Διακοπή και επανεκκίνηση
Μετά την πετρελαϊκή κρίση όμως, μια αλλαγή στη διοίκηση της Renault, τα συνεχιζόμενα τεχνικά προβλήματα και έναν λογαριασμό ήδη τριπλάσιο του προϋπολογισμού, το Salon d’été σταμάτησε, το 1975 να λειτουργεί και μια δεκαετία αργότερα το τμήμα «Έρευνα, τέχνη και βιομηχανία» εκκαθαρίστηκε. Το 1996, ωστόσο, το πρόγραμμα ξεκίνησε ξανά και η ιστορικός τέχνης Αν Χίντρι διορίστηκε επιμελήτρια της συλλογής, η οποία περιελάμβανε τότε περί τα 350 έργα 35 καλλιτεχνών.
Ανάμεσά τους ήταν και έργα του Χεσούς Ραφαέλ Σότο από την Βραζιλία, ο οποίος επανασχεδίασε τα λόμπι της Renault, ο ισπανός ζωγράφος Αντόνι Τάπιες, του οποίου η έκθεση το 1983 στο Αβαείο του Σενάνκ είχε χρηματοδοτηθεί από την εταιρεία και ο αμερικανός καλλιτέχνης Ρόμπερτ Ράουσενμπεργκ, που το 1984 δημιούργησε τη σειρά μεταξοτυπίας «Renault Paper Works» με φωτογραφίες από το αρχείο της. Επίσης, ο Ζαν Τινγκελί, ο ελβετός γλύπτης, που είχε πάθος για τους αγώνες αυτοκινήτου, ο οποίος το 1984 συνεργάστηκε για το γλυπτό «Pit-Stop», φτιαγμένο από μέρη αυτοκινήτων, τα οποία είχαν οδηγηθεί στην καμπάνια της Renault στη Formula 1, το 1983.
Υπήρχαν όμως και έργα καλλιτεχνών, που δεν συμμετείχαν απαραίτητα στο πρόγραμμα. Όπως του Χουάν Μιρό, του Ζαν Φοτριέ, της Νίκι ντε Σεν Φαλ και του Ανρί Μισό (έργα του τελευταίου προσφέρονται σε ξεχωριστή online δημοπρασία ως τις 7 Ιουνίου).
Η ιστορία από την αρχή
«Το έργο που μου ανατέθηκε ήταν ευρύ: Να επαναφέρω την συλλογή στην κανονικότητα», όπως είχε πει σε συνέντευξή της, το 2019 η Αν Χίντρι. «Διατηρούνταν με τέλειο φωτισμό και άψογες υδρομετρικές συνθήκες, όπως και συνθήκες ασφαλείας, αλλά ήταν αόρατη για κοινό και προσωπικό. Η μνήμη χάθηκε».
Έπειτα από χρόνια που πέρασε έτσι, ανασυναρμολογώντας ό,τι είχε απομείνει από το αρχείο -καθώς και από τον «Μπλε τοίχο» του Ντιμπιφέ- δημοσίευσε το «Renault και Τέχνη: Μία σύγχρονη περιπέτεια» και στη συνέχεια περιόδευσε τα σημαντικότερα έργα της συλλογής από την Ιαπωνία στο Μεξικό, τη Ρουμανία, τη Μαρτινίκα, τη Βραζιλία και το Ισραήλ.
Παράλληλα άρχισε να αναθέτει ξανά σε σύγχρονους καλλιτέχνες τη δημιουργία έργων για τη συλλογή της Renault. «Προσεγγίζω καλλιτέχνες που πιθανόν να ενδιαφέρονται για το βιομηχανικό σύμπαν. Τους παρουσιάζω τα έργα της συλλογής, καθώς και τα υλικά και την τεχνογνωσία της εταιρείας, στα οποία μπορούν να έχουν πρόσβαση και τους καλώ να δημιουργήσουν ένα έργο, σύμφωνα με τη δική τους πρακτική», όπως λέει.
Όπως ανακοινώνεται εξάλλου, τα έσοδα από την δημοπρασία θα χρησιμοποιηθούν για τη δημιουργία ενός νέου ταμείου δωρεάς με έμφαση στις τέχνες, τον πολιτισμό και την κληρονομιά και ειδικότερα την τέχνη του δρόμου.