Οικονομία

ΥΠΕΘΟ: Τα πέντε σημαντικά ζητήματα για το καλοκαίρι-Ποιους φακέλους θα πρέπει να διαχειριστεί

ΥΠΕΘΟ: Τα πέντε σημαντικά ζητήματα για το καλοκαίρι-Ποιους φακέλους θα πρέπει να διαχειριστεί

Πηγή Φωτογραφίας: ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ (ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ EUROKINISSI)

Το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών έχει στα χέρια του πέντε «καυτούς φακέλους» τα οποία θα πρέπει να διαχειριστεί εντός του καλοκαιριού.

Το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών έχει στα χέρια του πέντε «καυτούς φακέλους» τα οποία θα πρέπει να διαχειριστεί εντός του καλοκαιριού. Πρόκειται, όπως αναφέρουν παράγοντες του υπουργείου, για ζητήματα που «σέρνονται» επί σειρά ετών, αλλά ήρθε πλέον η ώρα να επιλυθούν. Θα είναι ένα «δύσκολο καλοκαίρι» για τον Κωστή Χατζηδάκη, λένε οι ίδιοι, ωστόσο προσθέτουν ότι ο υπουργός έχει τη φήμη «πολιτικού για τα δύσκολα», δεν φοβάται το πολιτικό κόστος και για αυτό «τρέχει» ταυτόχρονα τους πέντε αυτούς «καυτούς φακέλους».

Οι εν λόγω φάκελοι που βρίσκονται στο γραφείο του υπουργού έχουν ως εξής:

1.Ο εκσυγχρονισμός οκτώ δημόσιων επιχειρήσεων του Υπερταμείου με το «μοντέλο- ΔΕΗ», με στόχο να βελτιωθεί η εξυπηρέτηση των πολιτών.

2.Η συμφωνία για την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της Τράπεζας Αττικής και τη συγχώνευσή της με την Παγκρήτια Τράπεζα, που δημιουργεί τις βάσεις για τη σύσταση του πέμπτου τραπεζικού πυλώνα. Σημειώνεται ότι η συμφωνία υπεγράφη την περασμένη Πέμπτη και η σχετική νομοθετική ρύθμιση ήδη κατατέθηκε στη Βουλή.

3.Η ΛΑΡΚΟ.

4.Τα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα (ΕΑΣ).

5.Η διαμάχη του ελληνικού δημοσίου (ΕΤΑΔ) με τον όμιλο Μαντωνανάκη για το Grand Resort Lagonisi.

Ειδικότερα:

1ος φάκελος: «Μοντέλο- ΔΕΗ» στις δημόσιες επιχειρήσεις του Υπερταμείου. Αφορά στις εξής εταιρείες:

*Ελληνικά Ταχυδρομεία (και η 100% θυγατρική τους: ΕΛΤΑ Courier).

*ΔΕΘ- Helexpo.

*Οργανισμός Κεντρικών Αγορών και Αλιείας (ΟΚΑΑ).

*Κεντρική Αγορά Θεσσαλονίκης (ΚΑΘ).

*ΓΑΙΑΟΣΕ.

*Ελληνικές Αλυκές.

*Ανώνυμος Εταιρεία Διώρυγας Κορίνθου (ΑΕΔΙΚ).

*Όμιλος ΟΑΣΑ Συγκοινωνίες Αθηνών (ΟΑΣΑ και οι 100% θυγατρικές του: Οδικές Συγκοινωνίες- ΟΣΥ και Σταθερές Συγκοινωνίες- ΣΤΑΣΥ).

Όπως έχει αναφέρει ο υπουργός, ακολουθώντας το μοντέλο που οδήγησε στην εξυγίανση και τον εκσυγχρονισμό της ΔΕΗ, στο υπάρχον σχέδιο νόμου προβλέπονται:

-Η δυνατότητα προσέλκυσης στελεχών από τον ιδιωτικό τομέα με απλή διαδικασία, με βάση αποφάσεις του διευθύνοντος συμβούλου τής κάθε εταιρείας. Έως σήμερα η διαδικασία που προβλέπεται απαιτεί πολύ χρόνο, είναι εξαιρετικά γραφειοκρατική και αποτρεπτική για όποιον ενδιαφέρεται σοβαρά να διεκδικήσει μια θέση στελέχους σε κάποια από τις θυγατρικές εταιρείες του Υπερταμείου. H διάρκεια της θητείας των στελεχών (γενικών διευθυντών και διευθυντών) αυξάνεται από 3ετής σε 4ετή με δυνατότητα ανανέωσης μία φορά.

-Ευελιξία στις αμοιβές των στελεχών των ΕΛΤΑ και των υπολοίπων φορέων εκτός Γενικής Κυβέρνησης, ενώ, στις θυγατρικές εντός Γενικής Κυβέρνησης (δημόσιες συγκοινωνίες και ΓΑΙΑΟΣΕ) οι αμοιβές θα είναι σύμφωνα με το πρότυπο του ΕΦΚΑ.

-Πιο ευέλικτες διαδικασίες προσλήψεων του προσωπικού τους, με περιορισμένο αλλά ουσιαστικό ρόλο του ΑΣΕΠ: έλεγχο νομιμότητας της προκήρυξης εντός 10 ημερών και συμμετοχή μέλους του στην εξέταση ενστάσεων κατά τη διαδικασία προσλήψεων.

-Πιο ευέλικτες προμήθειες, σύμφωνα πάντα με το ενωσιακό δίκαιο. Ο κανονισμός προμηθειών υποβάλλεται στην ΕΑΔΗΣΥ, η οποία θα έχει τη δυνατότητα να εκφράσει γνώμη εντός 60 ημερών ως προς τη συμβατότητά του με το ευρωπαϊκό δίκαιο.

-Συγκρότηση ανεξάρτητων πειθαρχικών συμβουλίων χωρίς τη συμμετοχή συνδικαλιστών.

2ος φάκελος: Τράπεζα Αττικής.

Σύμφωνα με το ΥΠΕΘΟ, με τη συμφωνία που έρχεται διασώζονται δύο τράπεζες με σωρεία «κόκκινων» δανείων που είναι αποτέλεσμα ατυχών και αμφιλεγόμενων χρηματοδοτήσεων στο παρελθόν, και με αβέβαιο μέλλον.

Η Τράπεζα Αττικής και η Παγκρήτια Τράπεζα, αναφέρουν από το υπουργείο, με την εισροή κεφαλαίων από δημόσιο και ιδιωτικό τομέα μετασχηματίζονται σε ισχυρό πυλώνα του τραπεζικού συστήματος, με αυξημένους δείκτες κεφαλαιακής επάρκειας, που θα λειτουργεί με πλήρως διαφανή ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια.

Είναι ενδεικτικό ότι το ποσοστό των «κόκκινων» δανείων της Τράπεζας Αττικής είναι σήμερα 61,5% και της Παγκρήτιας Τράπεζας 53,5%, ενώ μετά την υλοποίηση της συμφωνίας τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια της νέας τράπεζας θα είναι λιγότερα από 3%.

3ος φάκελος: ΛΑΡΚΟ, ένα πρόβλημα 35 ετών με συσσωρευμένες ζημιές πολλών εκατομμυρίων.

Όπως έχει αναφερθεί σε ενημερωτικό του υπουργείου, η παραγωγική διαδικασία της ΛΑΡΚΟ έχει διακοπεί από το προηγούμενο Αύγουστο, ενώ στις 12 Μαΐου θα έπρεπε να διακοπούν οι συμβάσεις των εργαζομένων, αλλά υπήρξε παράταση λόγω προσφυγής των σωματείων. Τελικά η δικαστική απόφαση βγήκε την Παρασκευή και δικαιώνει το σχέδιο της κυβέρνησης. Άρα πρέπει να διακοπούν άμεσα οι συμβάσεις και να ενταχθούν οι εργαζόμενοι σε προγράμματα στήριξης της ΔΥΠΑ.

Ο διαγωνισμός καθυστερεί λόγω προσφυγών. Εάν ξεπεραστούν τα εμπόδια και υπάρξει ιδιώτης επενδυτής στη ΛΑΡΚΟ, θα απαιτηθούν χρόνος και επενδύσεις για να επαναλειτουργήσει η εταιρεία.

4ος φάκελος: Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα (ΕΑΣ).

Η εταιρεία, με συσσωρευμένες ζημιές 1,8 δισ. ευρώ, το 2023 είχε τζίρο λιγότερο από 5 εκατ. ευρώ και ζημιές σχεδόν 30 εκατ. ευρώ. Την εβδομάδα αυτή αναμένεται να οριστικοποιηθεί η συμφωνία με τους Τσέχους Czechoslovak Group (CSG).

Σύμφωνα με το υπουργείο, ΕΑΣ και Τσέχοι εξασφάλισαν 33 εκατ. ευρώ από την ΕΕ για την παραγωγή βλημάτων και είναι θέμα ημερών να κλείσει η συμφωνία με τους Τσέχους και αυτοί να μπουν στην ΕΑΣ.

5ος φάκελος: Διαμάχη ελληνικού δημοσίου με όμιλο Μαντωνανάκη.

Πρόκειται για την πολύχρονη δικαστική διαμάχη του ομίλου Μαντωνανάκη με την ΕΤΑΔ για το Grand Resort Lagonisi. Σύμφωνα με τους παράγοντες του υπουργείου, το Δημόσιο απειλείται να πληρώσει πολλά εκατομμύρια από διαιτησίες που έχει χάσει. Έχουν ξεκινήσει διαπραγματεύσεις, αλλά το θέμα, επισημαίνουν οι ίδιοι, είναι αρκετά πολύπλοκο και θα καθυστερήσει η όποια λύση, εάν υπάρξει.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments