Με γοργούς ρυθμούς η επέκταση της Γραμμής 4- Οι επεκτάσεις του Μετρό που σχεδιάζονται
Πηγή Φωτογραφίας: ΜΕΤΡΟ ΣΤΑΘΜΟΣ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΕΠΙΒΑΤΕΣ (ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ EUROKNISSI)
Με την κατασκευή της νέας Γραμμής 4 του Μετρό να βρίσκεται σε εξέλιξη και μια σειρά επεκτάσεων που δρομολογούνται, σηματοδοτείται η αναδιάταξη του κυκλοφοριακού χάρτη της Αττικής, η δημιουργία νέων πόλων ανάπτυξης της πρωτεύουσας και η αναζωπύρωση του επενδυτικού ενδιαφέροντος.
Με γοργούς ρυθμούς η επέκταση της Γραμμής 4
Με γοργούς ρυθμούς προχωρά η κατασκευή της νέας πορτοκαλί γραμμής του Μετρό, της λεγόμενης Γραμμής 4, “Άλσος Βεΐκου – Γουδή”.
Το ΤΒΜ δουλεύει όλο το 24ωρο με δύο βάρδιες 12 ωρών και διανοίγει 13 μέτρα έτοιμης σήραγγας ημερησίως, με τον αριθμό αυτόν να μπορεί να φτάνει –ανάλογα και με το υπέδαφος μπροστά του– ακόμα και τα 20 μέτρα.
Οι δύο καινούργιοι μετροπόντικες θα διανοίξουν συνολικά 12,8 χλμ. σήραγγας, με 15 νέους υπόγειους σταθμούς: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Νήαρ Ηστ, Ζωγράφου, Ιλίσια και Γουδή.
Η Γραμμή 4 θα έχει δύο σταθμούς ανταπόκρισης, στην Ακαδημία, με τον σταθμό Πανεπιστήμιο της Γραμμής 2, και στον Ευαγγελισμό, με τη Γραμμή 3.
Εντός του 2024 ο διαγωνισμός για την επέκταση στο Ίλιον
Εντός του 2024 αναμένεται να δημοπρατηθεί η επέκταση του μετρό στο τμήμα Ανθούπολη-Ίλιον, ύψους 550 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ, με αρχαιολογίες, απρόβλεπτα κ.ά.).
Ο διαγωνισμός ξεκίνησε στις 3 Μαΐου 2023 με την εκδήλωση ενδιαφέροντος και προσέλκυσε 4 “κολοσσούς” των ελληνικών κατασκευών: Τέρνα, Ιntrakat, Άβαξ – Ghella – Alstom και Άκτωρ-Μυτιληναίος.
Σε αυτήν τη φάση ολοκληρώνονται οι διαδικασίες περιβαλλοντικών εγκρίσεων, ελέγχου των φακέλων των συμμετεχόντων προκειμένου να αποφασιστεί ποιοι είναι αυτοί που θα περάσουν στον β’ γύρο.
Η εν λόγω επέκταση έχει σχεδιαστεί με σκοπό:
• Την εξυπηρέτηση πολλών πυκνοκατοικημένων περιοχών των Δυτικών Προαστίων.
• Τη μελλοντική αύξηση της δικτύωσης των Γραμμών Μετρό με την πρόβλεψη ανταπόκρισης στον σταθμό “Ίλιον” με τη μελλοντική επέκταση της Γραμμής 4 προς Πετρούπολη.
• Τη μελλοντική επέκταση προς Αχαρνές. Το τμήμα αυτό της Γραμμής 2 μέχρι την περιοχή του Αγίου Νικολάου εκτιμάται ότι θα εξυπηρετεί τουλάχιστον 67.000 επιβάτες ημερησίως (2040), ενώ ο αριθμός των πολιτών που θα εξυπηρετούνται ως προς την κατοικία τους σε ακτίνα 500 μ. από τους 3 νέους σταθμούς εκτιμάται σε περίπου 42.000 και οι αντίστοιχες εξυπηρετούμενες θέσεις εργασίας είναι περίπου 5.000.
Το έργο αφορά την κατασκευή και λειτουργία της Επέκτασης της Γραμμής 2 μετά τον Σταθμό “Ανθούπολη” προς την περιοχή του Ιλίου και Αγίου Νικολάου. Η Επέκταση της Γραμμής 2 προς το Ίλιον αρχίζει από τη σήραγγα του Επίσταθμου του Σταθμού “Ανθούπολη” και ολοκληρώνεται με το πέρας της σήραγγας του Επίσταθμου του Σταθμού “Άγιος Νικόλαος”.
Η Επέκταση της Γραμμής 2 πέραν του Σταθμού “Ανθούπολη” θα είναι συνολικού μήκους 4,18 χλμ. και περιλαμβάνει τρεις (3) νέους Σταθμούς και τα αντίστοιχα Φρέατα Αερισμού αυτών. Οι Σταθμοί είναι οι εξής: • Σταθμός “Παλατιανή” • Σταθμός “Ίλιον” • Σταθμός “Άγιος Νικόλαος”
Οι σήραγγες μεταξύ των Σταθμών είναι διατομής διπλής τροχιάς, ενώ ο Επίσταθμος μετά τον Σταθμό “Άγιος Νικόλαος” είναι διευρυμένης διατομής/τριπλής τροχιάς. Επίσης, κατασκευάζονται 6 φρέατα κατά μήκος της Γραμμής, τα οποία είναι τα εξής: • “Αγίου Σώστη” • “Αντίπαξων” • “Φιλοκτήτη” • “Ερμιόνης” • “Πλάτωνος” • “Αγίας Γλυκερίας
Ο Σταθμός “Παλατιανή” χωροθετείται στη διασταύρωση των οδών Θηβών και Ανδρέα Παπανδρέου και διαθέτει δύο εισόδους εκατέρωθεν της οδού Θηβών. Διαθέτει πλαϊνές αποβάθρες πλάτους 4,50 μ. και μήκους 110 μ. εντός σήραγγας.
Ο Σταθμός “Ίλιον” χωροθετείται στη διασταύρωση των οδών Θηβών και Ελαιών, διαθέτει δύο εισόδους εκατέρωθεν της οδού Θηβών και πρόβλεψη σύνδεσης/μετεπιβίβασης επιβατών με τον ομώνυμο Σταθμό της μελλοντικής Επέκτασης της Γραμμής 4 προς Πετρούπολη. Διαθέτει πλαϊνές αποβάθρες πλάτους 4,50 μ. και μήκους 110 μ. εντός σήραγγας.
Ο Σταθμός “Άγιος Νικόλαος” χωροθετείται κάτω από την ομώνυμη λεωφόρο, καταλαμβάνοντας τμήμα διαμορφωμένης πλατείας και χώρου πρασίνου, που βρίσκεται μεταξύ των οδών Παραμυθιάς, Ολύνθου, Ζίτσας και Αγ. Νικολάου. Πρόκειται για σταθμό με πλευρικές αποβάθρες πλάτους 4,00 μ. και μήκους 110 μ. Αποτελείται από 4 κύρια επίπεδα, όπου οργανώνονται όλες οι υποστηρικτικές λειτουργίες υποδοχής/ εξυπηρέτησης/ κυκλοφορίας κοινού, οι Η/Μ χώροι του σταθμού, καθώς και ο χώρος των αποβαθρών και η στάθμη κυκλοφορίας των συρμών επί των σιδηροτροχιών. Ο Σταθμός θα υλοποιηθεί σε ανοιχτό όρυγμα με τη μέθοδο εκσκαφής και επανεπίχωσης (Cut & Cover). Τμήμα του ορύγματος θα χρησιμοποιηθεί προσωρινά για την εγκατάσταση και εκκίνηση του ΤΒΜ.
Οι κατασκευαστικές μέθοδοι των διαφόρων κατασκευών της Επέκτασης προβλέπεται ότι θα είναι οι ακόλουθες: • Μέθοδος Εκσκαφής και Επανεπίχωσης (Cut & Cover). Αφορά τον Σταθμό Αγίου Νικολάου, τμήματα των άλλων δύο Σταθμών και όλα τα Φρέατα. • Μέθοδος Υπόγειας Διάνοιξης με Μηχάνημα Ολομέτωπης Κοπής (ΤΒΜ). Αφορά τις σήραγγες διατομής διπλής τροχιάς μεταξύ των Σταθμών. • Μέθοδος Υπόγειας Διάνοιξης Σηράγγων με Συμβατικά Μηχανικά Μέσα.
Όλοι οι Σταθμοί θα έχουν πλευρικές αποβάθρες και θα διαθέτουν μία ή δύο εισόδους, θα έχουν μήκος 110 μ. και θα είναι πλήρως προσβάσιμοι από ΑΜΕΑ.
Όπου απαιτηθεί, για την κατασκευή των σταθμών θα απαλλοτριωθούν οι απαιτούμενες ιδιοκτησίες.
Επόμενος σταθμός… Γλυφάδα και Καλλιθέα
Εκτός από την επέκταση στο Ίλιον, η Αττικό Μετρό σχεδιάζει και νέες επεκτάσεις, τόσο ως προς τα βόρεια όσο και στη σύνδεση με το δίκτυο του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ).
Η επέκταση της Γραμμής 4 προς τα βόρεια θα καλύψει τη Λεωφόρο Κηφισίας μέχρι το “δαχτυλίδι” στην Αττική Οδό και θα συνεχίζει βορειοδυτικά και, μέσω Αμαρουσίου και Πεύκης, θα φτάνει στη Λυκόβρυση, αρκετά κοντά στην Εθνική Οδό.
Η επέκταση αυτή επίσης θα επιτρέψει τη διασύνδεση της Γραμμής 4 στον σταθμό Κατεχάκη με τη Γραμμή 3, στον σταθμό “Κηφισίας” με τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο και στον σταθμό “Μαρούσι” με τη Γραμμή 1, επιτυγχάνοντας τη λειτουργία ενός ενιαίου δικτύου συγκοινωνιών στην ευρύτερη περιοχή των Βορείων Προαστίων.
Η επέκταση αυτή, μήκους 13 χιλιομέτρων, θα έχει τους σταθμούς: Κατεχάκη, Φάρος, Φιλοθέη, Σίδερα, Ολυμπιακό Στάδιο, Παράδεισος, ΟΤΕ, Μαρούσι, Πεύκη, Λυκόβρυση.
Παράλληλα, μελετάται και η επέκταση της Γραμμής 4 από το Άλσος Βεΐκου προς Πετρούπολη. Η γραμμή αυτή θα περνά από πυκνοκατοικημένες περιοχές όπως τα Πευκάκια, η Νέα Φιλαδέλφεια και οι Άγιοι Ανάργυροι.
Αναφορικά με τη δημιουργία διακλάδωσης της Γραμμής 1 (πράσινη) του Μετρό από τον σταθμό του Θησείου έως το Φάληρο μέσω της Καλλιθέας, με στόχο την εξυπηρέτηση του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ), ο κ. Κουρέτας ανέφερε ότι αποτελεί βασική προτεραιότητα.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό της Αττικό Μετρό, η νέα γραμμή θα έχει μήκος περίπου 3,5 χλμ., με αφετηρία τον σταθμό του Θησείου, καταλήγοντας υπογείως στο ΚΠΙΣΝ. Οι ενδιάμεσοι σταθμοί θα βρίσκονται επί της λεωφόρου Θησέως, σε Χαμοστέρνας, Πλατεία Διαβάκη και Λόφο Φιλαρέτου/Τζιτζιφιές, που θα εξυπηρετούν περί τους 65.000 επιβάτες σε καθημερινή βάση.
Πηγή: capital.gr//Ελένη Μπότα
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας