Nέα της αγοράς

Πυρετός παραγγελιών πλοίων- Ανανεώνεται ο παγκόσμιος στόλος

Πυρετός παραγγελιών πλοίων- Ανανεώνεται ο παγκόσμιος στόλος

Πηγή Φωτογραφίας: pixabay.com

Οι Έλληνες πλοιοκτήτες παραμένουν διαρκώς στην κορυφή τόσο στις παραγγελίες πλοίων όσο και στις αγοραπωλησίες. Τους τελευταίους 12 μήνες έχουν τοποθετηθεί 183 παραγγελίες ελληνικών συμφερόντων, ενώ έχουν περάσει σε ελληνικά χέρια 265 πλοία.

Υψηλή παραμένει η δραστηριότητα στις παραγγελίες πλοίων το 2024, με 1.051 πλοία να έχουν παραγγελθεί εντός του έτους. Μάλιστα, βάσει δεδομένων πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Allied, οι παραγγελίες μέχρι στιγμής ξεπερνούν τις αγοραπωλησίες, καθώς 913 πλοία έχουν αλλάξει χέρια εντός του έτους.

Το 2024 έχουν τοποθετηθεί παραγγελίες για 562 bulk carriers, tankers, containerships και gas carriers. Αντίστοιχα, 814 bulk carriers, tankers, containerships και gas carriers έχουν πωληθεί στη second-hand αγορά φέτος.

Οι Έλληνες πλοιοκτήτες παραμένουν διαρκώς στην κορυφή τόσο στις παραγγελίες πλοίων όσο και στις αγοραπωλησίες. Τους τελευταίους 12 μήνες έχουν τοποθετηθεί 183 παραγγελίες ελληνικών συμφερόντων, ενώ έχουν περάσει σε ελληνικά χέρια 265 πλοία.

Η Νότια Κορέα σε ναυπηγική υπερδύναμη

Και όσο τα ναυπηγεία της Ασίας είναι overbook, με χρόνο παράδοσης να ξεπερνά πλέον το 2028, η Νότια Κορέα παρουσίασε τα φιλόδοξα σχέδιά της για τη ναυπηγική της βιομηχανία H στρατηγική περιλαμβάνει τη μετεξέλιξη της Νότιας Κορέας από μια “ναυπηγική υπερδύναμη” σε μια “δύναμη ναυπηγικής μηχανικής και εξοπλισμού”, με έμφαση στην αυτοματοποίηση έναντι του εργατικού δυναμικού.

Το σχέδιο “K-Shipbuilding Super Gap Vision 2040” όπως ονομάζεται, αναγνωρίζει 100 βασικές τεχνολογίες οι οποίες κρίνονται απαραίτητες προκειμένου να διασφαλιστεί η ανταγωνιστικότητα της ναυπηγικής βιομηχανίας της Νότιας Κορέας. Τεχνολογίες πρόωσης εναλλακτικών καυσίμων και άλλες πράσινες τεχνολογίες πλοίων εντάσσονται στο επιδιωκόμενο χαρτοφυλάκιο.

Οι προσπάθειες θα κατευθυνθούν επίσης προς την εξασφάλιση θεμελιωδών τεχνολογιών και την εμπορευματοποίηση, συμπεριλαμβανομένης της ανάπτυξης αμπαριών φορτίου για πλοία μεταφοράς υγροποιημένου υδρογόνου.

Οι εξελίξεις αυτές αναμένεται να αποτελέσουν σημαντικές πηγές εσόδων, κρίνοντας από την επιτυχία των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου. Ακόμη, επενδύσεις σε δέκα εμβληματικά έργα θα λάβουν χρηματοδότηση $1,5 δισ. μέσω της συνεργασίας ιδιωτικού και δημόσιου τομέα τα επόμενα δέκα χρόνια. Τα έργα αυτά περιλαμβάνουν πλοία με καύσιμο αμμωνία, πλοία μεταφοράς υγροποιημένου υδρογόνου, συστήματα δέσμευσης άνθρακα σε πλοία, αυτόνομες πλατφόρμες πλοίων και αυτοματοποιημένες διαδικασίες κατασκευής ναυτιλιακού εξοπλισμού.

Πηγή: Αναστασία Βαμβακά,capital.gr

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments