Ερυθρά Θάλασσα: Τρεις πυρκαγιές πάνω στο υπό ελληνική σημαία δεξαμενόπλοιο Sounion που έπληξαν οι Χούθι
Πηγή Φωτογραφίας: Screenshot//Ερυθρά Θάλασσα: Τρεις πυρκαγιές πάνω στο υπό ελληνική σημαία δεξαμενόπλοιο Sounion που έπληξαν οι Χούθι
Τρεις πυρκαγιές βρίσκονταν χθες, Παρασκευή 23/08, σε εξέλιξη στο δεξαμενόπλοιο που εγκαταλείφθηκε από το πλήρωμά του, αφού υπέστη επίθεση την Τετάρτη 21/08 ανοικτά της Υεμένης από τους αντάρτες Χούθι, που υποστηρίζονται από το Ιράν, ανέφερε η βρετανική υπηρεσία ασφάλειας της ναυσιπλοΐας UKMTO.
Η United Kingdom Maritime Trade Operations, που ανήκει στο βρετανικό πολεμικό ναυτικό, ανέφερε χθες βράδυ πως έλαβε «αναφορά κατά την οποία παρατηρήθηκαν τρεις πυρκαγιές» στο σκάφος, το Sounion της εταιρείας Delta Tankers, που μοιάζει να «παρασύρεται» από ρεύματα, αφού χτυπήθηκε τρεις φορές δυτικά του λιμανιού Χοντάιντα της δυτικής Υεμένης.
Ο κινητήρας του σκάφους έπαψε να λειτουργεί και το σκάφος αφέθηκε αγκυροβολημένο στην Ερυθρά Θάλασσα, μεταξύ Ερυθραίας και Υεμένης, μετά την επίθεση, την ευθύνη για την οποία ανέλαβε το κίνημα Ανσάρ Αλλάχ («Υποστηρικτές του Θεού»), πιο γνωστό στη Δύση με την ονομασία Χούθι, από το επώνυμο της οικογένειας των ηγετών του.Όταν εξαπολύθηκε η επίθεση, γινόταν λόγος για μια πυρκαγιά στο σκάφος και ζημιά στο διαμέρισμα του κινητήρα. Δεν είναι σαφής η αιτία των τριών νέων πυρκαγιών.
Κατά το υπουργείο Ναυτιλίας της Ελλάδας, το Sounion μετέφερε στην Κόρινθο 150.000 τόνους αργού πετρελαίου που φόρτωσε στο λιμάνι της Βασόρας, στο Ιράκ.Απομακρύνθηκε εσπευσμένα το πλήρωμα του δεξαμενόπλοιου
Η ναυτική αποστολή Ασπίδες της ΕΕ στην Ερυθρά Θάλασσα έκανε γνωστό ότι απομάκρυνε εσπευσμένα το πλήρωμα του δεξαμενόπλοιου, προειδοποιώντας εναντίον του «κινδύνου για το περιβάλλον» που εγείρεται. Η εταιρεία Delta Tankers τόνιζε νωρίτερα αυτή την εβδομάδα πως «υπάρχουν σχέδια για τη μετακίνηση του πλοίου σε ασφαλέστερο προορισμό, όπου θα μπορέσει να γίνει πλήρης αξιολόγηση (έλεγχοι και τυχόν επισκευές)».
Η εκστρατεία των ανταρτών, που θεωρούνται προσκείμενοι στο Ιράν, οδήγησε σε κατακόρυφη αύξηση των ασφαλίστρων πλοίων που διασχίζουν την Ερυθρά Θάλασσα προς τη Διώρυγα του Σουέζ κι ανάγκασε μεγάλες εταιρείες θαλάσσιων μεταφορών να στέλνουν τα πλοία τους να κάνουν τον γύρο της Αφρικής, εκτελώντας δρομολόγια πολύ πιο χρονοβόρα και δαπανηρά.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας