Τεχνολογία

Μασκ: Τα χαμηλότερα κέρδη για την Tesla και η καθυστέρηση στα «ρομποταξί»

Μασκ: Τα χαμηλότερα κέρδη για την Tesla και η καθυστέρηση στα «ρομποταξί»

Πηγή Φωτογραφίας: FILE PHOTO: Tesla Motors CEO Elon Musk speaks next to the company's newest Model S during the Model S Beta Event held at the Tesla factory in Fremont, California October 1, 2011. REUTERS/Stephen Lam/File Photo

Οι μετοχές πέφτουν παρά τον ισχυρισμό του Μασκ ότι τα σχέδια για τον «αυτόνομο στόλο» θα μεταμορφώσουν την αγοραστική αξία της εταιρείας

Κατά 45% υποχώρησαν τα κέρδη της Tesla του ίλον Μασκ κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2024, καθώς η μεγαλύτερη κατασκευάστρια ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο αντιμετώπισε χαμηλότερες πωλήσεις, εκτίναξη του κόστους από τις απολύσεις εργαζομένων και ολοένα και μεγαλύτερες επενδύσεις στην υποδομή τεχνητής νοημοσύνης, σύμφωνα με δημοσίευμα των FT.

Ο Ίλον Μασκ, ο δισεκατομμυριούχος διευθύνων σύμβουλος της Tesla, χρησιμοποίησε επίσης την ανακοίνωση των τριμηνιαίων κερδών της εταιρείας την Τρίτη για να αναβάλει επίσημα την προγραμματισμένη παρουσίαση των πρώτων «ρομποταξί» της Tesla – ενός στόλου αυτοκινούμενων ταξί.

Το σχέδιο Μασκ Παρά τη δίμηνη καθυστέρηση από τον Αύγουστο στον Οκτώβριο, ο Μασκ υποστήριξε ότι το σχέδιο για τη μετατροπή όλων των οχημάτων της Tesla σε έναν «γιγαντιαίο αυτόνομο στόλο» θα μπορούσε να ανεβάσει την αποτίμηση της εταιρείας μέχρι και τα 5 τρισ. δολάρια – περίπου έξι φορές την τρέχουσα χρηματιστηριακή της αξία.

Τα καθαρά κέρδη της Tesla για το δεύτερο τρίμηνο ήταν 1,47 δισ. δολάρια, πολύ χαμηλότερα από την εκτίμηση των αναλυτών που τοποθετούσε τον πήχη στο 1,9 δισ. δολάρια. Οι μετοχές της υποχώρησαν πάνω από 8% στις μεταγενέστερες ώρες διαπραγμάτευσης.

Μασκ: Τα έσοδα της εταιρείας Τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 2% στα 25,5 δισ. δολάρια, ξεπερνώντας οριακά τις προσδοκίες, λόγω της ανάπτυξης ρεκόρ στον τομέα της αποθήκευσης ενέργειας και ενός ασυνήθιστα μεγάλου ποσού ρυθμιστικών πιστώσεων που σχετίζονται με τις απαιτήσεις για τις εκπομπές ρύπων.

Η επιχείρηση αποθήκευσης ενέργειας, η οποία κατασκευάζει μπαταρίες για σπίτια και επιχειρήσεις, διέθεσε 9.400 μεγαβατώρες κατά το δεύτερο τρίμηνο, υπερδιπλάσια από την πρόβλεψή της κατά τους τρεις πρώτους μήνες του έτους.

Ωστόσο, τα λειτουργικά έξοδα της Tesla εκτινάχθηκαν κατά 39% κατά τη διάρκεια του τριμήνου σε σχεδόν 3 δισ. δολάρια. Τον Απρίλιο, ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να μειώσει το 10% του εργατικού δυναμικού της, περίπου 14.000 άτομα, επιβαρυνόμενη με μεγάλα έξοδα αναδιάρθρωσης και νομικά έξοδα.

Τεχνητή νοημοσύνη Η Tesla έχει επίσης επενδύσει σημαντικά στην υποδομή τεχνητής νοημοσύνης της, συμπεριλαμβανομένης της επέκτασης του «γίγα-εργοστασίου» της στο Τέξας για να στεγάσει ένα σύμπλεγμα 50.000 τσιπ υπερυπολογιστών H100 για την πλήρη εκπαίδευση της αυτοοδήγησης.

Το μικτό περιθώριο κέρδους της Tesla μειώθηκε ελαφρώς στο 18% το τρίμηνο, από το μέγιστο 29,1% το πρώτο τρίμηνο του 2022. Το στενά παρακολουθούμενο οικονομικό μέγεθος ισοφαρίστηκε από έσοδα ρεκόρ 890 εκατ. δολαρίων από ρυθμιστικές πιστώσεις που σχετίζονται με τις απαιτήσεις εκπομπών ρύπων το δεύτερο τρίμηνο. Χωρίς αυτά, το μικτό περιθώριο κέρδους της Tesla στην αυτοκινητοβιομηχανία θα είχε κατρακυλήσει στο 14,6%.

Αυτόνομα ταξί Ο Μασκ έχει επικεντρώσει τις εργασίες σε μια αυτόνομη υπηρεσία ταξί τους τελευταίους μήνες, δίνοντας προτεραιότητα στο έργο αυτό έναντι της ανάπτυξης ενός πολυαναμενόμενου προσιτού EV, γνωστού ανεπίσημα ως Model 2 που θα έχει τιμή 25.000 δολάρια. Ο ίδιος περιέγραψε για πρώτη φορά σχέδια για ένα κοινόχρηστο δίκτυο πλήρως αυτόνομων οχημάτων το 2016, λέγοντας ότι θα βοηθούσε τους ιδιοκτήτες της Tesla να αντισταθμίσουν το κόστος της ιδιοκτησίας των οχημάτων τους.

Το ανθρωποειδές ρομπότ Optimus Ο Μασκ έχει επίσης αυξήσει την εστίαση της Tesla στην ανάπτυξη του Optimus, ενός αυτόνομου ανθρωποειδούς ρομπότ. Την Τρίτη, δήλωσε ότι τα ρομπότ Optimus εκτελούν ήδη εργασίες στα εργοστάσια της Tesla και ότι θα ξεκινήσει περιορισμένη παραγωγή το επόμενο έτος. Ο Μασκ πρόσθεσε ότι η Tesla αναμένεται να παράγει τα ρομπότ για χρήση από τους καταναλωτές το 2026.

«Η αξία της Tesla, σε μεγάλο βαθμό, είναι η αυτονομία», είπε, για να προσθέσει ότι «Αν πιστεύετε ότι η Tesla θα λύσει την αυτονομία, θα πρέπει να αγοράσετε μετοχές της Tesla, και όλα τα άλλα ερωτήματα αποτελούν απλά έναν…θόρυβο».

Οι νίκες και οι ήττες Νωρίτερα αυτό το μήνα, η Tesla ανακοίνωσε ότι είχε παραδώσει σχεδόν 444.000 EVs μεταξύ Απριλίου και Ιουνίου, μειωμένα κατά 4,7% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, αλλά ανακάμπτοντας από τις απογοητευτικές 387.000 του πρώτου τριμήνου. Οι πωλήσεις ήταν αρκετές για να διατηρήσει τη θέση της ως η μεγαλύτερη εταιρεία EV μπροστά από την κινεζική BYD.

Ακόμη και για τα δεδομένα του Μασκ, η Tesla είχε ένα περιπετειώδες 2024. Ο δισεκατομμυριούχος επιχειρηματίας κέρδισε δύο αμφιλεγόμενες ψηφοφορίες στην ετήσια συνέλευση της εταιρείας τον περασμένο μήνα, όταν οι μέτοχοι ενέκριναν εκ νέου την ιστορική αμοιβή του ύψους 56 δισεκατομμυρίων δολαρίων – η οποία είχε ακυρωθεί από δικαστήριο του Ντελαγουέαρ – και υποστήριξαν μια πρόταση για την επανίδρυση της εταιρείας στο Τέξας.

Μετά από αυτές τις νίκες, δεσμεύτηκε να μεταφέρει την εταιρεία κοινωνικής δικτύωσης X και SpaceX στο Τέξας από την Καλιφόρνια, στο πλαίσιο μιας μακροχρόνιας διαμάχης με τον κυβερνήτη της Καλιφόρνια Γκάβιν Νιούσομ.

Η στήριξη στον Τραμπ Ο Μασκ αναδείχθηκε επίσης ως μία από τις πιο εξέχουσες προσωπικότητες της Silicon Valley που υποστήριξε τον πρώην πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ στις αμερικανικές εκλογές του Νοεμβρίου.

Ο Μασκ υποστήριξε τον Τραμπ λίγο μετά την απόπειρα δολοφονίας του στις 13 Ιουλίου και βοήθησε στη δημιουργία μιας επιτροπής πολιτικής δράσης μέσω της οποίας μια σειρά από επενδυτές τεχνολογίας και στελέχη επιχειρήσεων θα κάνουν δωρεές στην εκστρατεία του. Ο Μασκ διέψευσε δημοσιεύματα σύμφωνα με τα οποία θα δωρίζει προσωπικά 45 εκατ. δολάρια τον μήνα στην προεκλογική εκστρατεία του Τραμπ.

Ο Τραμπ έχει υποσχεθεί να τερματίσει την ομοσπονδιακή υποστήριξη για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα οποία έχει κατηγορήσει ότι ζημιώνουν την αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία και έχει επικρίνει ότι είναι πολύ ακριβά και κατασκευάζονται στην Κίνα.

Ωστόσο, καθώς έχει εντείνει την επικοινωνία με τον Μασκ τους τελευταίους μήνες, φάνηκε να μαλακώνει τη στάση του. «Μιλάω συνεχώς για τα ηλεκτρικά οχήματα, αλλά δεν σημαίνει ότι είμαι εναντίον τους. Είμαι απόλυτα υπέρ τους», δήλωσε ο Τραμπ σε μια συγκέντρωση στο Μίσιγκαν το περασμένο Σαββατοκύριακο.

Η μετοχή της Tesla έχει υποχωρήσει κατά 8% τους τελευταίους 12 μήνες και η κεφαλαιοποίησή της έχει μειωθεί σχεδόν στο μισό από το μέγιστο των 1,2 τρισ. δολαρίων τον Νοέμβριο του 2021.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments