Πολιτική

Κρήτη: Κυβερνητικό σχέδιο άμεσης εφαρμογής για τον ΒΟΑΚ

Κρήτη: Κυβερνητικό σχέδιο άμεσης εφαρμογής για τον ΒΟΑΚ

Πηγή Φωτογραφίας: ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΟΜΠΗ "ΑΤΑΙΡΙΑΣΤΟΙ" ΤΟΥ ΣΚΑΪ (ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΜΗΤΣΟΣ/ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ/EUROKINISSI)

Άμεσες πρωτοβουλίες για τον περιορισμό του αριθμού των θυμάτων.

Η κυβέρνηση αναλαμβάνει πρωτοβουλίες μπροστά στην τραγική πραγματικότητα των θυμάτων στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), προχωρώντας άμεσα σε παρεμβάσεις στον αυτοκινητόδρομο, ο οποίος έχει βαφτεί με αίμα. Οι παρεμβάσεις περιλαμβάνουν βελτιώσεις στο οδόστρωμα και την τοποθέτηση διαχωριστικών κολωνακίων, ακολουθώντας το παράδειγμα των εργασιών που έγιναν στην εθνική οδό Πατρών – Πύργου, όπου παρατηρήθηκε σημαντική μείωση των θανατηφόρων ατυχημάτων από 14 ετησίως σε μόλις ένα, και αυτό λόγω παραβίασης του ΚΟΚ.

Οι συγκεκριμένες παρεμβάσεις, με κύριο στόχο την αντιμετώπιση των τροχαίων ατυχημάτων και την προστασία της ανθρώπινης ζωής, θα υλοποιηθούν στα επικίνδυνα σημεία του οδικού δικτύου, εστιάζοντας στις κακοτεχνίες του υπάρχοντος δικτύου και στην καλύτερη δυνατή προστασία των οδηγών, μέχρι την ολοκλήρωση του νέου αυτοκινητόδρομου.

Επιπλέον, όπως αναφέρθηκε σε σύσκεψη της προηγούμενης εβδομάδας υπό τον πρωθυπουργό στο Μέγαρο Μαξίμου, με θέμα την οδική ασφάλεια, θα ξεκινήσει άμεσα η εκπόνηση μελέτης οδικής ασφάλειας, η οποία θα παρέμβει δραστικά σε τρία τμήματα του εθνικού δικτύου, κυρίως στην περιοχή από τα Χανιά έως το Κολυμπάρι και από εκεί έως το Κίσσαμο.

Ο Κ. Μητσοτάκης εκδηλώνει προσωπικό ενδιαφέρον για την πρόοδο του έργου, ζητώντας την επιτάχυνση των διαδικασιών και την επίλυση των εκκρεμών ζητημάτων σχετικά με την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης για την κατασκευή του νέου ΒΟΑΚ στο τμήμα Χανιά – Ηράκλειο – Χερσόνησος.

Ο στόχος είναι να υπογραφεί η σύμβαση μέχρι το τέλος του έτους και να αναλάβει το έργο η ανάδοχος εταιρεία. Στον τομέα των σχεδιαζόμενων παρεμβάσεων, ο επόμενος στόχος του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών είναι να ξεκινήσει η υλοποίηση των προσωρινών παρεμβάσεων για την προστασία της ανθρώπινης ζωής, χωρίς να επηρεαστεί η πρόοδος των εργασιών του νέου αυτοκινητοδρόμου. Η κυβέρνηση στέλνει το μήνυμα ότι οι απαραίτητες παρεμβάσεις για την ασφάλεια των οδηγών θα γίνουν με σχέδιο και στρατηγική, παράλληλα με τις κατασκευαστικές εργασίες του νέου οδικού άξονα. Το αρμόδιο υπουργείο δεσμεύεται να επιταχύνει τις διαδικασίες, ώστε να υπογραφεί το συντομότερο δυνατόν η σύμβαση για τις προσωρινές παρεμβάσεις στον ΒΟΑΚ, καθώς αυτές οι διαδικασίες απαιτούν προσεκτική μελέτη και διαγωνισμούς. Ενδεικτικό της χρονικής διάρκειας που απαιτείται για την υλοποίηση του έργου είναι η αντίστοιχη παρέμβαση στον δρόμο Πάτρα – Πύργος, όπου χρειάστηκαν σχεδόν 15 μήνες για την τοποθέτηση κολωνακίων σε σημεία με υψηλή επικινδυνότητα.

Ο ΒΟΑΚ παραμένει μέχρι σήμερα το πιο σημαντικό «αγκάθι» στην οδική ασφάλεια των αυτοκινητοδρόμων σε όλη την Ελλάδα. Μετά τις εργασίες εκσυγχρονισμού της εθνικής Κορίνθου – Πατρών, μόνο οι Ε75 και Ε65, που αποτελούν τον ΒΟΑΚ, διατηρούν την παλαιότερη υποδομή. Ως αποτέλεσμα, τα περίπου 300 χλμ του κύριου κρητικού οδικού άξονα δεν εντάσσονται στο ενιαίο σχέδιο ευρωπαϊκών αυτοκινητοδρόμων. Αν και έχει γίνει κλισέ, παραμένει μια ζοφερή αλήθεια ότι πρόκειται για τον πιο επικίνδυνο δρόμο ταχείας κυκλοφορίας στη χώρα. Δεν είναι τυχαίο ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛ.ΑΣ., από το 2021 μέχρι το πρώτο οκτάμηνο του 2024, 72 άτομα έχουν χάσει τη ζωή τους, εκ των οποίων οι 14 μόνο φέτος, ενώ βρισκόμαστε ακόμη στα τέλη Αυγούστου.

Όπως αναφέρουν τα “Παραπολιτικά”, πηγές µετέφεραν το προηγούµενο διάστηµα πως τα τελευταία 10 χρόνια συνολικά 112 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους µόνο στον ΒΟΑΚ, αν και ο αριθµός αυτός ελέγχεται ως µικρότερος του πραγµατικού. Πολλές φορές ο ΒΟΑΚ «ευθύνεται» ακόµα και για το 50% των θανάτων από τροχαίο στο νησί της Κρήτης, ενώ πολύ σηµαντικός είναι ο αριθµός των βαριά τραυµατιών. Το 2023, συνολικά 42 άτοµα νοσηλεύτηκαν επί µακρόν, ενώ ο αριθµός των σοβαρά τραυµατιών ανήλθε στους 46. Τη χρονιά που κατεγράφη ρεκόρ θανατηφόρων ατυχηµάτων στον ΒΟΑΚ, το 2021, ο αριθµός των σοβαρά τραυµατιών έφτασε τους 24.

Όπως επισηµαίνουν στα «Παραπολιτικά» στελέχη της ΕΛ.ΑΣ., αν και στο σύνολο του νησιού οι αιτίες των ατυχηµάτων και δυστυχηµάτων προσδιορίζονται σε σηµαντικό βαθµό από την κατανάλωση αλκοόλ, στον ΒΟΑΚ τα πράγµατα είναι διαφορετικά. Η οδηγική συµπεριφορά παίζει τον σηµαντικότερο ρόλο, καθώς η επικίνδυνη οδήγηση, η περιφρόνηση των σηµάνσεων ασφάλτου και οι «βολικές» παρακάµψεις και βεβαίως οι υψηλές ταχύτητες διαµορφώνουν το αιµατηρό σκηνικό. Τοπικοί παράγοντες πάντως επισηµαίνουν πως τα πράγµατα θα ήταν διαφορετικά αν στο αρχικό σχέδιο του ΒΟΑΚ υπήρχε πρόβλεψη για διαχωριστικό διάζωµα.

Από τα 300 χιλιόμετρα του οδικού δικτύου, μόνο για 42 έχει γίνει πρόβλεψη. Όπως αναφέρουν, φέτος έχουν καταγραφεί τέσσερις θάνατοι στο τμήμα που είναι διαχωρισμένο, ενώ σε όλο το υπόλοιπο δίκτυο οι θάνατοι ανέρχονται σε δέκα. Ωστόσο, προειδοποιούν ότι η εγκατάσταση διαζώματος δεν είναι η απόλυτη λύση, καθώς σε σημαντικά τμήματα του ΒΟΑΚ παρατηρείται σοβαρό πρόβλημα στένωσης. Είναι προφανές ότι η μετατροπή των Ε75 και Ε65 στον Α90, όπως προβλέπεται στο σχέδιο ανακατασκευής του ΒΟΑΚ, θα φέρει σημαντικές αλλαγές στη ζωή των Κρητικών και των εκατομμυρίων επισκεπτών του νησιού, ενώ θα συμβάλει σημαντικά στη μείωση των αδόκητων θανάτων στην Κρήτη. Παρ’ όλα αυτά, όπως τονίζουν στελέχη της ΕΛ.ΑΣ., απαιτείται και μια συνολική προσπάθεια για την αλλαγή της οδηγικής κουλτούρας σε ολόκληρο το νησί.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments