Project Voria: Πόλος ψυχαγωγίας και υψηλού τουρισμού στο Μαρούσι
Πηγή Φωτογραφίας: FACEBOOK/Maroussi-news
Eνας πολυδιάστατος προορισμός φιλοξενίας και ψυχαγωγίας που φιλοδοξεί να προσδώσει νέα ταυτότητα στα βόρεια προάστια και πολύ περισσότερο στο Μαρούσι, εκεί όπου συγκεντρώνεται αυτή τη στιγμή η πλειονότητα των μεγάλων εγχώριων και ξένων επιχειρήσεων της χώρας.
Ετσι την περιγράφουν οι επιτελείς της επένδυσης Voria, ύψους 250 εκατ. ευρώ, που σχεδιάζεται στο πλέον κομβικό σημείο των βορείων προαστίων, στην τομή των λεωφόρων Κηφισίας και Σπύρου Λούη, απέναντι από το εμπορικό κέντρο Golden Hall και μια ανάσα από το μεγάλο αθλητικό τοπόσημο του ΟΑΚΑ.Ο νέος πολυχώρος στο Κτήμα Δηλαβέρη των 50 στρεμμάτων θα περιλαμβάνει πολυτελές ξενοδοχείο 5 αστέρων, δυναμικότητας 150 δωματίων, με την υπογραφή μεγάλης ξένης αλυσίδας, το καζίνο που θα μεταφερθεί από την Πάρνηθα, χώρους διεξαγωγής εκδηλώσεων και συνεδρίων με μεγάλο αμφιθέατρο 1.400 θέσεων, επιλογές για εστίαση και ψυχαγωγία και 836 θέσεις στάθμευσης, υπόγειες, ώστε το ύψος του συγκροτήματος να είναι χαμηλότερο σε σχέση με τα υπόλοιπα κτίρια της περιοχής. Στόχος, σύμφωνα με τον κ. Γιάννη Τσιρίκο, διευθύνοντα σύμβουλο της North Star Entertainment Α.Ε., από την πλευρά του φορέα της επένδυσης, είναι οι εργασίες να ξεκινήσουν ακόμη και εντός του 2024 με ορίζοντα ολοκλήρωσης στην τριετία, ενώ στην παρούσα φάση έχει ολοκληρωθεί η έγκριση των περιβαλλοντικών όρων με επόμενο στάδιο την έκδοση οικοδομικών αδειών.
Στο μετοχικό κεφάλαιο της North Star Entertainment Α.Ε. συμμετέχουν με 51% η Athens Resort Casino ΑΕΣ και 49% η Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου Α.Ε. (ΕΤΑΔ), με το project και τα συνοδά συγκοινωνιακά έργα να χρηματοδοτούνται από τους ιδιώτες επενδυτές. Μέτοχοι στην Athens Resort Casino ΑΕΣ είναι με ποσοστό 70% η Regency Entertainment A.E., ενώ το υπόλοιπο 30% ελέγχεται από κεφάλαια που συνδέονται με τους ομίλους Λασκαρίδη και Κόκκαλη.
Το στίγμα του έργου
Το στίγμα για την επένδυση δίνει ο κ. Τάσος Χωμενίδης, διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικά Ξενοδοχεία Λάμψα Α.Ε. («Μεγάλη Βρεταννία», «King George», «Αthens Capital» στο Σύνταγμα κ.α.), η οποία πρόσφατα εισήλθε στο μετοχικό σχήμα της Regency Entertainment: «Αν δεν υπάρχουν τέτοιου είδους αναπτύξεις στα βόρεια προάστια, τότε η περιοχή θα εξελιχθεί να είναι η πίσω αυλή των νοτίων και της παραλίας, τόσο σε επίπεδο αξιών όσο και σε επίπεδο λειτουργίας της πόλης, κάτι που τελικά θα αποτελεί στρέβλωση».
Στο ερώτημα γιατί η επένδυση να γίνει σε αυτό το σημείο των βορείων προαστίων ο ίδιος δίνει την απάντηση: «Το Μαρούσι είναι ένα κέντρο επιχειρηματικό, συγκεντρώνοντας αυτήν τη στιγμή τον μεγαλύτερο αριθμό των μεγάλων εταιρειών της χώρας. Θα μπορούσε να πει κανείς ότι το 50% του επιχειρηματικού ΑΕΠ παράγεται στην περιοχή με επαναλαμβανόμενες επαγγελματικές επισκέψεις. Επιπλέον, το Μαρούσι, πέραν των μεγάλων εμπορικών κέντρων, συγκεντρώνει νοσοκομεία, μαιευτήρια – άρα και ιατρικό τουρισμό, ενώ αποτελεί λόγω του ΟΑΚΑ και περιοχή αθλητικών εκδηλώσεων και δραστηριοτήτων. Επομένως, όλοι όσοι πηγαίνουν εκεί, ελλείψει τουριστικής υποδομής είτε αναγκάζονται να μείνουν στο κέντρο της Αθήνας, είτε χρησιμοποιούν τα παράπλευρα διαμερίσματα της περιοχής που μισθώνονται μέσω βραχυχρόνιων μισθώσεων».
Στο ερώτημα γιατί η ΛΑΜΨΑ, η παλαιότερη τουριστική επιχείρηση της χώρας (το «Μεγάλη Βρεταννία» στο Σύνταγμα κλείνει φέτος 150 χρόνια), αποφάσισε να έχει ενεργό ρόλο σε αυτό το project, η απάντηση του κ. Χωμενίδη είναι ότι η συνολική εικόνα στον τουρισμό πλέον έχει αλλάξει: «Δεν πρόκειται για μία απλή επένδυση όπως την είχαμε παλιά στο μυαλό μας. Οι σύγχρονοι προορισμοί παντρεύουν τον τοπικό πληθυσμό με τους επισκέπτες και αυτό θέλουμε να αναπτύξουμε. Το 80% των λειτουργιών του συγκεκριμένου project είναι, εκτός της δραστηριότητας του καζίνο, γιατί πλέον μιλάμε για μία βιομηχανία ελεύθερου χώρου, έναν συνολικό προορισμό αναψυχής. Σε αυτή τη φάση ούτε η Regency Entertainment είναι μόνο καζίνο, ούτε η ΛΑΜΨΑ αμιγώς τουριστική επιχείρηση και επιπλέον, το όνομα της ΛΑΜΨΑ θα εγγυηθεί και τη νέα φυσιογνωμία αυτής της επένδυσης». Επισημαίνεται εδώ ότι για το κομμάτι της φιλοξενίας πραγματοποιούνται συζητήσεις για συνεργασία με μεγάλα διεθνή ξενοδοχειακά ονόματα με τα οποία ήδη συνεργάζεται η ΛΑΜΨΑ (βλ. «Μarriott», «Accor», «Ηyatt») και η επιλογή θα γίνει «με βάση το όνομα που θα είναι πιο κοντά στη φιλοσοφία της επένδυσης», σύμφωνα με τον κ. Χωμενίδη.
Οι ανησυχίες για καζίνο – κυκλοφοριακό
«Εχουμε ακούσει τις ανησυχίες για το καζίνο εντός του συγκροτήματος και για την κυκλοφοριακή επιβάρυνση», δήλωσε στη διάρκεια της παρουσίασης του project την περασμένη εβδομάδα ο κ. Τσιρίκος. «Ωστόσο, το καζίνο αποτελεί μόνο ένα κομμάτι του συγκροτήματος και ούτως ή άλλως η διεθνής πρακτική σήμερα εντάσσει τα καζίνο σε ευρύτερους χώρους και δεν τα καθιστά επίκεντρο αυτών. Επιπλέον, το καζίνο θα λειτουργεί κάτω από αυστηρούς ρυθμιστικούς κανόνες και οι όροι αυτοί θα εξασφαλίζουν ότι το παιχνίδι θα γίνεται με υπευθυνότητα και ασφάλεια».
Σε σχέση με τον κυκλοφοριακό φόρτο λέει: «Εχουμε προγραμματίσει σειρά παρεμβάσεων με βελτιώσεις στην υπάρχουσα υποδομή, οι οποίες όταν ολοκληρωθούν θα επιτύχουμε βελτίωση και όχι επιβάρυνση στην περιοχή».Τα κυκλοφοριακά έργα προβλέπονται στο σχετικό Προεδρικό Διάταγμα για την επένδυση, αδειοδοτούνται χωριστά από το κτιριακό, θα εκτελεστούν από τον φορέα της επένδυσης «και είναι υποχρέωση να γίνουν, γιατί σε διαφορετική περίπτωση δεν θα μπορεί να ληφθεί η άδεια λειτουργίας», σύμφωνα με τους επιτελείς του project. Σημειωτέον ότι για το έργο υπάρχουν δικαστικές εκκρεμότητες στο Συμβούλιο της Επικρατείας, για τις οποίες η διοίκηση δηλώνει αισιόδοξη ως προς την τελική έκβαση, με το πρόσθετο δεδομένο ότι για την επένδυση έχει εκδοθεί Προεδρικό Διάταγμα, το οποίο έχει ελεγχθεί από το ΣτΕ.
«Η λεωφόρος Κηφισίας είναι ένας προβληματικός οδικός άξονας, υπερβολικά φορτισμένος και είναι προφανής η αγωνία, πολύ περισσότερο σε συνάρτηση και με τις υπόλοιπες αναπτύξεις, υφιστάμενες και εν εξελίξει στην περιοχή», σχολίασε στην παρουσίαση της επένδυσης ο γενικός διευθυντής της εταιρείας Dromos Consulting, συγκοινωνιολόγος Κωνσταντίνος Ζέκκος.
Ειδικότερα ως προς τα κυκλοφοριακά έργα, με δαπάνες του φορέα, και με εισφορά γης από την έκταση του οικοπέδου όπου θα κατασκευαστεί το κτίριο, μεταξύ άλλων:
– Αναβαθμίζεται η αρτηριακή κυκλοφορία των λεωφ. Κηφισίας και Σπύρου Λούη, ταυτόχρονα με την κατασκευή δικτύου νέων συλλεκτήριων οδών, αλλά και ενός ολοκληρωμένου δικτύου βιώσιμης κινητικότητας (πεζοί, ποδηλάτες και χρήστες οχημάτων μικροκινητικότητας) εντός της ευρύτερης περιοχής για τη διασύνδεση με τον πόλο του ΟΑΚΑ και με τον μελλοντικό σταθμό της Γραμμής 4 του μετρό.
– Θα δημιουργηθεί νέα ανεξάρτητη ανισόπεδη σύνδεση (κόμβος) της Σπ. Λούη με τον παράδρομο της λεωφ. Κηφισίας, ο οποίος θα αποκτήσει και δύο επιπλέον λωρίδες κυκλοφορίας, μειώνοντας σημαντικά τη συμφόρηση.
– Σημαντική αναβάθμιση θα γίνει και στη δυτική παράπλευρη οδό της λεωφ. Κηφισίας, ενώ διαμορφώνεται μια νέα ανεξάρτητη είσοδος από τη Νέα Φιλοθέη στο σημείο όπου συνδέονται η Σπ. Λούη με την Κηφισίας.
– Δημιουργείται πρόσθετη ανεξάρτητη λωρίδα δεξιάς στροφής επί της Σπ. Λούη, η οποία θα εξυπηρετεί τους οδηγούς με κατεύθυνση προς το κέντρο, ενώ βελτιώνεται η σηματοδότηση του υφιστάμενου ισόπεδου κόμβου εισόδου προς την περιοχή του έργου και προς τη Νέα Φιλοθέη από τη Σπ. Λούη. Εκεί θα δημιουργηθεί και νέα ανεξάρτητη ανισόπεδη σύνδεση εξόδου της Νέας Φιλοθέης προς τις δύο κατευθύνσεις της Σπ. Λούη, δηλαδή προς Χαλάνδρι και προς το ανοδικό ρεύμα της λεωφ. Κηφισίας.
– Βελτιωτικές παρεμβάσεις θα γίνουν και στην υφιστάμενη πεζογέφυρα των Ολυμπιακών Αγώνων πάνω από την Κηφισίας, που συνδέει το Χαλάνδρι με το ΟΑΚΑ, με υποδομή για ΑμεΑ.
Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της Ειδικής Κυκλοφοριακής Μελέτης που έχει πραγματοποιηθεί, οι προτεινόμενες χρήσεις του νέου προορισμού κλιμακώνονται μετά τις ώρες αιχμής της λεωφ. Κηφισίας, μετά τις 8 μ.μ., και συνεπώς η όποια κυκλοφοριακή κίνηση δεν θα προστίθεται στην υπάρχουσα πρωινή κίνηση. Ως προς την επισκεψιμότητα, υπό ιδανικές συνθήκες αναμένεται ότι κατά μέσο όρο δεν θα ξεπεράσει τις 4.000 ημερησίως.
Τα επιμέρους χαρακτηριστικά
Ως προς τα επιμέρους χαρακτηριστικά του έργου, το κτίριο είναι σχεδιασμένο «με διάσπαση των όγκων και με χαμηλότερο ύψος από τα γειτονικά κτίρια στην περιοχή, ώστε να εναρμονίζεται και να μην επιβάλλεται με τον όγκο του», σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του αρχιτεκτονικού γραφείου ASPA- KST Σπύρο Τσαγκαράτο. «Στόχος είναι η περιοχή γύρω από το ΟΑΚΑ να μετατραπεί σε έναν υπερτοπικό πόλο αναψυχής -να δημιουργηθεί ένα πολυδύναμο μητροπολιτικό κέντρο, πέραν του χαρακτήρα του Αμαρουσίου ως επιχειρηματικό κέντρο- και να έχει κομβικό ρόλο. Μιλάμε για μία λειτουργία που σήμερα δεν υπάρχει. Επιπλέον, για να οικοδομηθεί το ακίνητο δίνει το 50% σε εισφορά σε γη, παραπάνω από την αρχικά προβλεπόμενη, ώστε να συμβάλλει στην ανάπλαση της περιοχής που έχει ανάγκη από πράσινο και ελεύθερους χώρους».
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας