Η κρίση ακρίβειας «κόβει κεφάλια» στις πολυεθνικές καταναλωτικών ειδών – Άλλος ένας CEO στην έξοδο
Πηγή Φωτογραφίας: //digitalpaxton.org/
Την πόρτα της εξόδου είδε ένας ακόμα CEO στον τομέα των καταναλωτικών ειδών, καθώς οι μεγάλες πολυεθνικές δυσκολεύονται να προσελκύσουν τους αγοραστές στα επώνυμα προϊόντα τους, αφότου η περίοδος του υψηλού πληθωρισμού τους ανάγκασε να «σφίξουν το ζωνάρι». Η αποχώρηση του διευθύνοντος συμβούλου της Nestle, Mark Schneider, έπειτα από οκτώ χρόνια στο τιμόνι της εταιρείας του καφέ Nespresso άλλων γνωστών brands, αποτέλεσε έκπληξη. Τη θέση του παίρνει ο επικεφαλής του ομίλου για τη Λατινική Αμερική, Laurent Freixe.
Το γεγονός ότι η απομάκρυνση του Schneider ανακοινώθηκε λίγες ημέρες πριν από μία σειρά προγραμματισμένων εμφανίσεών του, μεταξύ των οποίων και σε εκδήλωση της Barclays, δημιούργησε υποψίες ότι η Nestle ετοιμάζεται να υποβαθμίσει τις προβλέψεις για τα μεγέθη της, με αποτέλεσμα η μετοχή της να δεχθεί πιέσεις. Ο Freixe είπε σε αναλυτές ότι η εταιρεία θα αναθεωρήσει τους οικονομικούς της στόχους τον Νοέμβριο.
Η αποχώρηση του Schneider έρχεται μόλις λίγες ημέρες μετά την ξαφνική απόλυση του CEO της Starbucks, Laxman Narasimhan. Έχοντας παραμείνει λιγότερο από δύο χρόνια στη θέση του, θα αντικατασταθεί από τον επικεφαλής της Chipotle, Brian Niccol.
Ο CEO της Estee Lauder, Fabrizio Freda, σχεδιάζει να αποσυρθεί το 2025, αφότου η εταιρεία καλλυντικών αντιμετώπισε προβλήματα τους τελευταίους μήνες.
Πέρυσι, νέοι CEOs ανέλαβαν στην Unilever, την Reckitt Benckiser και την Diageo. Όλοι τους προσπαθούν να ανακτήσουν την εμπιστοσύνη των επενδυτών σε ένα περιβάλλον όπου τα επιτόκια παραμένουν υψηλά και οι καταναλωτές συνεχίζουν να ξοδεύουν με μέτρο.
Ενώ αλυσίδες λιανεμπορίου όπως οι Walmart και Target έχουν προσαρμοστεί σε αυτή τη μεγαλύτερη επιφυλακτικότητα των καταναλωτών, κυρίως προωθώντας φθηνότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, εταιρείες όπως η Nike έχουν μείνει πίσω, σημειώνει το Bloomberg.
«Η πανδημία, οι διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα, ο υψηλότερος πληθωρισμός 50 ετών, η ραγδαία αύξηση των επιτοκίων και το αρνητικό καταναλωτικό κλίμα έχουν όλα συνωμοτήσει για να δημιουργήσουν ένα δύσκολο περιβάλλον για την μέση εταιρεία καταναλωτικών ειδών», σημειώνει ο Eric Clark, διαχειριστής χαρτοφυλακίου της Accuvest Global Advisors.
Έως πρότινος, ο Schneider κέρδιζε τα εύσημα των επενδυτών, ως ο CEO που αναδιάρθρωσε την Nestle, αποκρούοντας την επίθεση του 2017 από τον ακτιβιστή επενδυτή Third Point. Προχώρησε σε επικερδείς πωλήσεις μονάδων της εταιρείας, εστίασε στο να πείσει τους καταναλωτές να πληρώσουν περισσότερα για premium εκδοχές των προϊόντων της Nestle και ενίσχυσε την παρουσία της στο κομμάτι της υγείας και ευεξίας. Με τη βοήθεια της τοπικής παραγωγής της, η εταιρεία επλήγη λιγότερο από τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Όμως, τα τελευταία χρόνια, το άστρο του άρχισε να θαμπώνει, καθώς η Nestle δυσκολευόταν να προσελκύσει ξανά τους καταναλωτές, μετά την πληθωριστική κρίση, με αποτέλεσμα οι τριμηνιαίες πωλήσεις της να απογοητεύουν κατ΄ επανάληψη.
Πάντως, σε αντίθεση με τη Starbucks, η Nestle δεν έψαξε για έναν εξωτερικό CEO, επιλέγοντας κάποιον που κατανοεί την κουλτούρα της εταιρείας και υπονοώντας ότι δεν θα υπάρξουν δραστικές αλλαγές σε σχέση με τη στρατηγική του Schneider.
O Freixe, που δουλεύει στη Nestle από το 1986, διαβεβαίωσε τους δημοσιογράφους ότι θα εστιάσει να διασφαλίσει «ότι τηρούμε τις υποσχέσεις μας και επικεντρωνόμαστε στα βασικά, εστιάζουμε να κερδίσουμε στην αγορά».
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας