ΠΑΣΟΚ-Παραστατίδης: Η επιτροπή εξετάσεων για τα Πρότυπα Σχολεία απέχει μακράν από την αριστεία
Πηγή Φωτογραφίας: ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΔΗΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΠΑΣΟΚ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ (ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ/EUROKINISSI)
Κριτική για τις εξετάσεις για την επιλογή των άριστων μαθητών για τα πρότυπα σχολεία, άσκησε ο Στέφανος Παραστατίδης, βουλευτής Κιλκίς & υπεύθυνος Κ.Τ.Ε. Παιδείας ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής.
Αναλυτικά η δήλωση του Στέφανου Παραστατίδη:
«Τα λάθη και οι αστοχίες που παρατηρήθηκαν στα φετινά θέματα των εξετάσεων για την εισαγωγή των μαθητών στα πρότυπα σχολεία, αποδεικνύουν ότι η επιτροπή των εξετάσεων για την επιλογή των αρίστων μαθητών, απέχει μακράν από την αριστεία. Είναι μία ακόμη ένδειξη της προχειρότητας με την οποία η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας αντιμετωπίζει σοβαρά θέματα που απασχολούν χιλιάδες μαθητές και γονείς.
Τα λάθη στη διατύπωση ή και την απάντηση των θεμάτων κλονίζουν την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του θεσμού και προκαλούν αναστάτωση και αγανάκτηση σε χιλιάδες γονείς και μαθητές που παίρνουν μέρος στις εξετάσεις. Κανείς δεν δικαιούται να παίζει με την αγωνία, το άγχος και τις προσπάθειες που καταβάλλουν οι μαθητές και οι οικογένειές τους για την επιτυχία σε ένα τέτοιο διαγωνισμό.
Οι συγκεκριμένες εξετάσεις και η αυτονόητη ζήτηση που υπάρχει για φοίτηση σε ένα σχολείο που μπορεί να ανταποκριθεί στις σύγχρονες μαθησιακές, διδακτικές και παιδαγωγικές απαιτήσεις, έχει οδηγήσει τον έντονο ανταγωνισμό και τη φροντιστηριακή προετοιμασία και στο δημοτικό σχολείο.
Σύμφωνα μάλιστα με δημοσιεύματα το κόστος μιας οκτάμηνης προετοιμασίας για έναν μαθητή της έκτης δημοτικού αγγίζει τις 2000 ευρώ! Η αυξημένη ζήτηση και ο ανταγωνισμός καλλιεργούν το άγχος και δημιουργούν τις συνθήκες για την ανάπτυξη της παραπαιδείας πλέον και στο δημοτικό.
Η απάντηση στη δημιουργία ανταγωνιστικού περιβάλλοντος αλλά και των συνθηκών ανάπτυξης της παραπαιδείας από τα πρώτα μόλις στάδια της σχολικής ζωής, δεν μπορεί παρά να είναι ο εθνικός σχεδιασμός για ένα ποιοτικό, διδακτικά και μαθησιακά αποτελεσματικό, παιδαγωγικά δημιουργικό δημόσιο σχολείο.
Ο σχεδιασμός αυτός απαιτεί πολιτική βούληση, διάθεση των αναγκαίων πόρων και κυρίως σοβαρότητα στην προσπάθεια και εθνικό διάλογο για την παιδεία. Πράγματα που δεν φαίνεται να ανήκουν στις προτεραιότητες της σημερινής πολιτικής ηγεσίας.»
Το σχόλιο σας