Αντίποινα στους ευρωπαϊκούς δασμούς ζητούν οι κινεζικές εταιρείες
Πηγή Φωτογραφίας: Flags of the EU and China are seen as European Commission President Ursula von der Leyen, European Council President Charles Michel, German Chancellor Angela Merkel, French President Emmanuel Macron and Chinese President Xi Jinping attend a video conference to approve an investment pact between China and the European Union on December 30, 2020 in Brussels, Belgium. DURSUN AYDEMIR/ANADOLU AGENC
Οι νέοι δασμοί θα προστεθούν στους τωρινούς δασμούς κατά 10% που επιβάλλονται στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα.
Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες ζητούν από το Πεκίνο να χτυπήσει τις αντίπαλες εταιρείες της Ευρωπαϊκής Ένωσης με δασμούς ύψους 25%, αν τελικά η Ευρώπη προχωρήσει με την επιβολή δασμών στα κινεζικά αυτοκίνητα.
Το αίτημα, σύμφωνα με κινεζικά ΜΜΕ που επικαλείται το BBC, διατυπώθηκε σε μία συνάντηση κεκλεισμένων των θυρών που οργάνωσε το υπουργείο Εμπορίου της χώρας, και στην οποία συμμετείχαν και εκπρόσωποι Ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών.
Στο στόχαστρο των δασμών ενδέχεται να μπουν αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού από την Ευρωπαϊκή Ένωση με κινητήρες βενζίνης.
Το θέμα έρχεται στον απόηχο των ανακοινώσεων της περασμένης εβδομάδας, όταν η Ε.Ε. απείλησε τις κινεζικές εταιρείες ηλεκτρικών οχημάτων με δασμούς έως και 38% από τις 4 Ιουλίου.
Η συνάντηση στο Πεκίνο
Στη συνάντηση στο Πεκίνο συμμετείχαν τέσσερις εκπρόσωποι κινεζικών και έξι εκπρόσωποι ευρωπαϊκών εταιρειών, σύμφωνα με το κρατικό δίκτυο, CCTV.
Το BBC επιβεβαίωσε ότι παρών ήταν εκπρόσωπος του γερμανικού κολοσσού της Volkswagen, ενώ μεταξύ των άλλων εταιρειών που φέρεται να εκπροσωπήθηκαν ήταν η BMW και η Porsche, ωστόσο καμία αυτοκινητοβιομηχανία δε θέλησε να σχολιάσει το τι συζητήθηκε στη συνάντηση.
«Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες ζήτησαν από την κυβέρνηση να υιοθετήσει αντίμετρα απέναντι στην Ευρωπαϊκή Ένωση», αναφέρεται στο ρεπορτάζ, το οποίο έρχεται μετά από άλλο ρεπορτάζ που δημοσιεύτηκε τον περασμένο μήνα από την κρατική εφημερίδα, Global Times, το οποίο τόνιζε ότι δασμοί ύψους 25% θα μπορούσαν να επιβληθούν σε βενζινοκίνητα αυτοκίνητα με κινητήρες άνω των 2.500 κυβικών.
Η κίνηση εμφανώς στοχεύει τα «πολυτελή και υπερπολυτελή» αυτοκίνητα, γεγονός που σημαίνει, σύμφωνα με κάποιους αναλυτές, ότι ένας επιπλέον φόρος δε θα κάνει και τόσο μεγάλη διαφορά στις πωλήσεις.
Το σχόλιο σας