H ΔΕΗ μπαίνει και στη λιανική με οπτική ίνα – Ανατροπές στην τηλεπικοινωνιακή αγορά
Πηγή Φωτογραφίας: 2η ΜΕΡΑ ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ ΤΩΝ ΑΡΧΟΝΤΩΝ--Ζαππειο Μεγαρο(ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΝΗΣ//EUROKINISSI)
Σηκώνει το γάντι του ανταγωνισμού στην τηλεπικοινωνιακή αγορά η ΔΕΗ. Σύμφωνα με πληροφορίες του newmoney, η ΔΕΗ σχεδιάζει να λανσάρει καταναλωτικό προϊόν για οπτική ίνα πριν το τέλος του χρόνου σε ιδιαίτερα ανταγωνιστικές τιμές, με στόχο να κινηθεί επιθετικά και να κερδίσει μερίδια αγοράς.
Η απόφαση αυτή αποτελεί στην πράξη προσαρμογή του μοντέλου εισόδου της ΔΕΗ στα telecoms και συγκεκριμένα στην εγχώρια αγορά υπερ-υψηλής ευρυζωνικότητας, που αποτελεί το νέο πεδίο ισχυρού ανταγωνισμού μεταξύ των υφιστάμενων παρόχων (Cosmote, NOVA, Vodafone, Inalan) οι οποίοι υλοποιούν επενδύσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ.
Και αυτό διότι πρωταρχικός στόχος ήταν η ΔΕΗ να καταστεί -μέσω της θυγατρικής της FiberGrid– πάροχος τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών στην αγορά χονδρικής κατά το πρότυπο αντίστοιχων ενεργειακών επιχειρήσεων του εξωτερικού.
Ωστόσο, με βάση τις ίδιες πληροφορίες η ΔΕΗ έχει αποφασίσει να βγει στην αγορά και με προϊόν λιανικής για οπτική ίνα, σε ταχύτητες έως 2,5 Gbps στις περιοχές όπου βρίσκεται και αναπτύσσεται το δίκτυο της FiberGrid. Χρονικά, αυτό αναμένεται να πραγματοποιηθεί, όπως αναφέρθηκε, πριν το τέλος του χρόνου, στο διάστημα Νοεμβρίου – Δεκεμβρίου, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες.
Το πλάνο επέκτασης
Η απολύτως αιτιολογημένη, σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, απόφαση είναι απότοκος των σημαντικών επενδύσεων που υλοποιεί η ΔΕΗ για τη δραστηριοποίησή της στην τηλεπικοινωνιακή αγορά και οι οποίες ανέρχονται σε περίπου 680 εκατ. ευρώ για την περίοδο 2024-2026.
Όπως έχει αναφέρει το newmoney, η Επιχείρηση μέσω της FiberGrid έχει στόχο να αναπτύξει πανελλαδικό δίκτυο FTTH, που αρχικά θα φτάσει σε 500.000 νοικοκυριά και επιχειρήσεις στο τέλος του 2024 και σε 1,7 εκατομμύρια το 2025. Οπτική ίνα έχει ήδη περάσει σε πολλούς δήμους σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, έργα βρίσκονται σε εξέλιξη σε νέες περιοχές, ενώ το δίκτυο θα επεκταθεί και σε Πάτρα, Ηράκλειο, Βόλο, Καλαμάτα, Λάρισα, Ιωάννινα, Κόρινθο, Τρίκαλα, Κοζάνη, Βέροια και Μεγαλόπολη.
Οι περιοχές έχουν επιλεγεί με βάση μεταξύ άλλων την πληθυσμιακή κάλυψη και την έλλειψη υποδομών FTTH. Συνολικά, ο στόχος του Ομίλου ΔΕΗ είναι να προσφέρει κάλυψη με οπτική ίνα μέχρι το σπίτι σε 3 εκατ. νοικοκυριά και επιχειρήσεις σε όλη τη χώρα εντός της επόμενης πενταετίας.
Η πρόθεση της ΔΕΗ να ανταγωνιστεί ευθέως τους υφιστάμενους παρόχους στο εμπορικό «φιλέτο» των οπτικών ινών με προϊόν λιανικής, δεν μεταβάλλει τον σχεδιασμό για διάθεση των υπηρεσιών της FiberGrid μέσω χονδρικής. Σημειώνεται πως ήδη η ΔΕΗ έχει αποστείλει πρόσκληση σε ΟΤΕ, NOVA, Vodafone και Inalan, προκειμένου να δοκιμάσουν πιλοτικά το δίκτυο οπτικών ινών που κατασκευάζει η FiberGrid.
Ο σχεδιασμός για τη χονδρική προβλέπει διττό μοντέλο διάθεσης, είτε μέσω διάθεσης χονδρικής υπηρεσίας bitstream με ταχύτητες που μπορούν να φτάνουν έως και τα 10 Gbps, είτε με τη διάθεση υπηρεσίας σκοτεινής ίνας (dark fiber), με την οποία κάθε πάροχος μπορεί να προσφέρει στον τελικό πελάτη του τις υπηρεσίες που επιθυμεί.
Το πράσινο φως από τη ΓΣ
Παράλληλα, στην προγραμματισμένη για αύριο Πέμπτη (27/5) ΓΣ της ΔΕΗ, θα συζητηθεί και αναμένεται να πάρει το πράσινο φως η απόσχιση του τηλεπικοινωνιακού κλάδου χονδρικής της ΔΕΗ και εισφορά του στην 100% θυγατρική της εταιρεία «Fibergrid». Είναι το τελευταίο στάδιο, προκειμένου η εταιρεία να ξεκινήσει και τυπικά την αυτόνομη λειτουργία της.
Ήδη έχει πραγματοποιηθεί η μεταβίβαση του συνόλου των παγίων, αποθεμάτων, συμβάσεων, απαιτήσεων υποχρεώσεων κλπ, της τηλεπικοινωνιακής δραστηριότητας στη χονδρική αγορά της ΔΕΗ, μέσω απόσχισης κλάδου με απορρόφηση από τη FiberGrid. Η διαδικασία μετασχηματισμού, μετά από απόφαση που έλαβε το ΔΣ της ΔΕΗ στις 10/4/2024, έχει ολοκληρωθεί.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας