Αλ. Δανιηλίδης (Αθηναϊκή Ζυθοποιία): Καμία αύξηση στην μπίρα μέχρι το τέλος του 2024
Πηγή Φωτογραφίας: globalsustain.org
«Οι καταναλωτές θα δουν Euro και Ολυμπιακούς αγώνες με μπίρα σε καλές τιμές», τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας Αλέξανδρος Δανιηλίδης στο περιθώριο εκδήλωσης για το νέο πρόγραμμα Ευφυούς Γεωργίας «Έξυπνη Σπορά», που υλοποιείται σε συνεργασία με το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, με αφετηρία τη Θεσσαλία.
Αναφερόμενος, δε, στις μικρές ανατιμήσεις στις οποίες προχώρησε η εταιρεία στις αρχές της χρονιάς, δήλωσε κατηγορηματικά πως «από την Αθηναϊκή Ζυθοποιία δεν θα δείτε άλλες αυξήσεις μέχρι το τέλος του έτους». «Διαχειριζόμαστε τον πληθωρισμό με τέτοιο τρόπο που ο καταναλωτής δείχνει την εμπιστοσύνη του, επιβραβεύοντας το προϊόν και αγοράζοντάς του. Στόχος μας είναι να μην αποτελεί η μπίρα εποχιακό προϊόν, αλλά να επεκταθεί η κατανάλωσή της καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς», πρόσθεσε.
Ανοδική πορεία και πληθωρισμός
«Οι εκτιμήσεις μας είναι ότι η αγορά συνολικά κινείται ανοδικά και με όσα ακούγονται για τον τουρισμό, υπάρχουν προσδοκίες – ωστόσο περιμένουμε να δούμε στην πράξη», σχολίασε ο διευθύνων σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, ο οποίος μίλησε για το αποτύπωμα του πληθωρισμού στον κλάδο. «Παρά το γεγονός ότι γύρω μας βλέπουμε πληθωριστικές ανατιμήσεις, βλέπουμε ότι η μπίρα δεν έχει επηρεαστεί. Σαν κατηγορία, τις έχει διαχειριστεί πολύ καλά». Κάτι που το αποδεικνύει το γεγονός ότι παραμένει αλώβητη από την έκρηξη πωλήσεων προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας που παρατηρείται σε άλλα προϊόντα όπου ο ανταγωνισμός με τα private label είναι συνεχής. Υπάρχουν πολλές κατηγορίες προϊόντων όπου τα private label δεν ανεβαίνουν;» διερωτήθηκε ο κ. Δανιηλίδης.
Προς την κατεύθυνση αυτή σημαντικός αποδεικνύεται ο ρόλος των προσφορών που στο τέλος επιδρά θετικά στην τσέπη του καταναλωτή «και αυτό ισχύει συνολικά. Εμείς έχουμε ένα μερίδιο σε αυτό, ως ο μεγαλύτερος παίκτης στην αγορά. Είναι ενδεικτικό και το είχαμε επισημάνει από πέρυσι. Κάτι που σημαίνει πως οι εταιρείες έχουν κάνει μια σωστή διαχείριση της κατάστασης και των δυνάμεών τους».
Καιρού επιτρέποντος
«Με σύμμαχό μας τις καιρικές συνθήκες, οι οποίος αποδεικνύονται μέχρι στιγμής ευνοϊκές, η κατανάλωση φαίνεται πως πηγαίνει καλά», επισήμανε, προχωρώντας στην αναπόφευκτη σύγκριση των τετραμήνων 2024 με 2023. «Όλοι θυμόμαστε πώς κινήθηκε η κατανάλωση πέρυσι. Ο Μάιος και ο Ιούνιος, που αποτελούν παραδοσιακά δύο μήνες με θετικό αποτύπωμα, δεν είχαν καλή απόδοση, καθώς υπήρχε άστατος καιρός και κρύο. Οπότε με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, μπορούμε να πούμε ότι η πορεία προβλέπεται καλή».
Κατά το 2023, το πρώτο τρίμηνο κινήθηκε θετικά, το δεύτερο τρίμηνο, μια περίοδος πολύ σημαντική για την κατανάλωση, υπήρξε ανάσχεση εξαιτίας του ασυνήθιστα κρύου καιρού τον Μάιο και Ιούνιο. Το τρίτο τρίμηνο παρά τις καταστροφικές πλημμύρες στη Θεσσαλία ήταν καλύτερο απ’ ότι αναμενόταν, ενώ εξαιρετικούς χαρακτήρισε ο επικεφαλής της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, τους τελευταίους μήνες της χρονιάς.
Ενίσχυση και ανάπτυξη
«Πορευόμαστε εντός budget και με ικανοποίηση για τα αποτελέσματα μέχρι στιγμής. Εκτός από τη διαχείριση του ομίλου, κάνουμε και εμείς εξαγωγές, σε διψήφιο ποσοστό του συνολικού μας τζίρου, οπότε εστιάζουμε και εκεί. Είναι πολύ σημαντικό αυτό το κομμάτι και αποτελεί για εμάς μια διαρκή μάχη, καθώς αφορά πάνω από 10% του συνολικού μας τζίρου, που πέρυσι κινήθηκε κοντά στα 300 εκατομμύρια».
«Εστιάζουμε στην ενίσχυση των σημάτων μας στην αγορά, με μεγαλύτερη έμφαση στην ΑΛΦΑ με θαλασσινό αλάτι και τη Νύμφη. Δεν προγραμματίζουμε ακόμη το λανσάρισμα κάποιου νέου κωδικού», σχολίασε σχετικά.
Υπενθυμίζεται πως η Νύμφη λανσαρίστηκε το 2019 από τη Θεσσαλονίκη -πήρε το όνομά της από το χαρακτηριστικό της πόλης- ως ένα προϊόν που παράγεται από 100% μακεδονικό κριθάρι που καλλιεργείται σε 80.000 στρέμματα και συλλέγεται από 1.500 αγρότες της Μακεδονίας.
Είναι μια hoppy lager μπίρα, με συνδυασμό 5 λυκίσκων με πλούσια, ανθώδη αρώματα, φρουτώδη γεύση και ήπια πικρή επίγευση. Η διαδικασία βυνοποίησης, ζυθοποίησης και εμφιάλωσης πραγματοποιείται στις σύγχρονες εγκαταστάσεις της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας στη Σίνδο Θεσσαλονίκης.
Η ΑΛΦΑ με θαλασσινό αλάτι αποτελεί την τελευταία προσθήκη στο χαρτοφυλάκιο της εταιρείας, που παρουσιάστηκε στο πλαίσιο της φετινής διοργάνωσης της έκθεσης HORECA. Πρόκειται για μια lager, που συνδυάζει τους αρωματικούς λυκίσκους με μια μικρή ποσότητα ανεπεξέργαστου θαλασσινού αλατιού από τις αλυκές Μεσολογγίου.
Από το χωράφι στο ποτήρι
Για την τεράστια δέσμευση που έχει αναλάβει η Αθηναϊκή Ζυθοποιία με το Πρόγραμμα Συμβολαιακής Καλλιέργειας Κριθαριού εδώ και 16 χρόνια μίλησε ο Αλέξανδρος Δανιηλίδης στην κοινή εκδήλωση με το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο. «Το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο αποτελεί οργανικό μας συνεργάτη, με σταθερό στόχο οι Έλληνες καταναλωτές να πίνουν ελληνική μπίρα από το χωράφι στο ποτήρι μέσα από τα εργοστάσιά μας σε Πάτρα και Θεσσαλονίκη. Και το νέο πρόγραμμα “Έξυπνη Σπορά” δείχνει ότι δεν σταματάμε εδώ», συμπλήρωσε.
«Ό,τι κάνουμε, συνδέεται με τους παραγωγούς που συμμετέχουν στο πρόγραμμα με την αρωγή της ερευνητικής ομάδας του Γεωπονικού, την επίβλεψη του γεωπόνου μας Βασίλη Κωτούλα και τη συνεργασία των εμπορικών μας αντιπροσώπων σε όλη τη χώρα. Έχοντας στο μυαλό μας πάντα ότι το 20% συνολικής παραγωγής κριθαριού στην Ελλάδα περνάει από αυτό το πρόγραμμα, κάνουμε ένα βήμα παραπέρα με μια σεβαστή επένδυση. «Εξακολουθούμε να στοχεύουμε στο ελληνικό κριθάρι, τη βυνοποίηση, την παραγωγή προϊόντων και την εξαγωγή σε χώρες της Ευρώπης και όχι μόνο».
«Γιατί διαλέξαμε τη Θεσσαλία για να ξεκινήσουμε; Αφενός γιατί έχουμε μια εξαιρετική συνεργασία με τους 2.000 και πλέον αγρότες με τους οποίους ήδη συνεργαζόμαστε, αλλά και για να στείλουμε ένα ηχηρό μήνυμα: χρειάζεται την έμπρακτη στήριξη όλων μας».
Ανταποκρινόμενη στις προκλήσεις της κλιματικής αστάθειας, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία ενίσχυσε το Πρόγραμμα Συμβολαιακής Καλλιέργειας Κριθαριού με ένα δίπολο για τον ελληνικό γεωργικό τομέα, περιβαλλοντικό και οικονομικό. «Δεν μπορεί οι αγρότες να είναι θύματα. Θέλουμε να συμβάλλουν ενεργά στη βιωσιμότητα και την παραγωγή», πρόσθεσε ο κ. Δανιηλίδης.
Η πρωτοβουλία που επενδύει στο μέλλον του ελληνικού αγροτικού τομέα και στη δημιουργία μιας νέας γενιάς παραγωγών, «Έξυπνη Σπορά», έχει ως στόχο τη δημιουργία ενός άμεσα εφαρμόσιμου και εύχρηστου εργαλείου που να ενδυναμώνει και να θωρακίζει τους παραγωγούς απέναντι στις σύγχρονες οικονομικές και περιβαλλοντικές προκλήσεις, με τη χρήση νέων τεχνολογιών, ιστορικών δεδομένων και έρευνας πεδίου. «Επιθυμούμε οι αγρότες να είναι μοντέρνοι και να ακολουθούν τη νέα πραγματικότητα – δεν μπορούμε και δεν θέλουμε να τους αφήσουμε μόνους».
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας