Το ρόβερ της NASA στον Άρη εντόπισε σπάνιο τοπικό πέτρωμα που υπάρχει στο Γκραν Κάνιον

Πηγή Φωτογραφίας: This illustration shows Jezero Crater — the landing site of the Mars 2020 Perseverance rover.

Το πιο προηγμένο ρομπότ εξερεύνησης που έχουμε στείλει στον Άρη, αυτό της αποστολής Perseverance της NASA, προσεδαφίστηκε στον πλανήτη 18 Φεβρουαρίου του 2021. Βασικός στόχος της αποστολής είναι ο εντοπισμός κάποιου ίχνους ύπαρξης ζωής έστω και μικροβιακής μορφής στο μακρινό παρελθόν του Κόκκινου Πλανήτη.

Το ρόβερ βρίσκεται στον διαμέτρου 45 χλμ. κρατήρα Jezero στον οποίο υπήρχε μια λίμνη την οποία τροφοδοτούσε το νερό ενός ή περισσότερων ποταμών δημιουργώντας μάλιστα ένα δέλτα άρα οι πιθανότητες να είχαν αναπτυχθεί εκεί κάποιες μορφές ζωής είναι αυξημένες. Βασική αποστολή του ρόβερ να εντοπίζει πετρώματα τα οποία αν θεωρούνται από τους ειδικούς της NASA «ενδιαφέροντα» να τα τρυπάει, να συλλέγει δείγματα τους και να τα αποθηκεύει. Τα δείγματα αυτά θα παραλάβει επόμενη αποστολή που είναι προγραμματισμένο να πάει στον Άρη για να πάρει αυτά τα δείγματα και να τα φέρει πίσω στην Γη για μελέτη.

Με ανακοίνωση της η NASA αναφέρει ότι το ρόβερ έχει φτάσει σε μια περιοχή του κρατήρα κοντά στο όρος Washburn του κρατήρα η οποία έχει ονομαστεί «Φωτεινοί Άγγελοι». Την περιοχή αυτή πιστεύεται ότι διέτρεχε στο μακρινό παρελθόν του Άρη ένας αρχαίος ποταμός. Το ρόβερ εντόπισε εκεί ένα σπάνιο στον Κόκκινο Πλανήτη ανοικτόχρωμο πέτρωμα που ονομάστηκε «Atoko Point» από την παρόμοιας εμφάνισης γεωλογική δομή που υπάρχει στο Γκραν Κάνιον.

Τα χαρακτηριστικά

Το πέτρωμα εκτιμάται ότι έχει πλάτος 45 εκατοστά και ύψος 35 εκατοστά. Χρησιμοποιώντας τα όργανα του ρόβερ οι επιστήμονες της NASA επιβεβαίωσαν ότι ο βράχος είναι κατασκευασμένος από πυροξένιο και άστριο. Οι ειδικοί της NASA πιθανολογούν ότι το πέτρωμα μπορεί να έχει μεταφερθεί από διαφορετικό μέρος του πλανήτη μέσω του ποταμού ή να σχηματίστηκε υπόγεια από κάποιο στρώμα μάγματος προτού τελικά εμφανισθεί στην επιφάνεια μέσω της διάβρωσης.

«Η γεωλογική ποικιλομορφία στο όρος Washburn ήταν μια συναρπαστική ανακάλυψη για την ομάδα, καθώς αυτά τα πετρώματα αντιπροσωπεύουν μια τσάντα με γεωλογικά δώρα που είναι διάσπαρτα στο χείλος του κρατήρα και ενδεχομένως πέρα από αυτόν» αναφέρει ο Μπραντ Γκαρτζίνσκι, επιστήμονα του Πανεπιστημίου Western Washington εκ επικεφαλής της ομάδας των ειδικών που μελετούν τα ευρήματα του ρόβερ.

Οι ερευνητές πρόσθεσαν ότι ενώ το πέτρωμα Atoko Point είναι «το πρώτο στο είδος του που εντοπίστηκε στον Άρη, σχεδόν σίγουρα δεν θα είναι η τελευταίο» καθώς το ρόβερ συνεχίζει την εξερεύνηση. Μένει τώρα να αποφασισθεί από τα μέλη της αποστολής αν το ρόβερ θα πλησιάσει το πέτρωμα και θα συλλέξει δείγματα του για να επιστραφούν μαζί με τα υπόλοιπα στη Γη.

Naftemporiki.gr