Ελλάδα

Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Γιατί είναι δύσκολη εξίσωση η μείωση του ΦΠΑ

Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Γιατί είναι δύσκολη εξίσωση η μείωση του ΦΠΑ

Πηγή Φωτογραφίας: EUROKINISSI

Το υψηλό κόστος στα κρατικά ταμεία προβληματίζει το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης

Δεύτερες σκέψεις προκαλεί στα κυβερνητικά κλιμάκια το υψηλό κόστος που συνεπάγεται η μείωση του ΦΠΑ στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, και συγκεκριμένα σε αυτά που συνοδεύουν μηχανές και αυτοκίνητα.

Το οικονομικό επιτελείο εκτιμά ότι σε ετήσια βάση θα χαθούν πάνω από €100 εκατομμύρια, ενώ ερωτηματικά προκαλεί και η σκοπιμότητα του μέτρου για φέτος, καθώς η πλειονότητα των εισιτηρίων έχει ήδη αγοραστεί από τους ενδιαφερόμενους και θα είναι τεχνικά δύσκολη η επιστροφή του ΦΠΑ αν προχωρήσει το συγκεκριμένο σχέδιο.

Στη Βουλή, ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης ανέφερε πως «γίνεται παράλληλα διαπραγμάτευση με το υπουργείο Οικονομικών προκειμένου να εναρμονιστεί ο ΦΠΑ που επιβάλλεται στα ιδιωτικής χρήσης οχήματα και στις μηχανές, με βάση την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2022/542».

Ο ΦΠΑ στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια των ΙΧ είναι στο 24% και η συζήτηση που γίνεται είναι να μειωθεί στο 13%, όπως ισχύει στα εισιτήρια των επιβατών. Από το οικονομικό επιτελείο εκφράζονται ανησυχίες για το εάν το όφελος αυτό θα περάσει στον επιβάτη. Στο Υπουργείο Ναυτιλίας θεωρούν ότι μπορεί να ελεγχθεί εάν αυτή η μείωση θα περάσει στο εισιτήριο, καθώς οι ακτοπλοϊκές εταιρείες υποχρεούνται εντός τριών ημερών να ενημερώνουν για κάθε αναπροσαρμογή του εισιτηρίου τους.

Η Ελλάδα έχει έναν από τους υψηλότερους συντελεστές ΦΠΑ στην ΕΕ, παρά τον έντονο νησιωτικό χαρακτήρα της. Χώρες όπως η Ιταλία, η Γαλλία και η Ισπανία έχουν ΦΠΑ 10% στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια. Επίσης, η έντονη εποχικότητα των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών δεν αφήνει πολλά περιθώρια, κυρίως στα συμβατικά πλοία τα οποία ταξιδεύουν με πολύ μειωμένες πληρότητες όλο τον χρόνο και έχουν μόνο δύο μήνες σχεδόν να καλύψουν κόστη (καυσίμων κ.λπ.) που είναι τα ίδια είτε ταξιδεύουν γεμάτα είτε άδεια.

Το ποσό στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια που πληρώνουν οι επιβάτες διαμορφώνεται ως ένα άθροισμα του καθαρού ναύλου, του επίναυλου 3% (σ.σ. το τέλος αυτό στα εισιτήρια αποδίδεται στο συνολικό ποσό των επιδοτήσεων για τις άγονες γραμμές στην ακτοπλοΐα), των εισφορών του ΟΛΠ, των λιμενικών τελών 2,5%, και του ΦΠΑ που όπως προαναφέρθηκε είναι σήμερα 13% για τους επιβάτες και 24% για τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά. Από το ναύλο αυτό, ορισμένη προμήθεια δίδεται στα τουριστικά πρακτορεία.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments