TRAVEL ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Έρευνα: Η παγκόσμια άνοδος των ταξιδιών για αθλητικά γεγονότα και μουσικές εκδηλώσεις

Έρευνα: Η παγκόσμια άνοδος των ταξιδιών για αθλητικά γεγονότα και μουσικές εκδηλώσεις

Πηγή Φωτογραφίας: sportbusiness.club

Οι φίλαθλοι που ταξιδεύουν για να παρακολουθήσουν τις αγαπημένες τους ομάδες, πραγματοποιούν τις υψηλότερες τουριστικές δαπάνες

Μία παγκόσμια ερευνητική έκθεση σχετικά με το πώς οι τουριστικές επιχειρήσεις μπορούν να προσεγγίσουν τους φιλάθλους και τους ταξιδιώτες μουσικών εκδηλώσεων, για να αποσπάσουν μερίδιο της σημαντικής αγοραστικής τους δύναμης, εξέδωσε πρόσφατα η εταιρεία Collinson International, ιδιοκτήτρια και διαχειρίστρια των Priority Pass και LoungeKey με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο.

Η έκθεση η οποία εξετάζει τις ταξιδιωτικές συνήθειες και δαπάνες των ταξιδιωτών σε αθλητικές και μουσικές εκδηλώσεις, διεξήχθη σε δείγμα 8.537 ταξιδιωτών από 17 χώρες και περιοχές, όπως είναι η Αυστραλία, η Βραζιλία, η Κολομβία, η Γαλλία, η Γερμανία, το Χονγκ Κονγκ, η Ινδία, η Ιταλία, το Μεξικό, το Περού, η Σαουδική Αραβία, η Σιγκαπούρη, η Ισπανία, η Ταϊλάνδη, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και οι ΗΠΑ.

Σύμφωνα με τα ευρήματα της νέας έρευνας, οι φίλαθλοι παγκοσμίως πραγματοποιούν τις μεγαλύτερες ταξιδιωτικές δαπάνες, με το 51% να ξεπερνά τα 500 δολάρια ανά ταξίδι ανά άτομο. Το γεγονός αυτό απορρέει από το ότι ο τουρισμός αθλητικών και μουσικών εκδηλώσεων, γνωρίζει τεράστια ανάπτυξη. Μόνο το 2023, η αξία του αθλητικού τουρισμού ανήλθε σε 564,7 δισ. δολάρια και αναμένεται σχεδόν να διπλασιαστεί σε αξία, φτάνοντας τα 1,33 τρισ. δολάρια έως το 2032. Ομοίως, ο “μουσικός” τουρισμός αναμένεται να γνωρίσει τεράστια ανάπτυξη και προβλέπεται να φτάσει τα 13,8 δισ. δολάρια έως το 2032. Αυτή η ανάπτυξη, είναι συνέπεια τριών βασικών χαρακτηριστικών. Το πρώτο χαρακτηριστικό, είναι οι αθλητικές και οι μουσικές εκδηλώσεις, καθώς οι φίλαθλοι και οι ταξιδιώτες που τις προτιμούν, έχουν σήμερα περισσότερες επιλογές προορισμών.

Το δεύτερο ενδιαφέρον χαρακτηριστικό, είναι η προβολή. Ειδικότερα, η ευρεία προβολή των αθλητικών γεγονότων μέσω της τηλεόρασης και των streaming, ενθαρρύνει τους φιλάθλους να ταξιδέψουν, ενώ οι ακόλουθοι των μουσικών σχημάτων διαπιστώνουν ότι μπορεί να είναι πιο οικονομικό να παρακολουθήσουν τον αγαπημένο τους καλλιτέχνη στο εξωτερικό.

Το τρίτο και εξίσου σημαντικό χαρακτηριστικό, είναι το «κυνήγι» της εμπειρίας. Μετά από χρόνια ταξιδιωτικών περιορισμών λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, οι φίλαθλοι και οι fans των συναυλιών έχουν επιστρέψει δυναμικά στα στάδια και στους συναυλιακούς χώρους και θέλουν να βιώσουν νέες, δυνατές εμπειρίες.

Είναι σαφές ότι ενώ ο τουρισμός αθλητικών και μουσικών εκδηλώσεων ανθίζει, οι ταξιδιώτες τέτοιου είδους εκδηλώσεων έχουν υψηλές φιλοδοξίες, παρουσιάζοντας μια τεράστια ευκαιρία για τις επιχειρήσεις να αξιοποιήσουν αυτό το αυξανόμενο κομμάτι της αγοράς. Την τελευταία τριετία, αλλά και ως πρόθεση για τους επόμενους 12 μήνες, το 83% των ταξιδιωτών που επιλέγουν το αεροπλάνο ως μέσο, ταξιδεύει για αθλητικά γεγονότα και το 71% για μουσικές εκδηλώσεις. Από τους ταξιδιώτες αυτούς, πάνω από το 56% ταξιδεύει περισσότερες από μία φορές τον χρόνο, ενώ το 22% να παρακολουθεί ετησίως 3 ή περισσότερες εκδηλώσεις.

Οι φίλαθλοι πραγματοποιούν τις μεγαλύτερες δαπάνες παγκοσμίως. Για παράδειγμα, το 55% των Ινδών ταξιδιωτών ξεπερνά τα 500 δολάρια ανά ταξίδι, ενώ το 12% των ερωτηθέντων στην Ασία-Ειρηνικό δαπανούν πάνω από 2.000 δολάρια. Μελετώντας τα παγκόσμια δεδομένα, η ηλικιακή ομάδα μεταξύ 25 και 34 ετών, δαπανά συνολικά τα περισσότερα χρήματα, με το 33% να ξεπερνά τα 1.000 δολάρια για αθλητικές εκδηλώσεις και το 31% για μουσικές εκδηλώσεις.

Παγκοσμίως, η τυπική δαπάνη για τους ταξιδιώτες εκδηλώσεων στα αεροδρόμια είναι 100 δολάρια σε ποσοστό 44%, αλλά αυτό ποικίλλει σημαντικά. Εκείνοι που ταξιδεύουν για το μπάσκετ, σε ποσοστό 30%, για τη Φόρμουλα 1, σε ποσοστό 32% και για τους Ολυμπιακούς Αγώνες σε ποσοστό 31%, είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν 200 δολάρια ή περισσότερο. Όσον αφορά τους μουσικούς ταξιδιώτες, το 25% είναι διατεθειμένο να ξοδέψει στο αεροδρόμιο πάνω από 200 δολάρια.

Οι φίλαθλοι ζητούν αναβαθμισμένες εμπειρίες στα αεροδρόμια και στις επιχειρήσεις Σύμφωνα με την έρευνα, εκείνοι που ταξιδεύουν για να δουν την αγαπημένη τους ομάδα ή καλλιτέχνη αναζητούν πιο premium ταξιδιωτικές εμπειρίες, κάτι που σημαίνει ότι είναι πιο πιθανό να εκμεταλλευτούν τις εμπειρίες στα αεροδρόμια. Λόγου χάριν, η πρόσβαση σε lounge του αεροδρομίου είναι ένα δημοφιλές ταξιδιωτικό όφελος μέσω καρτών πληρωμής, ιδιαίτερα για ταξιδιώτες από την Ινδία, σε ποσοστό 43%, από το Χονγκ Κονγκ, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και την Αυστραλία σε ποσοστό 41% η κάθε μία, από τη Σιγκαπούρη κατά 40%, τη Γερμανία σε ποσοστό 34%, το Ηνωμένο Βασίλειο κατά 33% και για τους ταξιδιώτες από τη Βραζιλία σε ποσοστό 32%.

Σχετικά, ο κ. Christopher Evans, Διευθύνων Σύμβουλος της Collinson International, ανέφερε ότι η παγκόσμια βάση φιλάθλων που θα ταξιδέψει σε εμβληματικές αθλητικές και μουσικές εκδηλώσεις, αυξάνεται διαρκώς και αναζητά αξέχαστες εμπειρίες. Επίσης, αυτό το τεράστιο κομμάτι της αγοράς είναι πρόθυμο να ξοδέψει σημαντικά μεγαλύτερα ποσά, ώστε να κάνει το ταξίδι του εξαιρετικό. Εξάλλου, οι φίλαθλοι είναι εξ ορισμού συνώνυμοι με την αφοσίωση. Συνεπώς, η έρευνα αυτή διαπιστώνει την υψηλή αξία που αποδίδουν οι εν λόγω ταξιδιώτες στα ταξιδιωτικά οφέλη. Πρόκειται για μία θετική κατάσταση όσον αφορά τον ταξιδιωτικό κλάδο και κυρίως τις επιχειρήσεις που στοχεύουν τους επαναλαμβανόμενους ταξιδιώτες, καθώς τους δίνει την ευκαιρία να αξιοποιήσουν την άνοδο του τουρισμού εκδηλώσεων προσφέροντας τα ταξιδιωτικά οφέλη που επιθυμούν οι φίλαθλοι και οι μουσικόφιλοι. Σε αντάλλαγμα, θα βιώσουν το θετικό αποτέλεσμα της αφοσίωσης των συχνών ταξιδιωτών, αλλά και της επιπλέον αύξησης των δαπανών.

Οι Ινδοί τουρίστες, αναδεικνύονται το τελευταίο διάστημα σε σημαντική τουριστική αγορά για τους προορισμούς.

Ειδικότερα για τον αθλητικό και “μουσικό” τουρισμό, σύμφωνα με την έρευνα, οι φίλαθλοι και οι ταξιδιώτες συναυλιών από την Ινδία σημειώνουν τεράστια ποσοστά, με το 84% να ταξιδεύει για αθλητικά γεγονότα και το περίπου 53% για μουσικές εκδηλώσεις. Εξ’ αυτών, το 63% ταξιδεύει περισσότερες από μία φορές τον χρόνο, ενώ το 29% παρακολουθεί πάνω από 3 αθλητικές και μουσικές εκδηλώσεις ετησίως.

Περαιτέρω, πάνω από 4 στους 5 ή το 96% των Ινδών φιλάθλων και ταξιδιωτών που έχουν ως προορισμό τις μουσικές εκδηλώσεις, έχουν επίσης ταξιδέψει σε μια νέα πόλη ή χώρα για να παρακολουθήσουν την αγαπημένη τους ομάδα ή καλλιτέχνη και από το ποσοστό αυτό, το 43% δήλωσε ότι έχει επιστρέψει ως ταξιδιώτης στην εκάστοτε περιοχή. Το γεγονός αυτό προσφέρει μεγάλες ευκαιρίες οικονομικής ανάπτυξης για τις τοπικές επιχειρήσεις σε αυτούς τους προορισμούς, ιδιαίτερα σε εκείνους που μπορούν εκ των προτέρων να αναγνωρίσουν τους επαναλαμβανόμενους πελάτες.

Ένα εξαιρετικό παράδειγμα είναι το κρίκετ. ‘Όντας ένα από τα πιο δημοφιλή αθλήματα στην Ινδία, οι Ινδοί φίλαθλοι ταξιδεύουν για να παρακολουθήσουν και να υποστηρίξουν την αγαπημένη τους ομάδα στο υψηλότατο ποσοστό του 83%. Περαιτέρω, οι φίλαθλοι του ποδοσφαίρου από την Ινδία είναι οι δεύτεροι πιο πιθανοί να ταξιδέψουν, σε ποσοστό 49%, ακολουθούμενοι από εκείνους που παρακολουθούν τους Ολυμπιακούς Αγώνες σε ποσοστό 27%, το μπάσκετ σε ποσοστό 24% και το τένις σε ποσοστό 24%.‘Όσον αφορά στις υπηρεσίες των αεροδρομίων, το 68% των Ινδών ερωτηθέντων έχει χρησιμοποιήσει τις εμπειρίες αεροδρομίου όταν ταξιδεύει για μια εκδήλωση. Αυτό περιλαμβάνει την επίσκεψη σε lounge κατά 42%, σε αίθουσες παιχνιδιών κατά 26%, σε χώρους ύπνου σε ποσοστό 25% και σε σπα σε ποσοστό 23%. Οι κύριοι λόγοι που οι Ινδοί φίλαθλοι επισκέπτονται το lounge του αεροδρομίου, είναι για να χαλαρώσουν και να ξεκουραστούν πριν ή μετά την παρακολούθηση της αγαπημένης τους ομάδας ή καλλιτέχνη, σε ποσοστό 54% ή για να απολαύσουν τις επιλογές φαγητού και ποτού σε ποσοστό 55%.

Η σημασία των προγραμμάτων επιβράβευσης Πάνω από τα δύο τρίτα των ταξιδιωτών εκδηλώσεων από την Ινδία, σε ποσοστό 69%, συμμετέχουν σε προγράμματα επιβράβευσης. Δεν είναι λίγοι εκείνοι έχουν συμμετάσχει σε προγράμματα που προσφέρουν πόντους ή μίλια σε ποσοστό 39% ή εκπτώσεις σε πτήσεις, κατά 52%, εισιτήρια κατά 45% και καταλύματα σε ποσοστό 39%. Το περίπου 39% των ταξιδιωτών εκδηλώσεων από την Ινδία έχει επίσης δηλώσει ότι θα επέλεγε μια κάρτα πληρωμής που προσφέρει αποκλειστικά ταξιδιωτικά οφέλη, όπως ένα πακέτο για μία συναυλία το οποίο θα περιελάμβανε πτήσεις, καταλύματα, μεταφορές και εισιτήρια, ταξιδιωτική ασφάλιση, σε ποσοστό 40% και πρόσβαση σε lounge αεροδρομίου, κατά 43%.

Σχετικά, ο κ. Sumit Prakash, Διευθυντής Χώρας, Ινδία και Νότια Ασία, Collinson International, ανέφερε μεταξύ άλλων ότι οι Ινδοί ταξιδιώτες αναζητούν αυθεντικές και ολοκληρωμένες εμπειρίες και αυτό περιλαμβάνει το να ταξιδεύουν διεθνώς για αθλητικές και μουσικές εκδηλώσεις. Είναι επίσης πρόθυμοι να ξοδέψουν σημαντικά για να κάνουν το ταξίδι τους εξαιρετικό, καθώς το θεωρούν μια μοναδική εμπειρία ζωής. Αυτό παρουσιάζει νέες ευκαιρίες για τα brands τα οποία μπορούν να αυξήσουν τους δείκτες αφοσίωσης των πελατών τους, προσφέροντας εμπειρίες σχετικές με τον αθλητισμό ή τη μουσική και να δημιουργήσουν με αυτόν τον τρόπο μία εντυπωσιακή επίδραση στην επιχείρησή τους.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments