Νέος ΚΟΚ με ανώτατο όριο ταχύτητας στις πόλεις τα 30 χλμ./ω!
Πηγή Φωτογραφίας: Εικόνες από την πεζογέφυρα του Αλίμου με την λεωφόρο Ποσειδώνος σε κίνηση. Σάββατο 8 Μαίου 2021 (EUROKINISSI/ΒΑΣΙΛΗΣ ΡΕΜΠΑΠΗΣ)
Σε δημόσια διαβούλευση θα τεθεί ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) που έχει ετοιμάσει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Στόχος, η μείωση των τροχαίων που αποτελούν πλέον μάστιγα και η θέσπιση ορισμένων κανόνων ώστε να πάψουν οι ελληνικοί δρόμοι, ιδίως στις μεγάλες πόλεις, να περιγράφονται ως «ζούγκλα» αναρχίας και αταξίας. Ωστόσο, όπως επεσήμαναν «Τα Νέα» στο σχετικό τους πρωτοσέλιδο ρεπορτάζ την Παρασκευή, στον νέο ΚΟΚ υπάρχουν τρία σημεία-φωτιά που αναμένεται να προκαλέσουν έντονες συζητήσεις. Οι αρμόδιοι του υπουργείου προτείνουν τη θέσπιση: –Των 30 χλμ./ώρα ως ανώτερης ταχύτητας κυκλοφορίας μέσα στις πόλεις, έναντι 50 χλμ./ώρα σήμερα.
–Την αφαίρεση των διπλωμάτων οδήγησης για 5 χρόνια μόλις κάποιος οδηγός συμπληρώσει 25 πόντους ποινής στο point system. –Τη νομιμοποίηση των γνωστών σφηνών από τους οδηγούς των μοτοσικλετών, που πλέον προτείνεται να κινούνται νόμιμα, ελισσόμενοι ανάμεσα στα άλλα οχήματα. Σε κάθε περίπυωση ο νέος ΚΟΚ, σύμφωνα με δηλώσεις της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Μεταφορών, θα διέπεται από μια εντελώς διαφορετική λογική σε σχέση με τον ισχύοντα, καθώς το βάρος των ποινών θα επικεντρώνεται στον παραβάτη οδηγό και όχι στο όχημα, με ειδικές αναφορές στην παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, τις αυτοσχέδιες κόντρες, αλλά και την αντικοινωνική οδηγική συμπεριφορά.
Η προβληματική για τον νέο ΚΟΚ εντοπίζεται στο όριο ταχύτητα καθώς η εισήγηση των συμβούλων στο υπουργείο Μεταφορών είναι να μειωθεί το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας εντός του αστικού ιστού στα 30 χλμ./ώρα από 50 χλμ./ώρα σήμερα (όπως ισχύει και στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες) Σύμφωνα με «Τα Νέα», στόχος του υπουργείου είναι η «διευκόλυνση» της διάθεσης οχημάτων μικροκινητικότητας, τα οποία όμως θα βρεθούν στο οδόστρωμα, ανάμεσα στα άλλα κανονικά οχήματα που θα υποχρεωθούν να κινούνται με ταχύτητες χελώνας. Ενα ακόμη πρόβλημα που προκύπτει με την προωθούμενη μείωση του άνω ορίου ταχύτητας μέσα στις πόλεις έχει να κάνει και με την ελάχιστη ταχύτητα κίνησης που σήμερα ορίζεται στα 30 χλμ./ώρα. Εάν εφαρμοστεί η μείωση του ορίου ταχύτητας στα 30 χλμ./ώρα, τότε θα πρέπει και το όριο της ελάχιστης ταχύτητας κίνησης να μειωθεί στα 10 χλμ./ώρα! Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένονται και οι προωθούμενες διατάξεις για την υπό όρους νομιμοποίηση της διήθησης των μοτοσικλετών, της κίνησης δηλαδή των δίτροχων στο κενό ανάμεσα σε δύο αυτοκίνητα που κινούνται παράλληλα. Σήμερα είναι μια κοινή πρακτική αλλά είναι μια παράνομη πρακτική –σύμφωνα με απόφαση του Αρείου Πάγου (ΑΠ 55/2016), οι οδηγοί των δικύκλων που κινούνται ανάμεσα στις λωρίδες κυκλοφορίας ευθύνονται αποκλειστικά για πιθανό τροχαίο ατύχημα. Πηγή: Protagon.gr
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας