Πολιτική

Κυβέρνηση: Βαρύτητα στα μεγάλα έργα υποδομών

Κυβέρνηση: Βαρύτητα στα μεγάλα έργα υποδομών

Πηγή Φωτογραφίας: [369241] ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ (ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ/EUROKINISSI)

Αναμένονται εκτενείς αναφορές και στην Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης.

Δεδομένου ότι κατά την πρώτη κυβερνητική θητεία οι πολίτες ανέθεσαν στη ΝΔ την αποστολή να μετατρέψει τη χώρα σε ένα εκτενές εργοτάξιο, ο Κυριάκος Μητσοτάκης προχωρά στη δεύτερη τετραετία στην παράδοση σημαντικών έργων υποδομής σε όλη την ελληνική επικράτεια. Οι υποδομές και οι μεταφορές αποκτούν πλέον κεντρική θέση στο κυβερνητικό αφήγημα, παράλληλα με την εστίαση στην καθημερινότητα των πολιτών.

Τα βήματα που έχουν γίνει μέχρι τώρα αναμένεται να «κλέψουν την παράσταση» στην ομιλία του πρωθυπουργού κατά τα εγκαίνια της ΔΕΘ, με τη Θεσσαλονίκη να είναι στο επίκεντρο. Ο κ. Μητσοτάκης θα δώσει το στίγμα αυτής της πολιτικής από τη συμπρωτεύουσα την Τρίτη, στην εκδήλωση στο Μέγαρο Μουσικής με τίτλο «Εθνική Στρατηγική για την Περιφερειακή Ανάπτυξη», όπου θα παρουσιαστεί και η Ψηφιακή Πλατφόρμα erga.gov.gr.

Πέρυσι, παρουσιάστηκε ένα Αναπτυξιακό Σχέδιο για κάθε Περιφέρεια, το οποίο περιλαμβάνει αναλυτική καταγραφή των έργων και δράσεων που υλοποιούνται από την κεντρική κυβέρνηση και την αυτοδιοίκηση. Συνολικά, έχουν δημιουργηθεί 12 Περιφερειακά Σχέδια Ανάπτυξης (εκτός του νομού Αττικής), ενώ έχει συσταθεί ένας σταθερός μηχανισμός παρακολούθησης των κατασκευών που βρίσκονται σε εξέλιξη σε τοπικό, περιφερειακό και εθνικό επίπεδο.

Ταυτόχρονα, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εργάζεται πάνω σε ένα σχέδιο που στοχεύει στην επιτάχυνση των υφιστάμενων έργων, στον σχεδιασμό νέων και στην ενίσχυση της ασφάλειας των «πράσινων» υποδομών και των μεταφορών.

Αναφορικά με τη Βόρεια Ελλάδα, σχεδόν δύο μήνες μετά τη ΔΕΘ, το Μετρό Θεσσαλονίκης θα είναι έτοιμο τον Νοέμβριο. Η κύρια γραμμή αναμένεται να παραδοθεί τον Νοέμβριο του 2024, ενώ η επέκταση προς την Καλαμαριά θα ολοκληρωθεί και θα παραδοθεί το δεύτερο εξάμηνο του 2025.

Ο Περιφερειακός Οδικός Άξονας Θεσσαλονίκης (Flyover) αναμένεται να παραδοθεί στην κυκλοφορία τον Μάιο του 2027, με τις εργασίες να προχωρούν σύμφωνα με τα χρονοδιαγράμματα.

Παράλληλα, στην Αθήνα, η Γραμμή 4 του Μετρό προχωρά και αναμένεται να ολοκληρώσει τα περίπου 5 χλμ. μέχρι το τέλος του 2025. Ο μετροπόντικας «Νίκη» εκτελεί τη διάνοιξη 7,1 χλμ. από τη Βεΐκου προς τον Ευαγγελισμό και αναμένεται να ολοκληρώσει τις εργασίες μέχρι το τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2026.

Αναφορικά με τα μεγάλα έργα σε όλη την Ελλάδα, πρόσφατα παρατηρήθηκε πρόοδος στα έργα που χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ). Συγκεκριμένα, στον τομέα των υποδομών, έχει επιτευχθεί πρόοδος περίπου 56% στον Αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδος (Ε65) (Βόρειο Τμήμα Τρίκαλα-Εγνατία), ενώ η πρόοδος στον Αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος ανέρχεται σε περίπου 49% και στο Νέο Αεροδρόμιο Ηρακλείου στο Καστέλι σε περίπου 39%.

Όσον αφορά την εξέλιξη του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, τα τμήματα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος και Χερσόνησος-Νεάπολη έχουν ήδη συμβασιοποιηθεί και έχουν εγκατασταθεί τα πρώτα εργοτάξια στο τμήμα από τη Χερσόνησο Ηρακλείου έως τον Άγιο Νικόλαο. Παράλληλα, προχωρά η διαδικασία συμβασιοποίησης της παραχώρησης για το τμήμα Χανιά-Ηράκλειο.

Στο πλαίσιο αυτό, χθες πραγματοποιήθηκε συνάντηση εργασίας υπό την προεδρία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη για τα έργα του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης στο Μέγαρο Μαξίμου, με τη συμμετοχή των αρμόδιων υπουργών, του περιφερειάρχη Κρήτης και υπηρεσιακών παραγόντων, με αφορμή τα πρόσφατα σοβαρά δυστυχήματα.

Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης, δόθηκε ιδιαίτερη προσοχή στο θέμα της οδικής ασφάλειας, και αποφασίστηκε η άμεση εκπόνηση μελέτης οδικής ασφάλειας που θα στοχεύει σε τρία τμήματα του εθνικού δικτύου, κυρίως στην περιοχή από Χανιά έως το Κολυμπάρι και από εκεί έως Κίσσαμο. Η παρέμβαση που θα προκύψει θα καθορίζει τα επικίνδυνα σημεία, ακολουθώντας το πρότυπο των εργασιών που έχουν γίνει στο τμήμα της εθνικής οδού Πατρών-Πύργου.

Ταυτόχρονα, ζητήθηκε η επιτάχυνση των διαδικασιών και η επίλυση τυχόν εκκρεμών ζητημάτων σχετικά με την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης για την κατασκευή του νέου ΒΟΑΚ, στο τμήμα Χανιά-Ηράκλειο-Χερσόνησος. Ο στόχος είναι να έχει υπογραφεί η σύμβαση και να αναλάβει το έργο η ανάδοχος εταιρεία μέχρι το τέλος του έτους, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες. Επιπλέον, η κατασκευή του «πολύπαθου» αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος βρίσκεται στο 52%, με εκτίμηση ότι έως το τέλος του έτους το ποσοστό ολοκλήρωσης θα ξεπεράσει το 75%. Σύμφωνα με τη σύμβαση, το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί το καλοκαίρι του 2025.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments