Αθλητικά είδη: Στον «πυρετό» των deals και των εξαγορών
Πηγή Φωτογραφίας: /lacedcreative.com/
Στα 471 δισ. δολάρια αποτιμήθηκε η αγορά αθλητικών ειδών το 2018 και έφτασε τα 627 δισ. δολάρια έως το 2023, με ρυθμό ανάπτυξης 7% το διάστημα 2017-2023.
Όπως επισημαίνει η Capitalmind Inventec, οι ρυθμοί ανάπτυξης ποικίλουν σημαντικά μεταξύ των διαφόρων ομάδων προϊόντων. Το 2018, τα υψηλότερα ποσοστά σε ετήσια βάση εμφάνισε το μπάσκετ (+11%), το τρέξιμο (+7%), το ποδόσφαιρο (+7%), η ποδηλασία (+6%) και τα είδη γυμναστικής (+6%)- ενώ τα μεγαλύτερα σε μέγεθος ήταν η ποδηλασία (62 δισ. δολάρια), τα είδη γυμναστικής (49 δισ. δολάρια), το περπάτημα/πεζοπορία/κατασκήνωση (39 δισ. δολάρια) και το τρέξιμο (33 δισ. δολάρια).
Εκτός από τους κορυφαίους παγκόσμιους παίκτες, τα ιδιωτικά κεφάλαια αρέσκονται στις εξαγορές και τις συγχωνεύσεις (M&As), με την πιο ενεργή περιοχή για τη σύναψη συμφωνιών να αναδεικνύεται η Ευρώπη (περίπου 50% των συνολικών συμφωνιών), όπου η ενοποίηση της αγοράς επιταχύνεται. Και οι διασυνοριακές εξαγορές αυξάνονται όμως, καθώς τα εμπορικά σήματα επιδιώκουν να αυξήσουν τη διεθνή πελατειακή τους βάση.
Κίνα και Φινλανδία Το 2019 η κινεζική Anta Sports εξαγόρασε τη γιγαντιαία φιλανδική εταιρεία κατασκευής αθλητικού εξοπλισμού Amer Sports προς 4,6 δισ. – μια συμφωνία που επεκτείνει την υπερπόντια εμβέλεια της Anta, εκπληρώνοντας μια βασική στρατηγική ανάπτυξης μέσω της απόκτησης διεθνών εμπορικών σημάτων που συμπληρώνουν την εγχώρια κινεζική αγορά.
Με τον τρόπο αυτό άλλαξαν χέρια εμβληματικές μάρκες, όπως η Salomon, Wilson, Atomic, Arc’Teryx, Mavic, Suunto, Precor, που προστέθηκαν στο χαρτοφυλάκιο της Anta. Υπενθυμίζεται πως διατηρεί μερίδιο 85% στα αποκλειστικά δικαιώματα της Fila, Fila Kids και Fila Fusion στην κινεζική αγορά.
Το lifestyle της New Balance Το 2001, η New Balance του Έλληνα δεύτερης γενιάς Jim Davis αγόρασε την εταιρεία sneakers PF Flyers για να την επαναλανσάρει μια διετία μετά. Τον Φεβρουάριο του 2004, αγόρασε την Warren που μετονομάστηκε σε Warrior Sports, με την οποία έκανε την είσοδό της στην παγκόσμια αγορά ποδοσφαίρου.
Το 2015, η μητρική εταιρεία της New Balance, μαζί με την Berkshire Partners, αγόρασε την εταιρεία υποδημάτων Rockport από τον όμιλο Adidas και τη συνδύασε με την Drydock Footwear υπό την επωνυμία The Rockport Group, όπου εντάχθηκαν και τα brands Aravon, Cobb Hill, Dunham και Rockport.
Η εξαγορά της United Sports Brands Η Norwest Equity Partners, μια επενδυτική πλατφόρμα μεσαίας αγοράς που ιδρύθηκε το 1961, εξαγόρασε την United Sports Brands (USB), η οποία διαθέτει ένα πλούσιο χαρτοφυλάκιο με μια συλλογή έξι μοναδικών εμπορικών σημάτων – Shock Doctor, McDavid, Cutters, Nathan, PEARL iZUMi και Glukos.
Η USB πωλεί προϊόντα κρίσιμης σημασίας που χρησιμοποιούνται σε κάθε επίπεδο αθλητισμού, συμπεριλαμβανομένων προστατευτικών στομάτων, προστατευτικού εξοπλισμού, αθλητικής ιατρικής και θεραπείας, ποδηλασίας, γαντιών και άλλων αξεσουάρ και ενδυμάτων που εστιάζουν στον αθλητισμό. Τα προϊόντα της USB πωλούνται από κορυφαίους λιανοπωλητές σε περισσότερες από 65 χώρες, συμπεριλαμβανομένων αθλητικών ειδών, ειδικών καταστημάτων και καναλιών λιανικής πώλησης ηλεκτρονικού εμπορίου.
Η Platinum Equity ανακοίνωσε σήμερα την εξαγορά της Augusta Sportswear Brands («ASB») και της Founder Sport Group («FSG»). Και οι δύο εταιρείες είναι προμηθευτές στολών ομάδων και ενδυμάτων απόδοσης εκτός γηπέδου και ενδυμάτων φιλάθλων για τις αγορές αθλημάτων για νέους και ψυχαγωγικούς σκοπούς.
Η περίπτωση της JD Sports Ο όμιλος Pentland απέκτησε το 45% της JD Sports Fashion plc από τους ιδρυτές της, John Wardle και David Makin, τον Μάιο του 2005. Η Pentland Group είναι ο κύριος ιδιοκτήτης της JD Sports (55%), η οποία διαθέτει 2.500 καταστήματα λιανικής πώλησης παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένων των JD, Scotts, Size, Blacks, GO Outdoors και Millets στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Ο βρετανικός κολοσσός ακολουθεί χρόνια την πρακτική των συγχωνεύσεων και των εξαγορών για την ανάπτυξή του σε διαφορετικές αγορές, όπως δείχνουν οι προηγούμενες κινήσεις του σε GymNation (2022), Leisure Lakes Bikes (2021), Marketing Investment Group (2021). Τον Απρίλιο αποκάλυψε ότι εξαγοράζει την αμερικανική εταιρεία λιανικής πώλησης αθλητικών ειδών Hibbett, Inc. έναντι περίπου 1,08 δισ. δολαρίων για να επιταχύνει την επέκτασή της στις ΗΠΑ και να ενισχύσει την παρουσία της στη «μεγαλύτερη και πιο ελκυστική αγορά αθλητικών ειδών στον κόσμο».
Με έδρα το Μπέρμιγχαμ της Αλαμπάμα, η Hibbett διαθέτει 1.169 καταστήματα σε 36 πολιτείες των ΗΠΑ, με κύρια καταστήματα λιανικής πώλησης τα Hibbett και τα City Gear.
Δύο χρόνια νωρίτερα είχε αποκτήσει το 80% της ελληνικής αλυσίδας αθλητικών ειδών Cosmos Sport συμφερόντων Φραγκίσκου Τσικνάκη, μετά την αποεπένδυση του fund EOS Capital Partners του Απόστολου Ταμβακάκη.
Πού κατέληξε η Under Armour Στις αρχές της χρονιάς η Platinum Equity ανακοίνωσε την εξαγορά της Augusta Sportswear Brands (ASB) και της Founder Sport Group (FSG). Και οι δύο εταιρείες είναι προμηθευτές στολών ομάδων και ενδυμάτων εκτός γηπέδου και ενδυμάτων φιλάθλων.
Το σημερινό χαρτοφυλάκιο της ASB περιλαμβάνει μια ολοκληρωμένη σειρά συμπληρωματικών και ευέλικτων εμπορικών σημάτων, όπως Holloway, High Five, Pacific Headwear, Russell Athletic και CCM. Η FSG βγαίνει στην αγορά με ένα ποικίλο χαρτοφυλάκιο εμπορικών σημάτων, συμπεριλαμβανομένων των Under Armour, Badger, Alleson, C2, ProSphere, Garb Athletics και Flash.
Η Platinum Equity, που ιδρύθηκε το 1995 από τον Tom Gores, είναι μια παγκόσμια επενδυτική εταιρεία με περίπου 47 δισεκατομμύρια δολάρια υπό διαχείριση και χαρτοφυλάκιο περίπου 50 λειτουργικών εταιρειών που εξυπηρετούν πελάτες σε όλο τον κόσμο.
Με ολλανδικό «όχημα» Ο όμιλος Frasers Group καλωσόρισε στους κόλπους του την ολλανδική εταιρεία λιανικής πώλησης αθλητικών ειδών Twin Sport, καθώς το δικό του brand Sports Direct επιδιώκει να γίνει η νούμερο ένα εταιρεία λιανικής πώλησης αθλητικών ειδών στην Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική (EMEA).
Η Twin Sport, η οποία είναι ένας από τους κορυφαίους omnichannel λιανοπωλητές αθλητικών ειδών σε όλη την Ολλανδία, αποτελεί μέρος του franchise της Intersport, το οποίο ανήκει στην EKS Netherlands, (πρώην Euretco).
Τα 17 καταστήματα του retailer σε όλη την Ολλανδία και η διαδικτυακή παρουσία του έφεραν πωλήσεις ύψους περίπου 64,15 εκατ. λιρών, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, κατά το οικονομικό έτος 2023.
Ο όμιλος Frasers βρίσκεται επίσης σε διαπραγματεύσεις για την εξαγορά περισσότερων από 10 πρώην σημείων λιανικής πώλησης του αθλητικού λιανοπωλητή Sprinter, τα οποία βρίσκονται σε όλη την Ολλανδία.
Νωρίτερα, εξάλλου, υπήρξε και η απόφαση του ομίλου Intersport International να προχωρήσει στην πώληση της αλυσίδας The Athlete’s Foot (TAF) διεθνώς αλλά και στην ελληνική αγορά. Αυτό οδήγησε στην πώληση των 14 καταστημάτων της αλυσίδας που λάνσαρε ο όμιλος Fourlis το 2014, στην TAF Global Holding AG, θυγατρική της Arklyz Group AG, η οποία έχει αποκτήσει τα δικαιώματα του σήματος TAF παγκοσμίως.
H Champion Η πιο πρόσφατη κίνηση πραγματοποιήθηκε από την Authentic Brands Group που ύστερα από διαπραγματεύσεις μηνών, ανακοίνωσε πως εξαγοράζει την Champion από την Hanesbrands προς 1,2 δισ. δολάρια.
Υπενθυμίζεται πως η Authentic Brands Group LLC των CVC Capital Partners και HPS Investment Partners, έχει ήδη στην ιδιοκτησία της σήματα όπως η Reebok, η Quiksilver, αλλά και τα Aéropostale, Brooks Brothers, Eddie Bauer, Forever 21, Nine West, Nautica, Prince, Rockport, Spyder, Tapout, Thomasville, Vision Street Wear.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας