Temu: Στροφή στην Ευρώπη μετά τις δικαστικές περιπέτειες του TikTok
Πηγή Φωτογραφίας: UKRAINE - 2023/03/11: In this photo illustration, Temu, LLC logo seen on a smartphone and on a pc screen. (Photo Illustration by Pavlo Gonchar/SOPA Images/LightRocket)
Η εφαρμογή διαδικτυακών αγορών Temu, η οποία έχει αποκτήσει τεράστια διασημότητα στο παγκόσμιο κοινό, αλλάζει τις προτεραιότητές τις και απομακρύνεται από τις ΗΠΑ, στοχεύοντας να προσελκύσει μεγαλύτερο κοινό στην Ευρώπη και άλλες χώρες. Μετά τα προβλήματα που αντιμετώπισε το TikTok, η κινεζική PDD Holdings που κατέχει το Temu, θέλει να μειώσει τα ρίσκα και να βρει άλλες πηγές ανάπτυξης, αναφέρουν οι Financial Times.
Η Temu εστιάζει περισσότερο στην απόκτηση χρηστών στην Ευρώπη και σε άλλες χώρες. Ως αποτέλεσμα, αναμένει τώρα ότι λιγότερο από το ένα τρίτο των πωλήσεών της θα προέρχεται από τις ΗΠΑ φέτος, σε σύγκριση με το 60% πέρυσι.
Πρόκειται για μια αξιοσημείωτη αλλαγή στρατηγικής για μια εταιρεία που σε λιγότερο από δύο χρόνια έγινε η δεύτερη πιο δημοφιλής εφαρμογή αγορών στις ΗΠΑ μετά την Amazon με βάση τους μηνιαίους χρήστες. Σε μόλις ένα χρόνο, η Temu, μια εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου που ιδρύθηκε από την Κίνα, έγινε η εφαρμογή με τις περισσότερες λήψεις στις ΗΠΑ.
Τα προβλήματα του TikTok την οδηγούν σε άλλες αγορές
Η Temu δήλωσε ότι η επέκτασή της σε νέες αγορές δεν αντανακλά μειωμένη έμφαση στις ΗΠΑ και πρόσθεσε ότι επιδιώκει να δημιουργήσει μια παγκόσμια πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου και ότι οι αποφάσεις της δεν καθοδηγούνται από την εμπειρία μιας άλλης εταιρείας.
Ο διαφημιστικός «πυρετός» της Temu στο Super Bowl τον Φεβρουάριο, με επίκεντρο το σλόγκαν “Κάνε τα ψώνια σου σαν δισεκατομμυριούχος”, αποτελεί απόδειξη της ανόδου της στις αμερικανικές αγορές, ενώ τροφοδότησε και μια πολιτική καταιγίδα γύρω από εφαρμογές με κινεζικές ρίζες.
Στη συνέχεια ήρθε το νομοσχέδιο για το TikTok, που απαιτεί από την ByteDance είτε να την πουλήσει είτε να αντιμετωπίσει απαγόρευση στις ΗΠΑ. Η παρατεταμένη κρίση του TikTok, παρά τα χρόνια δαπανηρών προσπαθειών για την αντιμετώπιση των ανησυχιών της Ουάσινγκτον για την ασφάλεια των δεδομένων, λειτούργησε ως αφύπνιση για την Temu και την κινεζική μητρική της, σημειώνουν οι FT.
Οι ανησυχίες για παρόμοιες ενέργειες κατά της Temu είχαν διαρρεύσει από την ηγεσία της PDD από τα τέλη του 2022, όταν η κυβέρνηση Biden απείλησε να απαγορεύσει την TikTok και είχαν ωθήσει την Temu να επιταχύνει την επέκταση σε αγορές εκτός των ΗΠΑ.
Διατήρηση πελατών και όχι στην απόκτηση καινούριων στις ΗΠΑ
Όταν η Βουλή των Αντιπροσώπων ψήφισε το νομοσχέδιο για την TikTok τον Μάρτιο, οι φόβοι αυτοί εντάθηκαν και αποφασίστηκε ότι η Temu θα πρέπει να κινηθεί ταχύτερα για να μειώσει την εξάρτησή της από την αγορά των ΗΠΑ.
Η αναζήτηση της Temu για νέες ευκαιρίες ανάπτυξης έρχεται επίσης καθώς η πρόοδος της εφαρμογής στις ΗΠΑ δείχνει συρρίκνωσης. Οι πωλήσεις στις ΗΠΑ συνεχίζουν να αυξάνονται αλλά με βραδύτερο ρυθμό, σύμφωνα με την Earnest Analytics. Στις ΗΠΑ, οι διαφημιστικές δαπάνες της Temu επικεντρώνονται όλο και περισσότερο στη διατήρηση των χρηστών παρά στην προσέλκυση νέων.
Η Temu έχει δαπανήσει δισεκατομμύρια για να αποκτήσει νέους χρήστες στις ΗΠΑ, η PDD πλήρωσε στη Meta σχεδόν 2 δισ. δολάρια για διαφημίσεις πέρυσι και ήταν επίσης κορυφαίος διαφημιζόμενος στην Google, όπως ανέφερε η Wall Street Journal.
Εξακολουθεί να είναι ένας από τους κορυφαίους διαφημιζόμενους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ιδίως στο Facebook, αλλά η Temu έχει στρέψει περισσότερες διαφημιστικές δαπάνες της στην Ευρώπη και σε άλλες αγορές φέτος, δήλωσε η Σίμα Σαχ της Sensor Tower, μιας εταιρείας που δραστηριοποιείται στην έρευνα αγοράς. Μέχρι τον Απρίλιο, οι ΗΠΑ αποτελούσαν το 38% των συνολικών διαφημιστικών δολαρίων της, σε σύγκριση με το 63% το τέταρτο τρίμηνο του 2023, είπε η ίδια.
Στις ΗΠΑ, ο αριθμός των ατόμων που χρησιμοποίησαν το Temu τουλάχιστον μία φορά το μήνα συρρικνώθηκε στα 50 εκατομμύρια το πρώτο τρίμηνο, μειωμένος κατά 10% από το μέγιστο των 55,6 εκατομμυρίων το τρίτο τρίμηνο του περασμένου έτους, σύμφωνα με την Sensor Tower. Οι μηνιαίοι χρήστες στον υπόλοιπο κόσμο αυξήθηκαν κατά 128% την ίδια περίοδο.
Temu και Shein στο επίκεντρο
Βουλευτές της Ουάσινγκτον έχουν κατηγορήσει τόσο την Temu όσο και την έτερη κινεζική εφαρμογή Shein, για προσφορές σε μόδας, ότι πωλούν προϊόντα που μπορεί να έχουν κατασκευαστεί με τη χρήση καταναγκαστικής εργασίας. Η ώθηση αποτελεί μέρος των προσπαθειών των ΗΠΑ να στοχεύσουν στη μεταχείριση των Ουιγούρων στην περιοχή Σιντζιάνγκ της Κίνας, την οποία έχουν χαρακτηρίσει ως γενοκτονία. Η αμερικανική νομοθεσία απαγορεύει τις περισσότερες εισαγωγές που συνδέονται με την Σιντζιάνγκ.
Η Temu δήλωσε ότι οι ισχυρισμοί περί καταναγκαστικής εργασίας είναι εντελώς αβάσιμοι. Σε μια επιτροπή του αμερικανικού Κογκρέσου που ασχολείται με την Κίνα, η εταιρεία ανέφερε πέρυσι ότι δεν απαγορεύει ρητά την πώληση προϊόντων από την Σιντζιάνγκ που γίνεται τρίτους προμηθευτές. Έκτοτε, δήλωσε ότι απαγορεύει στους προμηθευτές της να χρησιμοποιούν καταναγκαστική εργασία. Η Shein έχει αντιμετωπίσει επικρίσεις από τις ΗΠΑ παρόμοιες με αυτές που απευθύνονται στον ανταγωνιστή της Temu.
Οι Αμερικανοί βουλευτές κατηγορούν την Temu και τη Shein ότι εκμεταλλεύονται με αθέμιτο τρόπο τις αμερικανικές φοροαπαλλαγές που επιτρέπει σε αγαθά αξίας 800 δολαρίων ή λιγότερο να εισέρχονται στις ΗΠΑ χωρίς δασμούς και χωρίς έλεγχο. Τα εργατικά συνδικάτα των ΗΠΑ έχουν ενωθεί για να υποστηρίξουν διακομματική νομοθεσία που θα απαγορεύσει στις κινεζικές εταιρείες να επωφεληθούν από τον κανόνα αυτό.
Η Temu αντιμετωπίζει επίσης δύο αγωγές που ισχυρίζονται ότι συνέλεξε περισσότερες πληροφορίες από τους χρήστες των ΗΠΑ από ό,τι έχει αποκαλυφθεί. Οι ΗΠΑ φοβούνται ότι τα δεδομένα των Αμερικανών χρηστών που συλλέγονται από εφαρμογές με μητρικές εταιρείες που εδρεύουν στην Κίνα θα μπορούσαν να πέσουν στα χέρια του Πεκίνου. Η Temu δήλωσε ότι οι ισχυρισμοί δεν έχουν βάση και ότι η εφαρμογή της έχει πιστοποιηθεί από ανεξάρτητο φορέα ότι πληροί αυστηρά πρότυπα ασφάλειας δεδομένων.
Αλλάζει ρότα
Τόσο η TikTok όσο και η Shein προσπάθησαν να αντιμετωπίσουν την κριτική στις ΗΠΑ. Η Temu, η οποία αντιμετωπίζει παρόμοιες προκλήσεις, φαίνεται να έχει ακολουθήσει μια λιγότερο έντονη προσέγγιση. Η Temu δήλωσε ότι συνεργάζεται με τις ρυθμιστικές αρχές και άλλα ενδιαφερόμενα μέρη σε όλες τις αγορές όπου δραστηριοποιείται.
Από το 2022, η μητρική εταιρεία της TikTok, η ByteDance, έχει δαπανήσει 16,4 εκατ. δολάρια για την άσκηση πίεσης στους φορείς χάραξης πολιτικής στις ΗΠΑ. Η Shein, τα σχέδια της οποίας για εισαγωγή στο χρηματιστήριο των ΗΠΑ έχουν αντιμετωπίσει ασυνήθιστες καθυστερήσεις, έχει δαπανήσει 3,4 εκατ. δολάρια για δραστηριότητες άσκησης πίεσης σε ομοσπονδιακό επίπεδο. Η Temu μέχρι στιγμής δεν έχει επενδύσει σε lobbying, σύμφωνα με το OpenSecrets, μια μη κομματική πλατφόρμα που παρακολουθεί τις πολιτικές δωρεές.
Τον τελευταίο χρόνο, το TikTok έχει επεκτείνει την παρουσία του στις ΗΠΑ, κάτι που τα στελέχη του TikTok πίστευαν ότι θα καθιστούσε πιο δύσκολη την απαγόρευση της εφαρμογής. Έχει επίσης αυξήσει τη δέσμευσή της με τους χρήστες και έχει δαπανήσει 1,5 δισεκατομμύριο δολάρια για ένα έργο συμμόρφωσης με τη χρήση δεδομένων.
Η Shein παραμένει επικεντρωμένη στην επέκταση στις ΗΠΑ και έχει καταστήσει τη συμμόρφωση ως στρατηγική προτεραιότητα. Η εταιρεία δημιούργησε πρόσφατα ένα κέντρο νομικής και κανονιστικής συμμόρφωσης και σχεδιάζει να δαπανήσει 50 εκατ. δολάρια για τη συμμόρφωση σε παγκόσμιο επίπεδο.
Ενώ η Temu εξακολουθεί να θεωρεί τις ΗΠΑ ως σημαντική αγορά, έχει γίνει πιο προσεκτική όσον αφορά τις επενδύσεις εκεί. Αντί να χτίσει κέντρα στις ΗΠΑ, η Temu επιδιώκει να δημιουργήσει ένα στο Μεξικό, από το οποίο θα μπορούν να παραδίδονται δέματα στους Αμερικανούς αγοραστές.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας