SPOTLIGHTS

Καλλυντικά: Με εκπτώσεις στα ράφια “κρατιέται” η κατανάλωση

Καλλυντικά: Με εκπτώσεις στα ράφια “κρατιέται” η κατανάλωση

Πηγή Φωτογραφίας: FREEPIK.COM

Προωθητικές ενέργειες στα σούπερ-μάρκετ για να κρατηθεί η κατανάλωση

Στα 1,2 δισεκατομμύρια ευρώ ανήλθαν οι πωλήσεις καλλυντικών στην Ελλάδα το 2023 με βάση τις τιμές λιανικής πώλησης, όπως προκύπτει από συνδυασμό στοιχείων του πανευρωπαϊκού συνδέσμου για τον κλάδο των καλλυντικών, Cosmetics Europe, και της Euromonitor International. Η ελληνική αγορά καλλυντικών την περασμένη χρονιά κατέγραψε ανάπτυξη 12,5%, ποσοστό που ήταν από τα υψηλότερα στην ενωμένη Ευρώπη, με πρώτη τη Λιθουανία (19,4%), δεύτερη την Ουγγαρία (18,3%), τρίτη τη Βουλγαρία (15%), τέταρτη την Τσεχία (14,7%), πέμπτη την Εσθονία και έκτη την Ελλάδα. Ο κλάδος δείχνει πλέον να κινείται μακριά από την εποχή της δεκαετούς οικονομικής κρίσης και της περιόδου COVID, όταν υπέστη σημαντικό πλήγμα. Έχει επιστρέψει πλέον στα προ Μνημονίων επίπεδα, κάνοντας τις δύσκολες εποχές που μεσολάβησαν από το 2010 και μέχρι πρότινος με την πανδημία να αποτελούν ανάμνηση, αν και φέτος τα δεδομένα εμφανίζονται διαφορετικά λόγω συρρίκνωσης του πληθωρισμού αλλά και του περιορισμένου διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών.

Για φέτος, πάντως, ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Βιομηχάνων και Αντιπροσώπων Καλλυντικών και Αρωμάτων εκτιμά ότι η αγορά στο σύνολό της θα παρουσιάσει περαιτέρω ανάπτυξη τζίρου μεταξύ 4% και 7%, αλλά με πτώση όγκου πωλήσεων με δεδομένο το μειωμένο διαθέσιμο εισόδημα των Ελλήνων καταναλωτών.

Προωθητικές ενέργειες στα σούπερ-μάρκετ για να κρατηθεί η κατανάλωση

Θα πρέπει να σημειωθεί, πάντως, ότι το σύνολο των σούπερ-μάρκετ, από όπου διατίθενται οι μεγαλύτερες ποσότητες καλλυντικών, έχει εντατικοποιήσει τις προωθητικές ενέργειες – εκπτώσεις στα προϊόντα προκειμένου να κρατήσει το καταναλωτικό κοινό, δεδομένης της μείωσης στην καταναλωτική δύναμη. Τα στοιχεία του Market View της εταιρείας μετρήσεων αγοράς Circana δείχνουν ότι στα προϊόντα ατομικής φροντίδας αυξήθηκε το ποσοστό των προωθούμενων προϊόντων κατά 2,2 μονάδες στο πεντάμηνο του 2024 σε σύγκριση με το πεντάμηνο του 2023 (Ιανουάριος-Μάιος). Επί της ουσίας, το 30,3% των συγκεκριμένων προϊόντων διατίθεται υπό καθεστώς προώθησης. Συνολικά, για όλα τα ταχυκίνητα καταναλωτικά αγαθά που πωλούνται μέσω των σούπερ-μάρκετ η προωθητική ένταση αυξήθηκε κατά 1,7 μονάδες.

Με βάση τα ίδια στοιχεία, στα ράφια των σούπερ-μάρκετ στη διάρκεια του πενταμήνου του 2024 δεν παρουσιάζεται αύξηση του τζίρου, ο οποίος κινείται ακριβώς στα ίδια επίπεδα με αυτά του πενταμήνου του 2023. Και όλα αυτά ενώ στο πεντάμηνο του 2023 στην κατηγορία προϊόντων υγείας και ομορφιάς η αύξηση του τζίρου, σε σχέση με το πεντάμηνο του 2022, ήταν στα επίπεδα του 8,6%. Βέβαια, το γεγονός ότι σταμάτησαν οι ανατιμήσεις στις περισσότερες κατηγορίες προϊόντων λόγω μείωσης του πληθωρισμού και εξομάλυνσης των συνθηκών στην αγορά της ενέργειας είχε ως αποτέλεσμα να επηρεάζεται αρνητικά ο τζίρος, ο οποίος εμφανιζόταν διαρκώς ανοδικός τα τελευταία δύο και πλέον χρόνια λόγω της αύξησης των τιμών. Σε ό,τι αφορά το ίδιο χρονικό διάστημα, αυτό του πενταμήνου, η Circana καταδεικνύει ότι από πλευράς πωλούμενων τεμαχίων υπήρχε άνοδος κατά 2,5%, σε σχέση με αντίστοιχη άνοδο 2% το 2023, έναντι του 2022.

Στα 95,65 δισεκατομμύρια η αξία των καλλυντικών που πωλούνται στην Ευρώπη των “27”

H συνολική αξία των πωλήσεων καλλυντικών στην Ευρώπη – συμπεριλαμβανομένου του Ηνωμένου Βασιλείου– έφτασε πέρυσι τα 95,65 δισεκατομμύρια ευρώ. Τις υψηλότερες πωλήσεις με βάση τις τιμές λιανικής εμφανίζει η Γερμανία, όπου ο κλάδος τζίραρε 15,85 δισεκατομμύρια ευρώ, και ακολουθούν η Γαλλία με 13,74 δισεκατομμύρια ευρώ, η Ιταλία με 12,53 δισεκατομμύρια ευρώ, το Ηνωμένο Βασίλειο με 10,99 δισεκατομμύρια ευρώ, η Ισπανία με 10,4 δισεκατομμύρια ευρώ. Η Ελλάδα βρίσκεται στη 16η θέση μεταξύ των χωρών που παρουσιάζονται στα εν λόγω στοιχεία. Η χώρα με τις μικρότερες πωλήσεις στην Ευρώπη στα καλλυντικά είναι η Εσθονία, με 197 εκατομμύρια ευρώ.

Επιμερίζοντας τις κατηγορίες καλλυντικών στη χώρα μας, το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων προέρχεται από τα προϊόντα φροντίδας του δέρματος, ήτοι 462 εκατ. ευρώ, ακολουθούν τα προϊόντα περιποίησης μαλλιών με 307 εκατ. ευρώ, τα προϊόντα ατομικής περιποίησης (π.χ. αφρόλουτρα) με 130 εκατ. ευρώ, τα προϊόντα μακιγιάζ με 167 εκατ. ευρώ και τα αρώματα με 134 εκατ. ευρώ σε τιμές λιανικής. Στη διάρκεια του 2023 τη μεγαλύτερη ανάπτυξη σε πωλήσεις μεταξύ των επιμέρους κατηγοριών κατέγραψαν τα προϊόντα μακιγιάζ, με 19,3%, και τη μικρότερη ανάπτυξη τα προϊόντα φροντίδας μαλλιών.

Στη χώρα μας δραστηριοποιούνται συνολικά 164 μικρομεσαίες επιχειρήσεις στον τομέα των καλλυντικών, ενώ ο μεγαλύτερος αριθμός δραστηριοποιούμενων επιχειρήσεων καταγράφεται στη Γαλλία με 1.917, με σημαντική απόσταση από τη δεύτερη Ιταλία με 952 επιχειρήσεις. Συνολικά στην Ευρώπη το 2023 δραστηριοποιούνταν 8.988 μικρομεσαίες επιχειρήσεις καλλυντικών.

Ανοδικά η κατά κεφαλήν κατανάλωση στην Ελλάδα από το 2021 έως και το 2023

Σε ό,τι αφορά την κατά κεφαλήν κατανάλωση στην Ελλάδα, αυτή ανέρχεται στα 116 ευρώ ετησίως, μία από τις χαμηλότερες μεταξύ των 27 χωρών. Ωστόσο από το 2021 έως και το 2023 η κατά κεφαλήν κατανάλωση παρουσιάζει ανοδικές τάσεις, από 93 ευρώ το 2021 σε 102 ευρώ το 2022 και 116 ευρώ το 2023. Πρώτες στη σχετική κατάταξη είναι η Νορβηγία με 280 ευρώ, η Δανία με 253 ευρώ, η Ελβετία με 233 ευρώ, η Σουηδία με 231 ευρώ, η Ισπανία με 216 ευρώ, η Ιταλία με 212 ευρώ.

Oι ελληνικές εξαγωγές στη διάρκεια της περασμένης χρονιάς ανήλθαν στα 399,2 εκατομμύρια ευρώ, ενώ πρώτη εξαγωγική χώρα είναι η Γαλλία με 20,38 δισεκατομμύρια ευρώ, δεύτερη η Γερμανία με 10 δισεκατομμύρια ευρώ και τρίτη η Ιταλία με 7 δισεκατομμύρια ευρώ. Η Ισπανία βρίσκεται στην τέταρτη θέση, με 6,26 δισεκατομμύρια ευρώ.

Πηγή: Γιώργος Λαμπίρης,.capital.gr

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments