Η κυβέρνηση επανεξετάζει το φθινοπωρινό σχέδιο δράσης
Πηγή Φωτογραφίας: [368366] ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ (ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ/EUROKINISSI)
Η παροχή υπηρεσιών που επικεντρώνονται στον πολίτη από τη δημόσια διοίκηση, στο πλαίσιο της δημιουργίας ενός «νέου κράτους» με χαρακτηριστικά αξιοπιστίας και αποτελεσματικότητας, αποτελεί βασική προτεραιότητα της κυβέρνησης για το προσεχές διάστημα. Το αφήγημα ενός κράτους φιλικού προς τον πολίτη επανέρχεται δυναμικά στην κυβερνητική ατζέντα.
Στο πλαίσιο αυτό, οι μεταρρυθμιστικές πολιτικές που προγραμματίζει το Μέγαρο Μαξίμου για το φθινόπωρο στοχεύουν στην επίτευξη ορατών αποτελεσμάτων για τη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών. Στο κυβερνητικό επιτελείο και στο Υπουργείο Εσωτερικών έχει διαπιστωθεί ότι η μείωση της γραφειοκρατίας και η ενίσχυση της διαλειτουργικότητας των δημόσιων υπηρεσιών θα εξασφαλίσουν ταχύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών. Οι συγκεκριμένες μεταρρυθμίσεις αναμένεται να προσφέρουν μετρήσιμα και απτά αποτελέσματα στις καθημερινές συναλλαγές των πολιτών με το κράτος.
Στις πρόσφατες μεταρρυθμίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών, οι οποίες περιλαμβάνονται στο αναθεωρημένο ετήσιο κυβερνητικό σχέδιο δράσης, ενσωματώνονται ένα νέο σύστημα κινήτρων και ανταμοιβών για τον δημόσιο τομέα, η εφαρμογή τεχνητής νοημοσύνης στις προσλήψεις του Δημοσίου, καθώς και ένα νέο Πειθαρχικό Δίκαιο για τους δημόσιους υπαλλήλους. Επιπλέον, μετά τον πρόσφατο ανασχηματισμό της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Εσωτερικών και τις αλλαγές στις γενικές γραμματείες, έχει ξεκινήσει η αναθεώρηση των προτεραιοτήτων, με έμφαση στην επιτάχυνση των διαδικασιών του ΑΣΕΠ. Στόχος είναι οι επιτυχόντες του πανελλήνιου γραπτού διαγωνισμού να διορίζονται εντός της ίδιας χρονιάς που διαγωνίζονται, αποφεύγοντας σημαντικές καθυστερήσεις στην τοποθέτησή τους.
Ως άμεσο αποτέλεσμα αυτών των προσπαθειών, δημοσιεύθηκε η απόφαση για την κατανομή 1.144 ατόμων με Τεχνολογική Εκπαίδευση, σύμφωνα με τον οριστικό πίνακα διοριστέων που συμμετείχαν στον πρώτο πανελλήνιο γραπτό διαγωνισμό. Με βάση αυτή την απόφαση, οι διορισμοί στις αντίστοιχες 1.144 θέσεις προχωρούν άμεσα, προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες των φορέων του δημόσιου τομέα. Στο πλαίσιο της βελτίωσης της λειτουργίας του δημόσιου τομέα, περιλαμβάνονται επίσης οι αλλαγές που προτείνει ο Νόμος Κεραμέως για τα Διοικητικά Συμβούλια των εποπτευόμενων φορέων. Αυτές οι αλλαγές, σε συνδυασμό με τη διαδικασία αξιοκρατικής επιλογής των επικεφαλής, στοχεύουν στη βελτίωση της λειτουργίας των περισσότερων από 600 εποπτευόμενων φορέων. Αυτό θα επιτευχθεί μέσω ενός συστήματος επιλογής και αξιολόγησης διοικήσεων με αξιοκρατικά κριτήρια, της συνεχούς ανάπτυξης και βελτίωσης των απαραίτητων δεξιοτήτων των υπαλλήλων και προϊσταμένων μέσω διαδικασιών αξιολόγησης και στοχοθεσίας, καθώς και μέσω ενός νέου μόνιμου συστήματος παρακίνησης και επιβράβευσης (bonus παραγωγικότητας).
Στο πλαίσιο της προσπάθειας για την ανάπτυξη πιο φιλικών «one step υπηρεσιών» μέσω της αξιοποίησης νέων τεχνολογιών και της ψηφιοποίησης κρίσιμων τομέων του Δημοσίου, έχουν ήδη ξεκινήσει μια σειρά μεταρρυθμιστικών δράσεων με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών μέσω ταχύτερων και απλοποιημένων διαδικασιών. Για παράδειγμα, έχει προγραμματιστεί η αναβάθμιση του back-office των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ), προκειμένου να επιταχυνθεί η διεκπεραίωση των υποθέσεων των πολιτών. Επιπλέον, το Ηλεκτρονικό Σύστημα Διακίνησης Εγγράφων σε δημόσιους φορείς (ΙΡΙΔΑ 2) επεκτείνεται και αναβαθμίζεται, ενώ ο Κόμβος Διαλειτουργικότητας του υπουργείου Εσωτερικών αναβαθμίζεται για να διασφαλιστεί η καλύτερη επικοινωνία μεταξύ των πληροφοριακών συστημάτων των δημόσιων φορέων. Παράλληλα, ενεργοποιείται το Εθνικό Σύστημα Πολυεπίπεδης Διακυβέρνησης, το οποίο στοχεύει στον βέλτιστο συντονισμό των διαφόρων επιπέδων διακυβέρνησης, στην αποφυγή αλληλεπικαλύψεων αρμοδιοτήτων και στην καλύτερη ενημέρωση των πολιτών σχετικά με τις δημόσιες υπηρεσίες.
Ταυτόχρονα, σχεδιάζονται πρωτοβουλίες που ενισχύουν τη φωνή των πολιτών, επιτρέποντας την καταγραφή των απόψεών τους για κρίσιμες λειτουργίες του κράτους, την ανάδειξη θετικών ή αρνητικών κριτικών και προτάσεων για τη λειτουργία των δημόσιων υπηρεσιών, καθώς και τη δυνατότητα σύγκρισης της εμπειρίας τους πριν και μετά από σημαντικές νομοθετικές και εκτελεστικές πρωτοβουλίες. Οι πολίτες θα έχουν τη δυνατότητα να εκφράζουν τη γνώμη τους μετά την εμπειρία τους σε δημόσιες υπηρεσίες, με έναν τρόπο παρόμοιο με το γνωστό «Tripadvisor», όπου οι πελάτες βαθμολογούν τις υπηρεσίες που λαμβάνουν σε εστιατόρια ή ξενοδοχεία. Ένα χρήσιμο εργαλείο για την καταγραφή και χαρτογράφηση του Δημοσίου είναι το θεσμικό εργαλείο «Μίτος». Στο Εθνικό Μητρώο Διοικητικών Διαδικασιών καταγράφονται όλες οι διαδικασίες του Δημοσίου, τόσο φυσικές όσο και ψηφιακές, με σκοπό την εύκολη και έγκυρη ενημέρωση των πολιτών και των δημόσιων υπαλλήλων που τους εξυπηρετούν.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας