Nέα της αγοράς

Μ. Τραυλού: Η ναυτιλία κάνει τον κόσμο να ευημερεί

Μ. Τραυλού: Η ναυτιλία κάνει τον κόσμο να ευημερεί

Πηγή Φωτογραφίας: .isalos.net

"H ναυτιλία είναι ένας παραδοσιακός κλάδος που κάνει τον κόσμο να ευημερεί. Είναι απαράδεκτο η ναυτιλία να βρίσκεται στο στόχαστρο γεωπολιτικών κρίσεων. Η ναυτιλία είναι ανυπεράσπιστη" ανέφερε η Πρόεδρος σε σχέση με τα αρνητικά διεθνή δημοσιεύματα.

Οι τρέχουσες προκλήσεις της ελληνικής ποντοπόρου ναυτιλίας τέθηκαν στο επίκεντρο της συνέντευξης τύπου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, στην τελευταία μέρα της έκθεσης των Ποσειδωνίων. Γεωπολιτικές κρίσεις και επικρίσεις ξένων ΜΜΕ, ναυτική εκπαίδευση και πράσινη μετάβαση ήταν τα κυρίαρχα θέματα της συζήτησης, με την Πρόεδρο της Ένωσης, Μελίνα Τραυλού να στέλνει μήνυμα εξωστρέφειας και ενίσχυσης της ελληνικής ναυτιλίας.

“H ναυτιλία είναι ένας παραδοσιακός κλάδος που κάνει τον κόσμο να ευημερεί. Είναι απαράδεκτο η ναυτιλία να βρίσκεται στο στόχαστρο γεωπολιτικών κρίσεων. Η ναυτιλία είναι ανυπεράσπιστη” ανέφερε η Πρόεδρος σε σχέση με τα αρνητικά διεθνή δημοσιεύματα. “Όταν λαμβάνονται μονομερή περιφερειακά μέτρα δυστυχώς επηρεάζουν μονομερώς τις τοπικές βιομηχανίες. Αυτό έχει συμβεί και με την ευρωπαϊκή ναυτιλία στην περίπτωση των κυρώσεων κατά της Ρωσίας” είπε η κ. Τραυλού

“Οι Έλληνες εφοπλιστές κακώς στοχοποιούνται καθώς εφαρμόζουν πλήρως τους κανόνες των κυρώσεων” πρόσθεσε ο αντιπρόεδρος της ΕΕΕ κ. Μιχάλης Χανδρής.

Σε σχέση με τα δημοσιεύματα για μεταφορά ρωσικού πετρελαίου, ο Αντιπρόεδρος της Ένωσης, Αντώνης Λαιμός σημείωσε πως “δεν διαλέγουμε εμείς τους πελάτες. Δεν διαλέγουμε πλευρά αλλά μας λένε ποια πλευρά να διαλέξουμε. Οι ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες είναι από τις πρώτες που συμμορφώνονται με τις κυρώσεις” με την κ. Τραυλού να χαρακτηρίζει τις αναφορές αυτές άδικες και υποκριτικές.

Σε σχέση με την ελληνική ναυτιλία, η Πρόεδρος της Ένωσης την χαρακτήρισε πιο δυνατή από πότε, με κύριες προτεραιότητες να είναι η ενίσχυση της εξωστρέφειας και της προσέλκυσης “νέων” ταλέντων όπως χαρακτήρισε τους νέους ναυτικούς που θέλουν να ενταχθούν στο ναυτικό δυναμικό της χώρας. “Θέλουμε ένα κάνουμε τη ναυτιλία πιο ελκυστική.Να μπει στα σχολεία ώστε τα παιδιά από μικρά να μαθαίνουν τη σημασία της. Να καταλάβουν οι νέοι τι σημαίνει ναυτιλία για την επαγγελματική τους εξασφάλιση. Να μάθουν ότι μπορεί να γίνει ένα σπουδαστής/σπουδάστρια πλοίαρχος στα 28 έτη με μισθό 10.000 δολάρια”. Κεντρικός μοχλός για την προσέλκυση των νέων είναι η αναβάθμιση της δημόσιας ναυτικής εκπαίδευσης και ο εκσυγχρονισμός της, σύμφωνα με την Ένωση. Αυτό θα έχει άμεσο θετικό αντίκτυπο και στην ενίσχυση του ελληνικού νηολογίου, μιας και ένα από τα μεγάλα προβλήματα είναι η έλλειψη Ελλήνων ναυτικών.

Πράσινη μετάβαση

Η ελληνική ναυτιλία είχε αρχίσει να παίρνει μέτρα για την μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος πολύ πριν τεθούν οι φιλόδοξοι στόχοι από κράτη και φορείς, σημειώθηκε. “Μας ζητάνε κάτι που δεν εξαρτάται από εμάς. Εμείς ως ναυτιλία δεν παράγουμε ενέργεια. Την μεταφέρουμε, την αγοράζουμε. Όμως είμαστε εδώ και επενδύουμε σε οποιαδήποτε τεχνολογική εξέλιξη και παραμένουμε το πιο φθηνό μέσο μεταφοράς. Είναι προς το συμφέρον της παγκόσμιας οικονομίας, η ναυτιλία να κρατήσει χαμηλά το κόστος μεταφοράς. Η απεξάρτηση από τον άνθρακα έχει ένα κόστος που τελικά θα πάει στον καταναλωτή”.

Για τα καύσιμα της επόμενης μέρας τοποθετήθηκαν και ο Δημήτρης Φαφαλιός και ο Ιωάννης Λύρας. Ο κ Φαφαλιός, γενικός γραμματέας της Ένωσης, σημείωσε πως αν υπήρχαν ασφαλή εναλλακτικά καύσιμα και σε επαρκή ποσότητα “τότε θα είχαμε κάνει ήδη τις κινήσεις, παραγγέλνοντας νέα πλοία”,ενώ ανέφερε ότι οι εφοπλιστές περιμένουν τους στόχους από τον ΙΜΟ. Ο κ. Γιάννης Λύρας, μέλος του ΔΣ της ΕΕΕ, μιλώντας για την πυρηνική ενέργεια ως καύσιμο στα πλοία τόνισε ότι οι νέες γενιές δεν έχουν την προκατάληψη και τη συναισθηματική αντίδραση με τις μεταπολεμικές γενιές. “Μέσα από διαπραγματεύσεις καταφέραμε ένα μέρος των εσόδων να διατεθεί στο Innovation Fund και τη ναυτιλία ωστόσο το όφελος αναμένεται να είναι πολύ μικρό για την ελληνική ναυτιλία” εκτίμησε και συμπλήρωσε σκωπτικά πως δεν είναι διαθέσιμος ένας λογαριασμός για το που διοχετεύουν οι κυβερνήσεις τα έσοδα από το ευρωπαϊκό σύστημα εμπορίας ρύπων. “Ψάξαμε αλλά δεν βρήκαμε τίποτα” είπε χαρακτηριστικά.

Νέα ρεκόρ

Τα φετινά Ποσειδώνια κατέγραψαν νέα ρεκόρ και στο καθαρά εκθεσιακό σκέλος, όπου οι διοργανωτές είδαν αύξηση περίπου 4% του αριθμού των εκθετών σε σύγκριση με την προηγούμενη διοργάνωση και άνοδο πάνω από 10% στον αριθμό των επισκεπτών, που θα ξεπεράσουν τους 30.000.

Αλλά και οι επιχειρηματικές συμφωνίες ξεπέρασαν κάθε προηγούμενα στα φετινά Ποσειδώνια, με σημαντικούς παίκτες της ναυτιλιακής βιομηχανίας να συναντώνται για να ολοκληρώσουν σημαντικές συμφωνίες, όπως αυτή της Atlas Maritime για την παραγγελία δύο ακόμα δεξαμενόπλοιων τύπου Suezmax στο ναυπηγείο DH της Νότιας Κορέας, σε μια κίνηση φέρνει το τρέχον βιβλίο παραγγελιών του Λέοντα Πατίτσα πάνω από τα 2 δισ. δολάρια.

Ο Όμιλος ONEX υπέγραψε συμφωνία με την κορυφαία διεθνή εταιρεία σχεδιασμού ρυμουλκών Robert Allan για μια γραμμή παραγωγής 30 ρυμουλκών, αξίας 280 εκατομμυρίων ευρώ, τουλάχιστον 20 από τα οποία αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί έως το 2026, σε μια στρατηγική συνεργασία που έχει στόχο να αλλάξει το τοπίο στην ελληνική αγορά, καθώς τα αποκλειστικά δικαιώματα για την κατασκευή συγκεκριμένης σειράς ρυμουλκών στη χώρα παραχωρούνται στον Όμιλο ONEX.

Δύο νοτιοκορεατικές εταιρείες, η KR και η HD Hyundai, υπέγραψαν MoU για να συνεργαστούν στο πιλοτικό έργο ανάπτυξης μίας λύσης έξυπνων πλοίων επόμενης γενιάς που βασίζεται στο cloud (ISS 2.0), η οποία αναπτύχθηκε από την HD Hyundai. Στόχος του έργου είναι ο εξοπλισμός και η επίδειξη εφαρμογής των λύσεων έξυπνων πλοίων επόμενης γενιάς. Η KR σχεδιάζει να πραγματοποιήσει τεχνικές επιθεωρήσεις με βάση τους κανόνες των νηογνωμόνων καθώς και τους τοπικούς και διεθνείς κανονισμούς, που θα επαληθεύουν την καταλληλότητα των λύσεων έξυπνων πλοίων επόμενης γενιάς.

Επίσης, ο Ευάγγελος Μαρινάκης, ιδρυτής της Capital Maritime & Trading Corp, ανακοίνωσε την παραγγελία έξι δεξαμενόπλοιων τύπου VLCC (Very Large Crude Carriers) με δυνατότητα χρήσης LNG ως καυσίμου, από το κινεζικό ναυπηγείο CSSC. Αυτή η κίνηση υπογραμμίζει τη σημαντική επένδυση της Capital Maritime στην τεχνολογία διπλού καυσίμου, που την αναδεικνύει σε ηγέτη στις φιλικές προς το περιβάλλον λύσεις για τη ναυτιλία.

Τα Ποσειδώνια 2024 επέλεξαν και ο νηογνώμονας Lloyd’s Register με το Ναυπηγείο Guangzhou International (GSI) για να υπογράψουν ένα κοινό σχέδιο ανάπτυξης για το σχεδιασμό του μεγαλύτερου πλοίου μεταφοράς αμμωνίας στον κόσμο (VLAC). Με χωρητικότητα 100.000 κυβικών μέτρων, το σκάφος θα διαθέτει μια ανεξάρτητη δεξαμενή ΙΜΟ τύπου Β του για την ασφαλή αποθήκευση αμμωνίας, που αναμένεται να βελτιστοποιήσει τη λειτουργική του απόδοση.

Επιπλέον, η Franman, προμηθευτής της ναυτιλιακής βιομηχανίας, ανακοίνωσε τη συμφωνία της με το International Maritime Industries (IMI) της Σαουδικής Αραβίας να γίνει αποκλειστικός αντιπρόσωπος για την Ελλάδα και την Κύπρο του μεγαλύτερου ναυπηγείου Μ. Ανατολής και Β. Αφρικής. Η συμφωνία αφορά την προώθηση και προσέλκυση δυνητικών πελατών από τις δύο αγορές για τις υπηρεσίες Συντήρησης, Επισκευής και Αναβάθμισης (MRO) του ΙΜΙ.

Ο επίσης σαουδαραβικός Όμιλος SIRC και η Hellenic Environmental Centre Α.Ε. (HEC) υπέγραψαν συμφωνία για την ενίσχυση της δέσμευσης του SIRC για βιωσιμότητα στη ναυτιλιακή διαχείριση, ενώ ο νηογνώμονας DNV και η Artemis Technologies Ltd υπέγραψαν νέο MοU για την ανάπτυξη, την πιστοποίηση και τη λειτουργία ηλεκτρικών υδροπτέρυγων.

Αλλά και η ABS υπέγραψε Μνημόνιο Συνεργασίας με την HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering Co., Ltd. (HD KSOE), την HD Hyundai Heavy Industries, Co., Ltd. (HHI) και το Νηολόγιο της Λιβερίας (LISCR), για να συνεργαστούν πάνω στην εφαρμογή της Τεχνητής Νοημοσύνης (AI) για την εξάλειψη των τυφλών σημείων ασφάλειας των πλοίων.

Η Man Energy Solutions υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας με την Eastern Pacific Shipping (EPS) για την ανάπτυξη προγράμματος κατάρτισης πληρωμάτων στον χειρισμό της αμμωνίας ως καύσιμο στα πλοία.

Τέλος, οι CAPITAL GAS, ERMA FIRST και BABCOCK υπέγραψαν δήλωση προθέσεων (Letter of Intent) για την εγκατάσταση ενός καινοτόμου συστήματος δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (CCS), Fit Carbon, σε τέσσερα νέα πλοία μεταφοράς διοξειδίου του άνθρακα (LCO2).

Ο Θεόδωρος Βώκος, Διευθύνων Σύμβουλος της Εκθέσεις Ποσειδώνια Α.Ε., δήλωσε: “Η 28η διοργάνωση των Ποσειδωνίων ήταν αναμφίβολα η πιο επιτυχημένη στην ιστορία του θεσμού. Οι καινοτομίες που παρουσιάστηκαν στους χώρους της Έκθεσης ήταν πραγματικά πρωτοποριακές και η γνώση που μοιράστηκε κατά τη διάρκεια του εκτεταμένου συνεδριακού προγράμματος ήταν πηγή έμπνευσης. Ο όγκος και η ποιότητα των επισκεπτών μας ξεπέρασαν κάθε προσδοκία, κάνοντας την εκδήλωση μια τεράστια επιτυχία. Είναι συναρπαστικό να βλέπουμε πόσο θετικό αντίκτυπο έχει η διοργάνωσή μας. Και βέβαια, είμαστε βαθιά ευγνώμονες για την ακλόνητη υποστήριξη της παγκόσμιας ναυτιλιακής κοινότητας. Τα Ποσειδώνια έχει αποδειχθεί ότι είναι κορυφαία πλατφόρμα για τη σύναψη επιχειρηματικών συμφωνιών και την προώθηση της διασύνδεσης και των συνεργασιών που οδηγούν τη ναυτιλιακή βιομηχανία μπροστά”.

Τα Ποσειδώνια 2024 διοργανώθηκαν υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος και της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, με την υποστήριξη του Δήμου Πειραιά και της Επιτροπής Ελληνικής Ναυτιλιακής Συνεργασίας.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments