Πολιτική

Η στρατηγική Θεοδωρικάκου απέναντι στην ακρίβεια

Η στρατηγική Θεοδωρικάκου απέναντι στην ακρίβεια

Πηγή Φωτογραφίας: [362395] ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ / 2η ΗΜΕΡΑ (ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ/EUROKINISSI)

Ξεκινά μπαράζ συναντήσεων.

«Θα παρεµβαίνουµε διαρκώς και θα κάνουµε τα πάντα για να στηρίξουµε την ελληνική κοινωνία»: Αυτό είναι το µήνυµα που εκπέµπει προς πάσα κατεύθυνση ο υπουργός Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωρικάκος, µετά την ανάληψη των καθηκόντων του, υλοποιώντας µία νέα στρατηγική, µέρος της οποίας είναι και η ανάθεση ευθύνης στην πλευρά των επιχειρήσεων, καλώντας σουπερµάρκετ και βιοµηχανίες τροφίµων να «βάλουν πλάτη» και «σε πολλά είδη να ρίξουν τις τιµές και το µεσοσταθµικό κέρδος τους».

Βασικός στόχος του κ. Θεοδωρικάκου είναι «να διασφαλίσουµε µέσα από αυστηρούς και συστηµατικούς ελέγχους την κανονική λειτουργία της αγοράς και τη λειτουργία του ανταγωνισµού», αλλά και η αποκλιµάκωση των τιµών, που «απαιτεί συνένωση δυνάµεων» και εξασφαλίζεται και από την καταπολέµηση της αισχροκέρδειας.

Η νέα ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης θα προχωρήσει σε συγκεκριμένες ενέργειες, περιλαμβανομένων των εξής:

– Ενίσχυση του ελεγκτικού μηχανισμού για περισσότερους και πιο αποτελεσματικούς ελέγχους. Η ΔΙΜΕΑ θα ενισχυθεί με 30 νέα στελέχη για να διασφαλιστεί η τήρηση της νομιμότητας και η παρακολούθηση της διαδρομής των προϊόντων.

– Συνεργασία με ανεξάρτητες αρχές, όπως η Επιτροπή Ανταγωνισμού και ο Συνήγορος του Καταναλωτή.

– Αναβάθμιση της πλατφόρμας ekatanalotis, η οποία θα περιλαμβάνει πληροφορίες για 3.000 προϊόντα.

– Ενημέρωση των πολιτών και συναντήσεις με εκπροσώπους του καταναλωτικού κινήματος.

– Παράταση των έκτακτων μέτρων έως την 31η Δεκεμβρίου.

– Συστηματική παρακολούθηση της αγοράς, ιδιαίτερα στη διαδρομή από την παραγωγή στα ράφια των καταστημάτων και στον ρόλο των μεσαζόντων.

– Επανεξέταση του ορίου των προστίμων και παρακολούθηση της διαδικασίας είσπραξης.

– Συναντήσεις με βιομήχανους και ιδιοκτήτες εταιρειών σούπερ μάρκετ για τη διαφορά τιμής στα προϊόντα των πολυεθνικών. Σηµειώνεται ότι για τη διαφορά τιµής στα προϊόντα των πολυεθνικών ο κ. Θεοδωρικάκος έχει τονίσει πως η ελληνική κυβέρνηση, σε συνέχεια της πρόσφατης επιστολής του πρωθυπουργού, θα επαναφέρει το θέµα µόλις συγκροτηθεί η νέα Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Όπως αναφέρει ο ίδιος, ο βασικός στόχος του είναι η μείωση των τιμών των αγαθών, ειδικά αυτών που σχετίζονται με το υπουργείο Ανάπτυξης. Αναγνωρίζει ότι ο πληθωρισμός έχει μειωθεί, αλλά οι ανατιμήσεις των προηγούμενων δύο ετών έχουν αφήσει τις τιμές σε ανεπιθύμητα επίπεδα για την κυβέρνηση.

Ο κ. Θεοδωρικάκος παραδέχεται ότι οι τιμές επηρεάζουν διαφορετικά άτομα με υψηλά εισοδήματα και υψηλές υποχρεώσεις. Γι’ αυτό, η ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης έχει καλέσει όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς της αγοράς να συνεργαστούν για τη μείωση των τιμών.

«Το να πέσουν οι τιµές σε κάποια βασικά προϊόντα που καταναλώνουµε όλοι στην οικογένειά µας -και αναφέροµαι ειδικά στα είδη διατροφής- είναι µια υπόθεση στην οποία πρέπει να ενώσουµε όλοι τις δυνάµεις µας», έχει πει χαρακτηριστικά ο κ. Θεοδωρικάκος. «Tο κράτος και οι ελεγκτικοί µηχανισµοί, που πρέπει να κάνουν τη δουλειά τους, αλλά σε αυτή την υπόθεση πρέπει να συµβάλει η υγιής επιχειρηµατικότητα. Θα έχω τις επόµενες ηµέρες συναντήσεις θεσµικού χαρακτήρα µε την Ενωση Σουπερµάρκετ, αλλά και τη βιοµηχανία της αγοράς και τους βασικούς παίκτες της αγοράς». Πάντως, η προσπάθεια που αναλαµβάνει ο νέος υπουργός Ανάπτυξης θεωρείται δύσκολη, αντίστοιχη µε τον «τετραγωνισµό του κύκλου».

Κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης, οι τιμές στα βασικά αγαθά δεν μειώθηκαν, με αποτέλεσμα το εισόδημα της χώρας και των πολιτών να μειώνεται κατά 25% σε λίγα χρόνια. Αν και δεν υπήρξαν ανατιμήσεις, δεν υπήρξαν ούτε υποτιμήσεις.

Σύμφωνα με την ΕΛ.ΣΤΑΤ., ο αρνητικός πληθωρισμός καταγράφηκε το 2015, ενώ κατά τη διάρκεια της ελληνικής κρίσης το εθνικό εισόδημα μειώθηκε κατά 20%. Είναι αμφίβολο αν οι τιμές των βασικών αγαθών υποχώρησαν κατά 3% έως 4%. Με αυτά τα δεδομένα, είναι απίθανο να παρατηρηθεί αποπληθωρισμός, ειδικά σε μια χώρα όπου το 90% του ΑΕΠ αποτελείται από κατανάλωση.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments