ΕΕ: Έτοιμη να εγκρίνει τον «γάμο» Ita – Lufthansa
Πηγή Φωτογραφίας: Lufthansa AG)
Μετά από μήνες συζητήσεων, επιχειρημάτων και χιλιάδες εγγράφων η Αντιμονοπωλιακή Επιτροπή της ΕΕ ετοιμάζεται να δώσει στο ιταλικό υπουργείο Οικονομίας και τη Lufthansa το πράσινο φως για τη γερμανική επένδυση στην Ita Airways, την ιταλική εταιρεία που πήρε τη θέση της Alitalia τον Οκτώβριο του 2021. Κατά την Corriere λείπουν ακόμη κάποια τεχνικά βήματα και διευκρινίσεις και τίποτα δεν είναι οριστικό.
Ωστόσο, σε σύγκριση με πριν από μερικές εβδομάδες – όταν οι Βρυξέλλες είχαν υποστηρίξει το ενδεχόμενο του βέτο – οι πιο πρόσφατες παραχωρήσεις, ιδίως της Lufthansa, έχουν επιλύσει μεγάλο μέρος του τελευταίου εναπομείναντος ζητήματος, αυτό των πτήσεων μεταξύ Ιταλίας και Βόρειας Αμερικής.
Ήδη οι Βρυξέλλες ενημέρωσαν τις ιταλικές αρχές για το ποιος θα ήταν ο «προκαταρκτικός» προσανατολισμός της Αρχής Αντιμονοπωλιακής Αρχής της ΕΕ σχετικά με την επιχείρηση.
Η είδηση έφτασε στην Πρωθυπουργό της Ιταλίας Τζόρτζια Μελόνι εν μέσω των συναντήσεων της G7 που πραγματοποιούνται στην Απουλία. Οι ίδιες πηγές διευκρινίζουν ότι εφόσον πρόκειται για «προσανατολισμό», θα χρειαστούν μερικές ημέρες για να συνταχθεί το έγγραφο έγκρισης, να τεθεί υπόψη όλων των αντιμονοπωλιακών αρχών στην Ευρώπη, να εξεταστεί από τα νομικά γραφεία της ΕΕ και στη συνέχεια να ανακοινωθεί επίσημα η συμφωνία. Την 4η Ιουλίου αναμένεται η επίσημη ανακοίνωση.
Από τις Βρυξέλλες, τη Φρανκφούρτη ως και τη Ρώμη κανείς δεν μιλά. Τόσο το Υπουργείο Οικονομικών (με την ITA) όσο και η Lufthansa συνέχισαν να απαντούν στις ερωτήσεις της Αντιμονοπωλιακής Επιτροπής της ΕΕ για διευκρινίσεις σχετικά με την πρόταση που προβλέπει την είσοδο των Γερμανών στην ITA αρχικά στο 41% (για 325 εκατομμύρια ευρώ). Στη συνέχεια θα γίνει αύξηση στο 90 και 100% για συνολική αύξηση δεσμευμένου κεφαλαίου 729 εκατ. ευρώ συν άλλα 100 εκατ. που καταβλήθηκαν στο Mef με την επίτευξη κάποιων ενδιάμεσων αποτελεσμάτων.
Αφού επιλύθηκαν ορισμένα κρίσιμα ζητήματα στο αεροδρόμιο Linate του Μιλάνου (όπου η Ita και η Lufthansa μαζί θα είχαν τα δύο τρίτα της αγοράς) και σε πτήσεις μικρών αποστάσεων μεταξύ της Ιταλίας και των χωρών κόμβου του γερμανικού ομίλου (Γερμανία, Ελβετία, Αυστρία, Βέλγιο), τελευταίο εμπόδιο που απέμεινε ήταν αυτό των πτήσεων Ιταλίας-ΗΠΑ.
Συνεχείς διαπραγματεύσεις
Τις τελευταίες ημέρες οι διαπραγματεύσεις κινδύνευαν να οδηγήσουν στην κατάρρευση του φακέλου λόγω της ακαμψίας της ΕΕ. Αξιωματούχοι των Βρυξελλών ζητούσαν, μεταξύ άλλων, μόνιμο αποκλεισμό της ITA από τη διατλαντική κοινή επιχείρηση που έχει η Lufthansa με την United Airlines και την Air Canada, κάτι που κρίθηκε απαράδεκτο από Ιταλούς και Γερμανούς.
Τις τελευταίες μέρες, η Lufthansa επέμεινε πολύ στην ιδέα της διατήρησης του ανταγωνισμού μεταξύ Ιταλίας και ΗΠΑ, προτείνοντας να φέρει επιβάτες με δικά της αεροπλάνα σε ανταγωνιστικούς κόμβους στην Ευρώπη: Παρίσι (όπου βρίσκεται η Air France), Άμστερνταμ (KLM), Λονδίνο (British Airways), Μαδρίτη (Iberia). Ένα μέτρο που θα προστεθεί στα 2 χρόνια διαχωρισμού μεταξύ των υπερατλαντικών δραστηριοτήτων της Ita από την υπόλοιπη ιταλική εταιρεία και των πρωτοβουλιών της Lufthansa.
Στο βιομηχανικό της σχέδιο η Lufthansa σχεδιάζει να δημιουργήσει έναν ακόμη διηπειρωτικό κόμβο του ομίλου στη Ρώμη (στο Fiumicino που είναι η βάση της Ita) που περιλαμβάνει επίσης τις Swiss, Austrian Airlines, Brussels Airlines, Eurowings, την ιταλική Air Dolomiti, εταιρείες συντήρησης (Technik), cargo και δεκάδες άλλες.
Σε μια συνέντευξη την άνοιξη πριν από δύο χρόνια – στη μέση του πρώτου διαγωνισμού για την Ita – ο διευθύνων σύμβουλος της Lufthansa, Carsten Spohr, εξήγησε στην Corriere ότι η ιδέα ήταν να χρησιμοποιηθεί το Fiumicino ως σημείο αναφοράς για πτήσεις προς το νότιο ημισφαίριο (Λατινική Αμερική, Αφρική, Ασία).
Η συμφωνία Mef-Lufthansa προβλέπει αρχικά ένα διοικητικό συμβούλιο με 5 μέλη: 3 Ιταλούς (συμπεριλαμβανομένου του προέδρου) και 2 Γερμανούς (συμπεριλαμβανομένου του διευθύνοντος συμβούλου).
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας