Γεωπολιτικά

Τουρκικός Τύπος: “Οι ΗΠΑ προσπάθησαν να εξαπατήσουν την Ελλάδα” με πλοία και άρματα Bradley

Τουρκικός Τύπος: “Οι ΗΠΑ προσπάθησαν να εξαπατήσουν την Ελλάδα” με πλοία και άρματα Bradley

Πηγή Φωτογραφίας: ΔΥΑΔΙΚΤΥΟ

Η επιθεώρηση και ο έλεγχος των TOMA έγινε στις αρχές Ιουνίου στις ΗΠΑ από κλιμάκιο εξειδικευμένων αξιωματικών του ΓΕΣ, οι οποίοι κλήθηκαν να διαπιστώσουν το κατά πόσο η κατάσταση των 62 ΤΟΜΑ που δίνονται μέσω του προγράμματος πλεονάζοντος υλικού των ΗΠΑ, είναι σε κατάσταση που να μπορεί να ενσωματωθεί στον ελληνικό στρατό.

“Οι ΗΠΑ προσπάθησαν να εξαπατήσουν την Ελλάδα”, είναι τίτλος άρθρου που κοσμεί την τουρκική εφημερίδα Yeni Akit, στο οποίο αναφέρεται το θέμα των πλοίων και των αρμάτων Bradley που ήθελε η Ελλάδα να αποκτήσει από τις ΗΠΑ και για τα οποία τελικά, όπως γράφει η εφημερίδα, η χώρα μας έκανε πίσω όταν διαπίστωσε ότι θα παραλάμβανε πιο παλιά και σε χειρότερη κατάσταση άρματα από αυτό που προσδοκούσε.

Η επιθεώρηση και ο έλεγχος των TOMA έγινε στις αρχές Ιουνίου στις ΗΠΑ από κλιμάκιο εξειδικευμένων αξιωματικών του ΓΕΣ, οι οποίοι κλήθηκαν να διαπιστώσουν το κατά πόσο η κατάσταση των 62 ΤΟΜΑ που δίνονται μέσω του προγράμματος πλεονάζοντος υλικού των ΗΠΑ, είναι σε κατάσταση που να μπορεί να ενσωματωθεί στον ελληνικό στρατό.

Όσον αφορά τα 62 Bradley, μέσω του προγράμματος EDA, τα ΤΟΜΑ παραχωρούνται δωρεάν αλλά στην κατάσταση που βρίσκονται και με το κόστος συντήρησης, επαναφοράς, επιπλέον εξοπλισμού αλλά και μεταφοράς να επιβαρύνει τη χώρα που θα τα παραλάβει, δηλαδή την Ελλάδα.

Επ’ αυτού, γράφει η Yeni Akit “διαπιστώθηκε ότι 62 τεθωρακισμένα οχήματα τύπου Bradley που αναφέρονται στο πρόγραμμα, με το οποίο ο Άντονι Μπλίνκεν άνοιξε τον δρόμο για τον εξοπλισμό της Ελλάδας, βρίσκονταν σε δυσμενείς συνθήκες”.

“Σύμφωνα με την επανεξέταση, η αγορά αυτών των οχημάτων εγκαταλείφθηκε επειδή η επένδυση που απαιτείται για να τεθούν σε κατάσταση μάχης ήταν πολύ υψηλή. Υπολογίζεται ότι το κόστος συντήρησης και μεταφορά τους θα είναι υψηλό”, συμπληρώνει η εφημερίδα.

Το Πολεμικό Ναυτικό με την πλήρη κάλυψη από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας και το ΓΕΕΘΑ, αρνήθηκε να παραλάβει τα τέσσερα πλοία παράκτιων επιχειρήσεων τύπου LCS, καθώς το αμερικανικό ναυτικό δεν αποδέσμευε εκείνα που είχαν προκριθεί από την ηγεσία των Ενόπλων Δυνάμεων, αλλά παλαιότερα αυτών. Η επαναφορά των τεσσάρων παλαιότερων LCS σε επιχειρησιακή ικανότητα θα απαιτούσε σημαντικές επενδύσεις, γι’ αυτό και η λύση απορρίφθηκε.

Όπως γράφει η Yeni Akit “το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό απέρριψε την αγορά πολεμικών πλοίων κλάσης LCS από τις ΗΠΑ στο πλαίσιο του Προγράμματος EDA, με την έγκριση του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού, με την αιτιολογία ότι τα πλοία που τους πρότειναν ήταν παλαιότερα από αυτά που αναφέρονται στο πρόγραμμα”.

Η Τουρκία ναυπηγεί κι άλλη φρεγάτα Η κλάση φρεγατών Istanbul, έχει πλέον 5 πλοία υπό κατασκευή και έπονται άλλα 2, όπως γράφουν τουρκικά ΜΜΕ. Συγκεκριμένα για τη μελλοντική F-520, έγινε προ ολίγων ημερών τελετή κοπής πρώτου μετάλλου, στα ναυπηγεία Sedef.

Έτσι έχουμε αναλυτικά:

– “Η πρώτη φρεγάτα της κλάσης, η ομώνυμη TCG Istanbul (F-515) έχει κατασκευαστεί πλήρως, έχει παραδοθεί και κάνει τελικές δοκιμές.

– Οι επόμενες 3 της πρώτης παρτίδας 4 σκαφών, παραγγέλθηκαν ταυτόχρονα από το Τουρκικό Ναυτικό και έχει ξεκινήσει η κατασκευή τους, σε 3 διαφορετικά ιδιωτικά ναυπηγεία, τα Anadolu, Sedef και Sefine, με προβλεπόμενη κοινή παράδοση το 2026. Τα 3 αυτά σκάφη θα είναι τα μελλοντικά TCG Izmir (F-516), TCG Izmit (F-517) και TCG Icel (F-518).

– Το 2023, στο τέλος του έτους, ανακοινώθηκε η απόφαση της τουρκικής κυβέρνησης να παραγγελθεί και 2η παρτίδα άλλων 4 σκαφών, ώστε το γενικό σύνολο να φθάσει τις 8. Αλλά και αυτό το νέο πρόγραμμα επίσης “τρέχει” γρήγορα: Καθώς τον Μάιο φέτος έγινε τελετή κοπής πρώτου μετάλλου στα ναυπηγεία Anadolu για την 1η της νέας παρτίδας (το 5ο δηλαδή πλοίο της κλάσης, το μελλοντικό F-519), και όπως είπαμε, χθες, έγινε και η ίδια τελετή για το 6ο (F-520) στα ναυπηγεία Sedef. Συνολικά δηλαδή κατασκευάζονται -σε διάφορες φάσεις- 5 φρεγάτες.

Και αναμένονται άλλες δύο της δεύτερης παρτίδας, που υποθέτουμε πως δεν θα αργήσουν”.

Τα χαρακτηριστικά των νέων φρεγατών – Μήκος: 113,2 μέτρα

– Πλάτος: 14,4 μέτρα

– Βύθισμα: 4,05 μέτρα

– Εκτόπισμα: 3000 τόνοι

– Κύρια πρόωση: CODAG, 1 κινητήρας αεριοστροβίλου LM-2500 που παράγεται από την General Electric, 2 κινητήρες ντίζελ MTU 20V4000M93L που παράγονται από την MTU (στο πρώτο πλοίο), μια μηχανή που παράγεται από τη MAN (υπόλοιπα πλοία), 2 άξονες και έλικες CPP, 4 πετρελαιοκινητήρες γεννήτριες

– Πλήρωμα: 123

– Ταχύτητα: Μέγιστη +29 κόμβοι – Οικονομικά 14 κόμβοι

– Εμβέλεια: 5.700 ναυτικά μίλια στους 14 κόμβους

– Πρόσθετα σκάφη: 2 φουσκωτά σκάφη

– Αεροσκάφη: 1 ελικόπτερο κλάσης 10 τόνων και 1 UAV με έλικα

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments