Ταξίδια στην στρατόσφαιρα -Η νέα τάση στον τουρισμό για «χοντρά» πορτοφόλια
Πηγή Φωτογραφίας: pixabay.com
Οι νεοφυείς επιχειρήσεις κατασκευάζουν μπαλόνια για να ανυψώσουν τους τουρίστες στα 100.000 πόδια στη στρατόσφαιρα.
Οι εμπορικές διαστημικές πτήσεις γίνονται όλο και πιο συνηθισμένες, με εταιρείες όπως η SpaceX, η Blue Origin και η Virgin Galactic να μεταφέρουν πελάτες στο διάστημα τα τελευταία χρόνια.
Οι άνθρωποι που ενδιαφέρονται να δουν τη γη από μια ασυνήθιστη πλεονεκτική θέση μπορεί να έχουν σύντομα μια άλλη επιλογή. Το CNBC μίλησε με τρεις νεοσύστατες επιχειρήσεις – τη γαλλική Zephalto, τη Space Perspective με έδρα τη Φλόριντα και την World View με έδρα την Αριζόνα – που στοχεύουν να ανυψώσουν τουρίστες στη στρατόσφαιρα χρησιμοποιώντας κάψουλες υπό πίεση και τεράστια μπαλόνια γεμάτα αέριο.
«Η ίδια η κάψουλα έχει σχεδιαστεί για να μεταφέρει οκτώ πελάτες και δύο μέλη του πληρώματος στη στρατόσφαιρα», δήλωσε ο Ryan Hartman, Διευθύνων Σύμβουλος της World View. «Θα υπάρχει ένα κεντρικό μπαρ όπου θα μπορούν να συγκεντρώνονται οι άνθρωποι και στη συνέχεια, φυσικά, θα υπάρχει ένα μπάνιο στην κάψουλα».
Βόλτες με αερόστατο
Οι βόλτες με αερόστατο θα διαρκούν περίπου 6 ώρες, αλλά δεν θα μεταφέρουν τους επιβάτες μέχρι το διάστημα. Τα περισσότερα θα φτάσουν σε ύψη από 15 έως 19 μίλια πάνω από την επιφάνεια της γης, πετώντας σε μια περιοχή γνωστή ως στρατόσφαιρα. Η αρχή του διαστήματος είναι γενικά αποδεκτή από την κυβέρνηση των ΗΠΑ ότι είναι περίπου 80 χιλιόμετρα, ή περίπου 50 μίλια, πάνω από την επιφάνεια της γης.
Η Jane Poynter, ιδρύτρια και CEO της Space Perspective, έχει διαφορετική άποψη. «Δεν υπάρχει καθολικός ορισμός του χώρου», είπε η Poynter. «Είμαστε ρυθμισμένοι ως διαστημόπλοιο. Αν πάμε πάνω από 98.000 πόδια, είμαστε διαστημόπλοιο. Έξω από την κάψουλα, είναι ουσιαστικά ένα κενό. Είμαστε πάνω από το 99% της ατμόσφαιρας της Γης, γι’ αυτό ο ουρανός είναι τόσο βαθύς μαύρος».
Σε σύγκριση με τον διαστημικό τουρισμό που λειτουργεί με πυραύλους, η φυσική αίσθηση που θα βιώσουν οι επιβάτες σε μια στρατοσφαιρική βόλτα με αερόστατο είναι πιο συγκρίσιμη με το να είναι σε αεροπλάνο. Οι επιβάτες δεν θα βιώσουν έλλειψη βαρύτητας.
«Δεν χρειαζόμαστε φυσικές απαιτήσεις για να επιβιβαστούμε στο αερόστατο», δήλωσε ο Vincent Farret d’Astiès, ιδρυτής και επικεφαλής πιλότος της Zephalto. «Αν μπορείτε να επιβιβαστείτε σε ένα τυπικό αεροπλάνο, μπορείτε να επιβιβαστείτε και στο αερόστατο».
Πόσο κοστίζουν τα ταξίδια
Και οι τρεις εταιρείες είπαν στο CNBC ότι ήταν ικανοποιημένες με το ενδιαφέρον των καταναλωτών. Η World Views λέει ότι έχει πουλήσει 1.250 εισιτήρια μέχρι στιγμής ενώ η Space Perspective έχει πουλήσει 1.800. Η Zephalto δεν είπε στο CNBC πόσα εισιτήρια πούλησε, αλλά είπε ότι οι αρχικές πτήσεις της ήταν πλήρως κρατημένες.
Οι τιμές των εισιτηρίων κυμαίνονται από 50.000 $ ανά θέση με World View έως περίπου 184.000 $ με Zephalto. Η Space Perspective πουλάει εισιτήρια για την εμπειρία της για 125.000 $ ανά θέση.
Μόνο η Zephalto έχει πραγματοποιήσει δοκιμές πληρώματος μέχρι στιγμής, αν και όχι στο υψόμετρο στόχο της εταιρείας, περίπου 15 μίλια πάνω από την επιφάνεια της γης.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας