Πολιτική

Ολοκληρώθηκε η πρώτη επεξεργασία του νομοσχεδίου για το ψηφιακό σχολείο

Ολοκληρώθηκε η πρώτη επεξεργασία του νομοσχεδίου για το ψηφιακό σχολείο

Πηγή Φωτογραφίας: ΜΑΚΡΗ ΖΕΤΤΑ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ (ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ/EUROKINISSI)

Τι τόνισε στην εισήγηση της η υφυπουργός Παιδείας και Αθλητισμού.

Με την υφυπουργό Παιδείας και Αθλητισμού, Ζέττα Μακρή να κάνει λόγο για «ψηφιακή εκπαιδευτική μεταρρύθμιση που θα βοηθήσει να απαλλαγούν από την οικονομική επιβάρυνση οι γονείς και παράλληλα θα στηρίξει τον εκσυγχρονισμό των σχολείων και την μάθηση», και την αντιπολίτευση να κατηγορεί την κυβέρνηση για «αποσπασματικές και πρόχειρες λύσεις, χωρίς ολοκληρωμένο στρατηγικό σχεδιασμό για την παιδεία», ολοκληρώθηκε στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, η συζήτηση επί της αρχής, του νομοσχεδίου με τίτλο «Ρυθμίσεις για την ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο, επαγγελματικός προσανατολισμός στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, μέτρα στήριξης του εκπαιδευτικού συστήματος στις απομακρυσμένες περιοχές».

Η υφυπουργός Παιδείας απέρριψε κατηγορηματικά χαρακτηρίζοντας τις «απολύτως αστήριχτες», τις αιτιάσεις των κομμάτων της αντιπολίτευσης ότι, «πίσω από τις βαρύγδουπες εξαγγελίες και τις ωραιοποιήσεις περί δήθεν εκπαιδευτικής ψηφιακής μεταρρύθμισης κρύβεται η προσπάθεια της κυβέρνησης να μην προσλάβει το αναγκαίο μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό και να οδηγήσει σε κλείσιμο και συγχωνεύσεις των δημόσιων σχολείων για να ενισχυθεί η ιδιωτική εκπαίδευση».

«Ο φόβος για την πλήρη ψηφιοποίηση της παιδείας είναι απολύτως αστήριχτος και δεν τον υποστηρίζουμε και εμείς», τόνισε χαρακτηριστικά η κ. Μακρή και συμπλήρωσε:

«Οι ρυθμίσεις του νομοσχεδίου αγγίζουν όλες τις οικογένειες που έχουν παιδιά στο δημοτικό, στο γυμνάσιο και στο λύκειο. Το ψηφιακό φροντιστήριο δεν φιλοδοξεί να αντικαταστήσει την δια ζώσης διδασκαλία. Η εμπειρία την οποία είχαμε από την πανδημία, το ψηφιακό αυτό κεκτημένο, μας οδήγησε μεταξύ άλλων, να ξέρουμε πάρα πολύ καλά πόσο αναντικατάστατη είναι η δια ζώσης εκπαίδευσης και πόσο απαραίτητη είναι για τα παιδιά».

Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε η κ. Μακρή στο άρθρο 3, «που επιδιώκει να στηρίξει τη μάθηση μέσω της ψηφιακής εκπαιδευτικής πύλης που είναι αποκλειστικά εκπαιδευτικού περιεχομένου φιλοδοξώντας ότι θα γίνει αργότερα ίσως η μοναδική μορφή επικοινωνίας μεταξύ εκπαιδευτικών -γονέων -μαθητών και μεταξύ του υπουργείου».

Έμφαση έδωσε και στο «δωρεάν ψηφιακό φροντιστήριο», σημειώνοντας ότι «συμπληρωματικά και υποστηρικτικά γίνεται χρήση του, έχοντας όμως την εγκυρότητα της επιλογής από το υπουργείο Παιδείας και με εκπαιδευτικούς που έχουν εμπειρία, καθώς επίσης και τη δυνατότητα να κάνουν χρήση τα παιδιά χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση».

«Το ψηφιακό φροντιστήριο για τους μαθητές της γ ‘ λυκείου για τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα και μάλιστα και για μαθήματα τα οποία δεν περιλαμβάνονται στο ωρολόγιο πρόγραμμα, είναι επίσης μια πολύ σημαντική επιβάρυνση για τους γονείς η οποία εξαλείφεται» ανέφερε.

Όπως είπε, «οι εκπαιδευτικοί θα συμβάλουν με τη δική τους θέληση στην προσπάθεια αυτή και ήδη έχει εκδοθεί η πρόσκληση για την κατάθεση των σχετικών υποψηφιοτήτων, θα είναι μόνιμοι διορισμένοι, ενώ αν δεν συμπληρωθεί ο απαιτούμενος αριθμός, θα υπάρχουν και αναπληρωτές».

«Αντιλαμβάνεστε λοιπόν πόσο αυτό θα βοηθήσει και θα ανακουφίσει τους γονείς και κηδεμόνες από μια πολύ μεγάλη οικονομική επιβάρυνση», πρόσθεσε.

Ακόμα, η κ. Μακρή στάθηκε ιδιαίτερα, «στην ειδική ηλεκτρονική εφαρμογή και τη δωρεάν παροχή εκπαίδευσης», τονίζοντας ότι «είναι μία παρά πολύ σημαντική πρωτοβουλία για τους μαθητές της πρώτης τάξης λυκείου, που θα τους βοηθήσει στο επαγγελματικό τους μέλλον και θα γίνεται από εξειδικευμένους επαγγελματίες οι οποίοι θα τους καθοδηγούν σωστά».

Διευκρινήσεις έδωσε για τα παιδιά που φοιτούν σε απομακρυσμένες περιοχές, ορεινές ή νησιωτικές, επισημαίνοντας ότι «θα έχουν τουλάχιστον 3 ειδικότητες, φιλολόγου, μαθηματικού ή φυσικού ή πληροφορικής».

«Τα υπόλοιπα μαθήματα θα γίνονται ψηφιακά με την φροντίδα και την επίβλεψη του επιβλέποντος σχολείου. Όπου όμως υπάρχει δυνατότητα, εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας, δηλαδή δάσκαλοι, να μπορούν να βοηθήσουν δια ζώσης τα παιδιά του γυμνασίου, με την δημιουργία αυτόνομων τάξεων σε μαθήματα όπως για παράδειγμα στα αγγλικά ή στη γυμναστική», σημείωσε.

Αναφερόμενη στις διατάξεις για την ενδοσχολική βία, υπογράμμισε ότι «υπάρχει η πλατφόρμα για το μπούλινγκ η οποία λειτουργεί με συγκεκριμένους κανόνες και πρωτόκολλα για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, με επιμορφωμένους εκπαιδευτικούς, με πλήρη φροντίδα και ευθύνη, ώστε να μην πέφτουν στον κάλαθο των αχρήστων οι καταγγελίες».

Όπως είπε, τα περιστατικά σοβαρής ενδοσχολικής βίας δεν έχουν αυξηθεί όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και σε άλλες χώρες, αλλά αυτό που εντυπωσιάζει είναι η σκληρότητα και η επιθετικότητα των παιδιών που εμπλέκονται», προσθέτοντας ότι «η φροντίδα της πολιτείας είναι και για τα παιδιά που είναι θύματα, και για τα παιδιά που είναι θύτες αλλά και για όσα είναι παρατηρητές».

Τέλος, η υφυπουργός Παιδείας, χαρακτήρισε το άρθρο 70 «ιστορικής σημασίας που επηρεάζει πολύ θετικά την διεθνή εικόνα της χώρας».

«Είναι μια καινοτομία η οποία εισάγει την αρχή ότι, οι θρησκευτικές κοινότητες που υπέστησαν ολοκαύτωμα ή γενοκτονία, και έχουν αναγνωριστεί από την ελληνική Βουλή και είναι θρησκευτικά νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου ή θρησκευτικά νομικά πρόσωπα του νόμου 4301/ 2014, μπορούν εφόσον το επιθυμούν, να τύχουν αρωγής και μέτρων στήριξης από το Υπουργείο Παιδείας τόσο οι ίδιες όσο και τα σχολεία μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα που συνδέονται με αυτές. Ο σκοπός αυτών των μέτρων είναι η διατήρηση της θρησκευτικής τους ταυτότητας και η σύζευξη τους με την ελληνική ιστορία και τον πολιτισμό», ανέφερε η κ. Μακρή.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments