People

Αλαίν Ντελόν: Από το κρεοπωλείο του πατριού του στην αφρόκρεμα του ευρωπαϊκού σινεμά

Αλαίν Ντελόν: Από το κρεοπωλείο του πατριού του στην αφρόκρεμα του ευρωπαϊκού σινεμά

Πηγή Φωτογραφίας: Διαδίκτυο, instyle.gr, Alain Delon: Στο πλευρό του

Ο πολυτάραχος βίος του θρυλικού πρωταγωνιστή.

Ο Αλέν Ντελόν άφησε την τελευταία του πνοή σε ηλικία 88 ετών στις 18 Αυγούστου, και το Διαδίκτυο «πλημμυρίζει» με εικόνες του Γάλλου σταρ από την καριέρα του, οι οποίες θυμίζουν γιατί πάντα διεκδικούσε τον τίτλο του πιο όμορφου άντρα στη μεγάλη οθόνη.

Η φυσική του γοητεία και η υποκριτική του ικανότητα τον καθόρισαν ως πρωταγωνιστή από τα πρώτα του βήματα, συμμετέχοντας σε ταινίες που ξεχώρισαν τη δεκαετία του ’60 και του ’70, συνεργαζόμενος με σπουδαίους σκηνοθέτες όπως οι Βισκόντι και Βερνέιγ.

Ως παιδί, βίωσε πολλές δυσκολίες, αλλά τα επόμενα χρόνια του έφεραν ανταμοιβές. Γεννημένος τον Νοέμβριο του 1935 στη γαλλική κοινότητα Σω του Ω-ντε-Σεν, ο Ντελόν γνώρισε από νωρίς την εγκατάλειψη από τους γονείς του. Σε ηλικία τεσσάρων ετών, αντιμετώπισε πρώτα το διαζύγιό τους και στη συνέχεια την απομάκρυνσή του από την οικογένεια, καθώς αποφάσισαν να τον στείλουν σε ανάδοχη οικογένεια. Η μοίρα τους έφερε ξανά κοντά όταν οι ανάδοχοι γονείς του πέθαναν, αλλά ο Ντελόν δεν παρέμεινε για πολύ με τους βιολογικούς του γονείς, καθώς και πάλι τον απομάκρυναν, στέλνοντάς τον σε ένα οικοτροφείο.

Ως μαθητής, η συμπεριφορά του ήταν ανυπάκουη, με αποτέλεσμα να αποβάλλεται συνεχώς από το σχολείο. Έτσι, εγκατέλειψε τις σπουδές του και στα 14 του χρόνια άρχισε να εργάζεται στο κρεοπωλείο του πατριού του. Στα 17 του, κατατάχθηκε στο Γαλλικό Ναυτικό και συμμετείχε ως πεζοναύτης στον αποικιακό πόλεμο της Γαλλίας στο Βιετνάμ. Απολύθηκε σχετικά γρήγορα, προτού ακολουθήσει την καριέρα του ηθοποιού.

Η αρχή της καριέρας του Ντελόν σημειώθηκε όταν ο παραγωγός του Χόλιγουντ, Ντέιβιντ Ο. Σέλζνικ, τον ανακάλυψε στο Φεστιβάλ Καννών, κατά τη διάρκεια μιας αυτοσχέδιας οντισιόν, και του προσέφερε συμβόλαιο, εντυπωσιασμένος από την παρουσία του από τα πρώτα του βήματα.

Η αναμφισβήτητη γοητεία του Ντελόν του εξασφάλισε γρήγορα πρωταγωνιστικούς ρόλους. Το 1958, συμμετείχε στην ταινία Christine, πλάι στη Ρόμι Σνάιντερ, υποδυόμενος έναν νεαρό υπολοχαγό. Η σχέση τους εκτός γυρισμάτων εξελίχθηκε σε ένα ειδύλλιο, το οποίο συνέβαλε στην αναπτυσσόμενη φήμη του ως σεξ σύμβολο.

Ο Ντελόν άφησε πίσω του εμβληματικά κινηματογραφικά έργα που καθόρισαν τη δεκαετία του ’70, όπως το L’Eclisse (Η έκλειψη, 1962), το Leopard (Ο γατόπαρδος, 1963), το Le Samouraï (Ο δολοφόνος με το αγγελικό πρόσωπο, 1967) και το La Piscine (Η πισίνα, 1969), για τα οποία απέσπασε σημαντικές διακρίσεις. Παράλληλα, διακρινόταν ως ένας από τους πιο εμβληματικούς ζεν πρεμιέ του  παγκόσμιου κινηματογράφου, παρά τους «σκοτεινούς» ρόλους που ανέλαβε.

Η μεγάλη επιτυχία που του έφερε αναγνωρισιμότητα ήρθε με την ταινία Plein Soleil (Γυμνοί στον Ήλιο) το 1960, μια διασκευή του μυθιστορήματος της Πατρίσια Χάισμιθ. Σε αυτή την ταινία, ο Ντελόν υποδύθηκε τον πανούργο και αδίστακτο Tom Ripley, ρόλος που τον καθόρισε ως σταρ της μεγάλης οθόνης.

Κατά τη διάρκεια της καριέρας του, ο Αλέν Ντελόν συνεργάστηκε με πολλούς διάσημους σκηνοθέτες, όπως οι Λουκίνο Βισκόντι, Ζαν-Λυκ Γκοντάρ, Ζαν-Πιέρ Μελβίλ, Μικελάντζελο Αντονιόνι και Λουί Μαλ. Το 1985, τιμήθηκε με το Βραβείο Σεζάρ Α’ Ανδρικού Ρόλου για την ερμηνεία του στην ταινία «Η ιστορία μας» (1984). Το 1991, του απονεμήθηκε το παράσημο της Λεγεώνας της Τιμής από τη Γαλλία.

Η επιτυχία του Ντελόν στο γαλλικό σινεμά ήταν τόσο μεγάλη, που αποφάσισε να επεκτείνει την καριέρα του και στον αγγλόφωνο κινηματογράφο, ξεκινώντας με έναν μικρό ρόλο στην κωμωδία «The Yellow Rolls-Royce», σκηνοθετημένη από τον Άντονι Άσκουιθ. Ακολούθησαν και άλλες συμμετοχές σε παρόμοιες ταινίες, οι οποίες όμως δεν έγιναν ευρέως αναγνωρίσιμες από τον κόσμο του Χόλιγουντ, με αποτέλεσμα ο Ντελόν να επιστρέψει στη Γαλλία.

Παρά την ανακοίνωση της αποχώρησής του από την ηθοποιία το 1997, σε ηλικία 62 ετών, ο Ντελόν συνέχισε να εργάζεται, αν και από τις αρχές του 21ου αιώνα έγινε πιο επιλεκτικός σχετικά με τους ρόλους του σε κινηματογραφικές και τηλεοπτικές παραγωγές. Το 2001, πρωταγωνίστησε στην ταινία «Les Acteurs» του Bertrand Blier, η οποία συγκέντρωσε πολλούς Γάλλους καλλιτέχνες. Παράλληλα, συμμετείχε σε τηλεοπτικές σειρές και ταινίες, όπως το «Fabio Montale» (2001), μια σειρά αστυνομικών ταινιών βασισμένη σε μυθιστορήματα του Ζαν-Κλωντ Ιζζό.

Στο 45ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου, του απονεμήθηκε η τιμητική Χρυσή Άρκτος. Επίσης, το 2019 στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Καννών, έλαβε τον τιμητικό Χρυσό Φοίνικα για τη συνολική του προσφορά στην έβδομη τέχνη.

Η πολύκροτη υπόθεση Μάρκοβιτς

Την 1η Οκτωβρίου 1968 ένας ρακοσυλλέκτης εντόπισε στη χωματερή του Ελανκούρ έξω από το Παρίσι το πτώμα σε αποσύνθεση του 31χρονου Σέρβου Στέφαν Μάρκοβιτς, του πρώην γραμματέα και σωματοφύλακα του Αλέν Ντελόν. Το πτώμα ήταν καλυμμένο με έναν πλαστικό μουσαμά.

Η εισαγγελική έρευνα στρέφεται αρχικά στην κατεύθυνση του ήδη διάσημου ηθοποιού και της συζύγου του Ναταλί Ντελόν, με την οποία ο Μάρκοβιτς είχε σύντομο δεσμό. Στις 25 Ιανουαρίου του 1969 ο Αλέν Ντελόν θα κληθεί να καταθέσει για περισσότερες από 24 ώρες στην Εισαγγελία, που ερευνούσε την υπόθεση Μάρκοβιτς. Τελικά θα αφεθεί ελεύθερος, αφού δεν είχαν προκύψει ενοχοποιητικά στοιχεία εις βάρος του.

Είχε βρεθεί «οπλοστάσιο» στο σπίτι του

Τον περασμένο Φεβρουάριο, δεκάδες πυροβόλα όπλα και χιλιάδες φυσίγγια κατάσχεσαν οι γαλλικές αρχές από το σπίτι του Αλέν Ντελόν, στο Ντουσί της κεντρικής Γαλλίας, όπως είχε ανακοινώσει η εισαγγελία του Μονταρζί σε δελτίο Τύπου που δημοσιεύθηκε την Τρίτη, επιβεβαιώνοντας δημοσίευμα της εφημερίδας Le Parisien.

Στο σπίτι του ηθοποιού βρέθηκαν και πάνω από 3.000 φυσίγγια, ενώ όπως είχε δηλώσει ο εισαγγελέας, «δεν έχει άδεια για κανένα από αυτά τα όπλα». Η έρευνα διατάχθηκε, αφότου ένας δικαστικός υπάλληλος που στάλθηκε στο σπίτι του Αλέν Ντελόν, παρατήρησε ένα όπλο, ειδοποιώντας έναν δικαστή.

Σύμφωνα με την εισαγγελία, βρέθηκαν σκοπευτικά όπλα, κυρίως κατηγορίας Α και Β, καθώς και συλλεκτικά όπλα. Μάλιστα, οι προκαταρκτικές έρευνες έδειξαν ότι ο ηθοποιός «δεν είχε κάποια εξουσιοδότηση που του επέτρεπε να κατέχει πυροβόλο όπλο».

Ο «εμφύλιος» στην οικογένεια

Στο Paris Match, ο μεγαλύτερος γιος του Αλέν Ντελόν, είχε βάλλει κατά της ετεροθαλούς αδελφής του, Aνούσκα, την οποία κατηγορούσε ότι έκρυβε την επιδεινούμενη διανοητική κατάσταση του πατέρα τους. «Ένα άτομο που είναι ικανό να χειραγωγεί την οικογένειά του και να της λέει ψέματα όπως έκανε, είναι ικανό για τα πάντα», δήλωνε.

Ο 59χρονος Αντονί Ντελόν κατέθεσε μήνυση εναντίον της στις 7 Νοεμβρίου.

Σύμφωνα με τον Άντονι Ντελόν, η Ανούσκα, του απέκρυψε διάφορες ιατρικές εξετάσεις που πραγματοποιήθηκαν μεταξύ 2019 και 2022, μετά το εγκεφαλικό επεισόδιο του Αλέν Ντελόν, οι οποίες αποκάλυψαν σαφή επιδείνωση των γνωστικών του ικανοτήτων.

Ο Αντονί Ντελόν πιστεύει ότι η αδελφή του «απέκρυψε» την κατάσταση του Αλέν Ντελόν, θέτοντάς τον σε κίνδυνο. Αυτό συνέβαινε ιδιαίτερα με την κυρία που τον «πρόσεχε», την ηθοποιό, Χιρομί Ρολέν, η οποία βρισκόταν ήδη στο στόχαστρο των παιδιών του διάσημου ηθοποιού.

Οι βιογράφοι του υποστήριξαν ότι η ταραχώδης σχέση του Ντελόν με τον Άντονι και τον Αλέν-Φαμπιέν -που έγιναν και οι δύο ηθοποιοί- οφείλεται στο γεγονός ότι τους έβλεπε ως αντιπάλους. «Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο εγωισμός του, τόσο αβέβαιος όσο και τεράστιος,τον ​​έκανε να θεωρεί τους γιους του ως πιθανούς αντιπάλους που έπρεπε να συντρίψει», έγραψε η Le Monde.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments