ.
Παράλληλα εξάλλου με τα επιτραπέζια παιχνίδια και τα παζλ, τα συλλεκτικά αντικείμενα αποτελούν σημαντικό στοιχείο της αναπτυσσόμενης αγοράς «kidult».
Σε αυτό «ποντάρει» και ο αμερικανικός πολυεθνικός κολοσσός Mattel, που κατασκευάζει συλλεκτικές εκδόσεις για πολλές από τις μάρκες του, συμπεριλαμβανομένων των Barbie, Hot Wheels, Matchbox και των φιγούρων δράσης Masters of the Universe.
Όχι τυχαία, η επιτυχία της ταινίας Barbie, την οποία είδαν κυρίως ενήλικες, έδωσε ώθηση στις πωλήσεις.
«Δεν είμαστε ποτέ πολύ μεγάλοι για να παίξουμε», παρατηρεί ο διευθύνων σύμβουλος της Mattel Γερμανίας, Ζεμπάστιαν Τρίσλερ.
Το κατέγραψε έκθεση της εταιρείας σε συνεργασία με την Jung von Matt Nerd, μια εταιρεία συμβούλων μάρκετινγκ για την ψηφιακή ποπ κουλτούρα.
Τρεις στους τέσσερις ερωτηθέντες δήλωσαν ότι η αγορά παιχνιδιών τους αποσπά από τις έγνοιες της καθημερινότητας, θυμίζοντάς τους την παιδική τους ηλικία.
Κάποιοι μάλιστα εκπληρώνουν ως ενήλικες επιθυμίες που είχαν μείνει ανεκπλήρωτες όταν ήταν παιδιά.
Η εστίαση είναι πρωτίστως σε θέματα όπως υπερήρωες, επιστημονική φαντασία, κινούμενα σχέδια και βιντεοπαιχνίδια.
Κατά τον Τόαν Νγκούγιεν, ιδρυτή του Jung von Matt Nerd, πρόκειται για μια υποσχόμενη αγορά, με δυναμική περίπου 250 δισεκατομμυρίων δολαρίων παγκοσμίως.
Πηγή: in.gr
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας