(Πηγή πίνακα: εφημερίδα «Τα Νέα»)
ΔΟΥ: Αλλάζουν όλα όσα γνωρίζαμε για τις εφορίες έως σήμερα
Πηγή Φωτογραφίας: ΟΥΡΕΣ ΣΤΙΣ ΕΦΟΡΙΕΣ ΣΗΜΕΡΑ ΓΙΑ ΤA ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ΕΚΚΡΕΜΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ (EUROKINISSI/ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ)
Μπροστά σε μία από τις σημαντικότερες αναδιαρθρώσεις των τελευταίων δεκαετιών βρίσκεται η φορολογική διοίκηση στην Ελλάδα, με στόχο την πλήρη μετατροπή των παραδοσιακών διαδικασιών σε σύγχρονες και ψηφιοποιημένες υπηρεσίες. Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) έχει αναλάβει την πρωτοβουλία να επανασχεδιάσει τις φορολογικές δομές, υιοθετώντας ένα νέο οργανωτικό μοντέλο που υπόσχεται να βελτιώσει δραστικά την αποτελεσματικότητα και την εξυπηρέτηση των πολιτών, με τις αλλαγές αυτές, να εφαρμόζονται στην Αττική και σύντομα θα επεκταθούν στη Θεσσαλονίκη.
Ειδικότερα, όπως αναφέρουν σήμερα «Τα Νέα», με το νέο αυτό οργανωτικό σχήμα, οι γνωστές μας ΔΟΥ στο λεκανοπέδιο Αττικής και στη Θεσσαλονίκη είτε καταργούνται, είτε μετεξελίσσονται σε νέες, εξειδικευμένες υπηρεσίες. Συγκεκριμένα, μπαίνουν λουκέτο στις υπάρχουσες εφορίες και δημιουργούνται πλέον:
- τα Κέντρα Φορολογικών Διαδικασιών και Εξυπηρέτησης (ΚΕΦΟΔΕ) για θέματα φορολογίας εισοδήματος, ΦΠΑ, ειδικών φορολογιών, μητρώου και εφαρμογής των διατάξεων περί βιβλίων και έκδοσης στοιχείων,
- τα Κέντρα Φορολογίας Κεφαλαίου (ΚΕΦΟΚ) για θέματα ακινήτων, ήτοι μεταβίβασης της σχετικής περιουσίας και φορολογίας κατοχής τους.
- τα Κέντρα Βεβαίωσης και Είσπραξης (ΚΕΒΕΙΣ) για θέματα οφειλών. Εκεί μεταφέρονται οι υπηρεσίες είσπραξης (Έσοδα, Δικαστικό Τμήμα) των ΔΟΥ που καταργούνται. Σε αυτά απευθύνονται επίσης όσοι χρωστούν ή ζητούν επιστροφές και συμψηφισμούς φόρων.
- και οι Υπηρεσίες Φορολογικής Εξυπηρέτησης (ΥΦΕ) για θέματα εξυπηρέτησης και υποστήριξης. Εκεί θα γίνονται οι παραλαβές κλειδαρίθμου και ΑΦΜ (για περιπτώσεις που φορολογούμενοι επιλέγουν ταυτοποίηση με αυτοπρόσωπη παρουσία), η εξυπηρέτηση/καθοδήγηση φορολογουμένων στη χρήση των ψηφιακών υπηρεσιών της ΑΑΔΕ, η εξυπηρέτηση για θέματα ακινησίας σχημάτων (προσωρινά) για επιβατικά, δίκυκλα, ΙΧ κ.λπ., όπως: παραλαβή δήλωσης ακινησίας σε περίπτωση οχημάτων αποβιωσάντων, άρση ακινησίας, διαβίβαση άδειας και πινακίδων για διαγραφή οχημάτων, καταχώριση αναγκαστικών ακινησιών. Αφορούν περιπτώσεις δηλαδή όπου δεν είναι δυνατή η χρήση ψηφιακών μέσων (myCAR), εφόσον ασκείται στο πλαίσιο της χωρικής αρμοδιότητας της αντίστοιχης πρώην ΔΟΥ.
Καθημερινά βέβαια, όλοι θα μπορούν να εξυπηρετούνται:
- Μέσω του myAADE διαδικτυακά ή στο smartphone μέσω Διαδικτύου,
- Τηλεφωνικά στη γραμμή εξυπηρέτησης της ΑΑΔΕ 213-1621000.
Η μεταρρύθμιση της ΑΑΔΕ αποτελεί ένα φιλόδοξο βήμα προς τον εκσυγχρονισμό της φορολογικής διοίκησης. Με τη δημιουργία νέων κέντρων και την υιοθέτηση ψηφιακών διαδικασιών, οι φορολογούμενοι αποκτούν πρόσβαση σε πιο εύχρηστες και αποτελεσματικές υπηρεσίες. Το νέο μοντέλο εξυπηρέτησης αναμένεται να μειώσει σημαντικά τη γραφειοκρατία, να επιταχύνει τις διαδικασίες και να προσφέρει στους πολίτες μια πιο φιλική και διαφανή σχέση με την Εφορία.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας