Ελλάδα

Καθοριστική η επίδραση των υψηλών θερμοκρασιών στις πωλήσεις παγωτού

Καθοριστική η επίδραση των υψηλών θερμοκρασιών στις πωλήσεις παγωτού

Πηγή Φωτογραφίας: Pixabay//Καθοριστική η επίδραση των υψηλών θερμοκρασιών στις πωλήσεις παγωτού

Σε επίπεδο κατανάλωσης σε όγκο η αγορά στο οργανωμένο λιανεμπόριο (σούπερ μάρκετ) παρουσιάζει ανοδική τάση κατά περίπου 18% στο εξάμηνο του 2024

Καθοριστική είναι η επίδραση των υψηλών θερμοκρασιών που επικρατούν φέτος στις πωλήσεις παγωτού στη χώρα μας, όπως αποτυπώνεται από στοιχεία της αγοράς που έχει στη διάθεσή του το Capital.gr.

Σε επίπεδο κατανάλωσης σε όγκο η αγορά στο οργανωμένο λιανεμπόριο (σούπερ μάρκετ) παρουσιάζει ανοδική τάση κατά περίπου 18% στο εξάμηνο του 2024 σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό πρώτο εξάμηνο του έτους. Αντίστοιχα ο τζίρος είναι αυξημένος κατά 22% σε σύγκριση με πέρυσι. Ο καιρός ευνοεί την κατανάλωση του παγωτού στην Ελλάδα, καθώς πέρυσι από τα μέσα Μαΐου έως τα μέσα Ιουνίου οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες που επικράτησαν δεν ευνόησαν τις πωλήσεις. Φέτος η σεζόν ξεκίνησε αρκετά νωρίτερα για τον κλάδο παγωτού, δεδομένων των υψηλών θερμοκρασιών που εκδηλώθηκαν. Άνοδος, σύμφωνα με πληροφορίες, εμφανίζεται και στην αγορά του HoReCa, όπου και λόγω της τουριστικής κίνησης ενισχύεται διαρκώς, ενώ και τα νησιά ενισχύουν την κατανάλωση, ιδίως μετά την περίοδο του Πάσχα.

Οι κυρίαρχοι παίκτες της αγοράς από πλευράς μεριδίων σε όγκο πωλήσεων στα σούπερ-μάρκετ είναι η ιδιωτική ετικέτα, τα παγωτά δηλαδή που παράγονται για λογαριασμό των αλυσίδων λιανικής, στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Froneri με τις μάρκες Nuii, Nirvana, Oreo και Magnum, στην τρίτη θέση κατατάσσεται η Unilever με τις μάρκες ΕΒΓΑ και Algida και ακολουθεί η Κρι Κρι.

Σε αξία την πρώτη θέση διατηρεί η Froneri, τη δεύτερη η Unilever, την τρίτη η ιδιωτική ετικέτα και την τέταρτη η Κρι Κρι.

Η αξία της αγοράς είναι περίπου 250 εκατομμύρια ευρώ σε τελικές τιμές λιανικής με ΦΠΑ, συνολικά στο οργανωμένο λιανεμπόριο και τα μικρά σημεία λιανικής (περίπτερα, ψιλικά).

Έντονη άνοδος μετά την πτώση πωλήσεων που έφεραν οι ανατιμήσεις

Σε αντίθεση με την ισχυρή άνοδο του πρώτου εξαμήνου του 2024, το 2023 η αγορά σημείωσε διψήφια μείωση όγκου πωλήσεων κατά το πρώτο εξάμηνο (σύμφωνα με τη NielsenIQ) ως απάντηση σε αυξήσεις τιμών σε ποσοστό άνω του 10%, που ακολούθησαν παρόμοιες αυξήσεις το 2022. Η Eurobank Equities είχε εκτιμήσει στην ανάλυσή της ότι η ελληνική αγορά μπορεί να διατηρήσει χαμηλή έως μεσαία μονοψήφια ανάπτυξη, συγκεκριμένα κοντά στο 3%-4% (λίγο πάνω από το ΑΕΠ) που υποστηρίζεται από μέση ετήσια αύξηση 2%-3% από την εισερχόμενη τουριστική κίνηση, τις κλιματικές συνθήκες (που έχουν οδηγήσει ουσιαστικά στην παράταση της καλοκαιρινής περιόδου) και στην καινοτομία (π.χ. παγωμένο γιαούρτι, χωρίς ζάχαρη).

Σε ό,τι αφορά την ελληνική αγορά, το 2022 πουλήθηκαν 35,5 εκατ. κιλά παγωτού, που αντιστοιχεί σε τζίρο 247 εκατ. ευρώ. Οι τρεις πρώτοι παίκτες (ιδιωτική ετικέτα, Froneri, Unilever) αντιπροσωπεύουν σχεδόν τα δύο τρίτα του όγκου πωλήσεων της ελληνικής αγοράς. Πρόσφατα στοιχεία ανάλυσης της Eurobank Equities δείχνουν ότι η ιδιωτική ετικέτα απολαμβάνει ένα μερίδιο όγκου στα επίπεδα του 40% ή 21% σε όρους αξίας, συνεχίζοντας να κερδίζει την προτίμηση των καταναλωτών. 

Αντίστοιχα η παγκόσμια αγορά παγωτού αναμένεται ότι θα κινείται ανοδικά κατά 4% ετησίως (σε όρους αξίας) τα επόμενα χρόνια, υποστηριζόμενη από την προτίμηση του καταναλωτή στην καινοτομία. Η αυξανόμενη ζήτηση για πιο υγιεινές επιλογές, όπως εναλλακτικές λύσεις με μειωμένα λιπαρά, χαμηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη και χωρίς γαλακτοκομικά προϊόντα, διευρύνει τη βάση των καταναλωτών. Προς αυτή την κατεύθυνση, η Κρι Κρι παρουσίασε για παράδειγμα τη σειρά παγωτών Greek Frozen Yogurt, συνδυάζοντας το παγωτό με το γιαούρτι. Η μακρά διάρκεια ζωής του frozen yogurt, θεωρείται μάλιστα ότι αποτελεί βασικό όφελος που μπορεί να χρησιμεύσει καλά στην πιθανή είσοδο της Κρι Κρι στην αγορά των Ηνωμένων Πολιτειών. Το μέγεθος της παγκόσμιας αγοράς παγωτού αποτιμήθηκε σε 79 δισεκατομμύρια δολάρια το 2019 και αναμένεται να αυξηθεί από 82,32 δισεκατομμύρια δολάρια το 2023 σε 119,21 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2031.

Οι νέες δυνάμεις στην εγχώρια αγορά

Την ίδια ώρα στην Ελλάδα καταγράφεται κινητικότητα με την εξαγορά της Cold Sin από τη Δέλτα, με την πρώτη να διανέμει μερικές από τις πιο γνωστές εμπορικές ονομασίες παγωτών όπως οι Snickers, Mars, Häagen-Dazs, Sammontana. Η Δέλτα με αυτόν τον τρόπο έλαβε εκ νέου θέση στην ελληνική αγορά, όπου μέχρι πριν από 17 χρόνια διατηρούσε παραγωγή. Το 2006 η Δέλτα Συμμετοχών είχε πουλήσει τη Δέλτα Βιομηχανία Παγωτού, με τα χαρακτηριστικά πράσινα ψυγεία, στη Nestle Ελλάς. Μετά τη συγκεκριμένη εξέλιξη είχε δημιουργηθεί η Nestle Ελλάς Παγωτά, η οποία στη συνέχεια συγχωνεύθηκε με τη Nestle Ελλάς. Επίσης, η ΕΒΓΑ έχει μετονομαστεί σε EMFI από το 2019 και επαναδραστηριοποιείται στη λιανική αγορά παγωτού με το σήμα Menne, ενώ παρά τα όσα είχαν λεχθεί περί λανσαρίσματος παγωτού από την ΑΓΝΟ της οικογένειας Σαράντη (Ελληνικά Γαλακτοκομεία), προς το παρόν δεν υπάρχει κάποιο νέο. Πρόσφατα η Παγωτά Δωδώνη περιήλθε οριστικά στην κατοχή του ομίλου Βενέτη, με σκοπό να επανασυστηθεί στην εγχώρια αγορά.

Πηγή: capital.gr–Γιώργος Λαμπίρης

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments