Τεχνολογία

Πώς η Apple επηρεάζει τα περιθώρια της Quest – Με ποιες κινήσεις μπορεί να αλλάξει η εικόνα

Ο ρόλος της συγκεκριμένης εταιρείας είναι να ασκεί δραστηριότητα στον τομέα του μάρκετινγκ αλλά και να διαχειρίζεται τις εμπορικές σχέσεις με τους μεγάλους πελάτες.

Mία σημαντική πρόκληση καλείται να αντιμετωπίσει το επόμενο διάστημα ο όμιλος Quest, που σχετίζεται με την μείωση του περιθωρίου EBITDA αλλά και του περιθωρίου κερδών προ φόρων. Παρά το γεγονός ότι ο όμιλος καταφέρνει να αυξάνει σημαντικά τα μεγέθη του από έτος σε έτος, φτάνοντας το 2023 σε κύκλο εργασιών 1,19 δισεκατομμυρίων ευρώ με EBITDA 83.329 ευρώ, που ήταν τα υψηλότερα στην ιστορία του, στον αντίποδα το περιθώριο EBITDA από 8,9% που ήταν το 2019, μειώθηκε πέρυσι σε 7%. Αντίστοιχα και τα κέρδη προ φόρων το 2019 κινούνταν σε ποσοστό 5% επί του τζίρου, το 2021 εκτοξεύθηκαν σε ποσοστό 14,4% για να επιστρέψουν το 2023 σε ποσοστό 4,9%.

Ο ρόλος της συγκεκριμένης εταιρείας είναι να ασκεί δραστηριότητα στον τομέα του μάρκετινγκ αλλά και να διαχειρίζεται τις εμπορικές σχέσεις με τους μεγάλους πελάτες.

Από την πλευρά της η Quest διατηρεί τη διανομή στη χώρα μας μέσω της θυγατρικής iSquare και ταυτόχρονα διαχειρίζεται το δίκτυο των καταστημάτων με προϊόντα της Apple μέσω της επίσης θυγατρικής iStorm. Σύμφωνα με τα όσα ανέφεραν τα στελέχη της Quest, όταν ξεκίνησε η δραστηριότητα διακίνησης των προϊόντων της Apple στην Ελλάδα από τον όμιλο, ο κύκλος εργασιών ήταν 25 εκατομμύρια ευρώ, ενώ σήμερα το συγκεκριμένο ποσό υπερβαίνει τα 400 εκατομμύρια ευρώ. Συν τοις άλλοις εκτιμούν ότι οι νέες λύσεις της εταιρείας που σχετίζονται με την τεχνητή νοημοσύνη και ενσωματώνονται στον εξοπλισμό της αμερικανικής εταιρείας τεχνολογίας, διευκολύνοντας τον χρήστη των συσκευών Apple, θα προσδώσουν προστιθέμενη αξία στα προϊόντα της, ενισχύοντας το ενδιαφέρον των καταναλωτών στη χώρα μας. Ταυτόχρονα, όπως σημείωσαν, μετά από 10 χρόνια συνεχούς ανάπτυξης των πωλήσεων και των περιθωρίων της Apple στην Ελλάδα, πλέον οι αποδόσεις της αρχίζουν να σταθεροποιούνται και φέτος είναι μία χρονιά, κατά την οποία τα συγκεκριμένα προϊόντα δεν θα ακολουθήσουν περαιτέρω ανοδική πορεία. Επιπροσθέτως, η αγορά πληροφορικής συνεχίζει να κινείται πτωτικά μετά την εντονότατη ζήτηση και τις πωλήσεις που καταγράφηκαν στη διάρκεια της πανδημίας, γεγονός που επίσης επηρεάζει τα περιθώρια της Apple. Ωστόσο, εκτίμησαν ότι πλέον είναι θέμα χρόνου να ξεκινήσει και πάλι να κινείται ανοδικά η αγορά προϊόντων πληροφορικής, δεδομένης της ανάγκης που έχει προκύψει πλέον για αντικατάσταση παλαιότερου εξοπλισμού.

Μία ακόμα δυνατότητα που έχει ο όμιλος Quest για να βελτιώσει τα περιθώρια κερδοφορίας του, αφορά στην περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου των καταστημάτων πώλησης συσκευών Apple, όπου αυτή τη στιγμή αριθμεί 16 σημεία. Προοπτική είναι το επόμενο χρονικό διάστημα να ξεπεράσει τα 20 καταστήματα. “Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός πως η iStorm, η οποία δεν υπήρχε στον όμιλο πριν από κάποια χρόνια, πλέον έχει φτάσει να κάνει κύκλο εργασιών περί τα 100 εκατομμύρια ευρώ”, ανέφεραν.

Η επέκταση του δικτύου λιανικής της Apple

Επομένως η επέκταση του δικτύου λιανικής θα μπορούσε να αποτελέσει αντίδοτο για την ενίσχυση της κερδοφορίας σε συνδυασμό με την επέκταση σε άλλους τομείς όπως είναι ο κλιματισμός, όπου διακινεί τα κλιματιστικά Gree μέσω της θυγατρικής, Clima Quest, ενώ έχει εξαγοράσει και την Γ.Ε. Δημητρίου με κυρίαρχη μάρκα τα κλιματιστικά Toyotomi. Προς αυτή την κατεύθυνση σχεδιάζει την επέκταση της διάθεσης κλιματιστικών και στη Ρουμανία εκτός από την Ελλάδα. Θυμίζουμε ότι ήδη στη Ρουμανία η Quest έχει συστήσει τη θυγατρική εταιρεία Xiaomi Romania, γεγονός που ανοίγει το δρόμο για συνέργειες με άλλους τομείς δραστηριότητας του ομίλου στη συγκεκριμένη αγορά.

Ένας ακόμη παράγοντας που έχει επιδράσει στα περιθώρια κερδοφορίας του ομίλου τα τελευταία δύο χρόνια, είναι το αυξημένο μεταφορικό κόστος. Επί της ουσίας, τα βαριά προϊόντα, όπως είναι τα κλιματιστικά, επηρεάζονται από το μεταφορικό κόστος και ταυτόχρονα επιδρούν στο περιθώριο κέρδους.

Ενεργό πάντως παραμένει το ενδιαφέρον του ομίλου για επέκταση στη λιανική, παρά το γεγονός ότι η προσπάθεια για την απόκτηση της Κωτσόβολος δεν ευδοκίμησε. Ο όμιλος εξετάζει με ιδιαίτερη προσοχή και σύνεση το συγκεκριμένο ενδεχόμενο.

Η περίπτωση της Μπενρουμπή

Στην ενίσχυση των περιθωρίων κέρδους του ομίλου Quest μπορούν να συμβάλλου και δραστηριότητες όπως είναι αυτή της Μπενρουμπής, όπου υπάρχει δεδηλωμένο ενδιαφέρον για την εξαγορά της Mπενρουμπή Α.Ε. Το υψηλό περιθώριο κέρδους που καταγράφουν οι μικρές οικιακές συσκευές αποτελεί ένα από τα βασικά κίνητρα από πλευράς του ομίλου Quest, ο οποίος επιδιώκει την επέκτασή του με προϊόντα περιφερειακά των κατηγοριών στις οποίες ήδη δραστηριοποιείται. Επομένως, η απόκτηση της Μπενρουμπή Α.Ε. θα μπορούσε να θεωρηθεί ως ιδανική ευκαιρία που συνάδει με τις επιχειρηματικές επιδιώξεις της Quest.

Θα θυμίσουμε ότι η Μπενρουμπή κατέγραψε σημαντική αύξηση στον κύκλο εργασιών της σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022 κατά 16%, παρά το γεγονός ότι δεν προχώρησε σε καμία αύξηση του τιμοκαταλόγου της εντός του 2023, και με υπερδιπλάσια κερδοφορία σε επίπεδο αποτελεσμάτων προ φόρων με ιδιαίτερα βελτιωμένο μικτό περιθώριο το οποίο παρουσιάζει αύξηση κατά περίπου 6 ποσοστιαίες μονάδες και διαμορφώνεται στο 44,3%. Τα καθαρά κέρδη προ φόρων για το 2023 ήταν 3,82 εκατ. ευρώ έναντι 1,77 εκατ. ευρώ που ήταν το 2022. Ο συνολικός δανεισμός της εταιρείας στο τέλος της περασμένης χρονιάς ήταν 6,79 εκατ. ευρώ, και εάν αφαιρεθούν τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα, ο καθαρός δανεισμός στο τέλος του 2023 ήταν 4,07 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι ο κύκλος εργασιών του 2023 ήταν 25,24 εκατ. ευρώ έναντι 21,71 εκατ. ευρώ το 2022.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο