Οικονομία

Ένωση Σούπερ Μάρκετ: Αβάσιμη η ανησυχία για νέο κύμα ανατιμήσεων βασικών ειδών

Ένωση Σούπερ Μάρκετ: Αβάσιμη η ανησυχία για νέο κύμα ανατιμήσεων βασικών ειδών

Πηγή Φωτογραφίας: Στιγμιότυπα από σούπερ μάρκετ στην περιοχή του Αμαρουσίου, Παρασκευή 1 Μαρτίου 2024. (ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ / EUROKINISSI)

«Και αυτό αφορά βασικά έντεκα ομάδες προϊόντων οι οποίες έχουν αυτά τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, βέβαια είναι πολύ βασικά προϊόντα τα οποία είναι απαραίτητα σε κάθε σχολική οικογένεια», ανέφερε στην ΕΡΤ.

«Από τις αρχές της εβδομάδας όλα τα ράφια είναι γεμάτα, υπάρχει μεγάλη επάρκεια σε σχολικά είδη σε όλες τις επιχειρήσεις του κλάδου, όχι μόνο στα σουπερμάρκετ και βεβαίως είναι σε λειτουργία από σήμερα και το «καλάθι του μαθητή», είπε ο γενικός διευθυντής της Ένωσης Σουπερμάρκετ Ελλάδας Απόστολος Πεταλάς.

«Και αυτό αφορά βασικά έντεκα ομάδες προϊόντων οι οποίες έχουν αυτά τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, βέβαια είναι πολύ βασικά προϊόντα τα οποία είναι απαραίτητα σε κάθε σχολική οικογένεια», ανέφερε στην ΕΡΤ.

«Όποια επιχείρηση έχει σχολικά είδη είναι υποχρεωμένη να έχει αυτές τις 11 κατηγορίες προϊόντων και να δηλώνει και τις αντίστοιχες τιμές τους για να είναι διαθέσιμες και γνωστές στον καταναλωτή.

Οι τιμές δεν προσδιορίζονται, αλλά αυτό που μπορώ να σας πω από τα στοιχεία που έχουμε ήδη, γιατί τα προϊόντα αυτά ήδη είναι στα ράφια, τα φυλλάδια των εταιρειών, είτε αφορά ηλεκτρονική μορφή είτε φυσική, είναι ήδη στη διάθεση των καταναλωτών, οι τιμές εφέτος είναι στα επίπεδα τα περσινά και σε αρκετές κατηγορίες υπάρχουν και χαμηλότερες από πέρσι οι τιμές.

Παρά το γεγονός, και θα ήθελα να το τονίσω αυτό, ότι για δύο λόγους η πρώτη ύλη, ο χαρτοπολτός, από πέρυσι έχει ανέβει αρκετά.

Τα σχολικά είδη παράγονται στην Ασία και πλέον κάνουν το γύρο της Αφρικής και αυτό έχει αυξήσει πάρα πολύ το μεταφορικό κόστος.

Παρόλα αυτά, δεν θα τα πάρουμε ακριβότερα, διότι αφενός μεν λόγω του έντονου ανταγωνισμού, δεδομένου ότι αυτή η κατηγορία έχει έντονο όγκο μέσα στη διάρκεια του Σεπτεμβρίου και του Οκτωβρίου, αλλά και επειδή υπάρχει συναίσθηση και της επιχειρηματικότητας ότι η μέση οικογένεια που έχει παιδιά σε σχολική ηλικία πιέζεται ιδιαίτερα.

Και θα ήθελα να αναφέρω το γεγονός ότι τις τελευταίες εβδομάδες η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης έχει κάνει μια ιδιαίτερα μεγάλη προσπάθεια να εξασφαλίσει ότι οι τιμές θα κρατηθούν στα επίπεδα αυτά.

Άρα, στην ουσία οι καλύτερες τιμές οφείλονται στη μεγαλύτερη συμπίεση των ήδη μικρών περιθωρίων κέρδους που υπάρχουν στις κατηγορίες αυτές.

Σε ορισμένες μεγάλες αλυσίδες, αλλά και σε άλλες επιχειρήσεις του οργανωμένου λιανεμπορίου, πολλά σχολικά είδη έχουν χαμηλότερη τιμή από την περσινή χρονιά».

Πωλήσεις σουπερμάρκετ

Αναφερόμενος στις πωλήσεις των σουπερμάρκετ είπε ότι, «Καταρχήν να επιβεβαιώσουμε ότι από όλες τις μαρτυρίες των μελών της ένωσης, των σουπερμάρκετ στις νησιωτικές περιοχές και στις τουριστικές γενικότερα περιοχές, εφέτος οι συνολικές πωλήσεις σε αριθμό ήταν μεγαλύτερες από ότι ήταν στην υπόλοιπη Ελλάδα και στα μεγάλα αστικά κέντρα.

Βεβαίως, πρέπει να γνωρίζουμε ότι η αύξηση των πωλήσεων δεν σημαίνει κατ’ ανάγκη και αύξηση της κερδοφορίας.

Όπως γνωρίζετε ήδη, η κερδοφορία έχει πιεστεί τα τελευταία χρόνια λόγω του μεγάλου πληθωρισμού.

Τα σούπερ μάρκετ αγοράζουν προϊόντα, δεν παράγουν προϊόντα, δεν πουλάνε δικά τους προϊόντα, άρα βρίσκονται με το φάσμα του πληθωρισμού νωρίτερα, πριν βγουν στα ράφια.

Παρόλα αυτά, είναι γεγονός ότι συνολικά στις τουριστικές περιοχές οι πωλήσεις ήταν μεγαλύτερες, που δείχνει κατά πάσα πιθανότητα ότι αρκετός κόσμος και όχι μόνο Έλληνες αλλά και τουρίστες προτίμησαν φέτος περισσότερο να αγοράσουν φαγώσιμα προϊόντα παρά να επισκεφθούν ταβέρνες και εστιατόρια. Συνολικά θα έλεγα ότι στο επτάμηνο, οι πωλήσεις των σουπερμάρκετ σε όλη την Ελλάδα έχουν αυξηθεί κατά περίπου 3,4% με 3,7%.

Και το πολύ ενθαρρυντικό είναι ότι η μέση τιμή των προϊόντων είναι πτωτική. Είναι για πρώτη χρονιά μετά από πολλά χρόνια που έχουμε αύξηση του όγκου των πωλήσεων, ενώ οι τιμές είναι αρνητικές.

Τα τελευταία στοιχεία που ανακοινώθηκαν και από την ΕΛΣΤΑΤ και από την Eurostat έδειξαν ότι ο πληθωρισμός τροφίμων στην Ελλάδα τον Ιούλιο ήταν 2,5%, ενώ συνολικά ο πληθωρισμός ήταν 3%.

Και αυτό γιατί ορισμένες υπηρεσίες και μεταφορές έχουν επηρεαστεί δυσανάλογα. Το 2,5% είναι ένας από τους χαμηλότερους πληθωρισμούς, ειδικά στα σουπερμάρκετ, το αναφέρω αυτό διότι περίπου το 58% των πωλήσεων τροφίμων γίνεται στα σουπερμάρκετ, το 42% γίνεται από άλλα κανάλια, ειδικά στην Ελλάδα που ξέρουμε ότι υπάρχουν πάρα πολλές μικρομεσαίες επιχειρήσεις στον χώρο των τροφίμων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουμε και για τον Αύγουστο που είναι ακόμα σε εξέλιξη, φαίνεται ότι η μέση τιμή στα προϊόντα των σουπερμάρκετ θα είναι πτωτική και τον Σεπτέμβριο, και αυτό αναμένεται να ανακοινωθεί μέσα στην εβδομάδα που τρέχουμε και επομένως θα έλεγα ότι αυτή η ανησυχία για αυξήσεις των τιμών δεν είναι εύλογη».

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments