Ξενοδοχεία: Γιατί το μέλλον βρίσκεται στις διεθνείς αλυσίδες
Πηγή Φωτογραφίας: Pixabay//Ξενοδοχεία: Γιατί το μέλλον βρίσκεται στις διεθνείς αλυσίδες
Τεράστια είναι τα περιθώρια ανάπτυξης των διεθνών ξενοδοχειακών αλυσίδων στη χώρα μας, όπως προκύπτει από την παρουσία τους σε άλλες ευρωπαϊκές αγορές αλλά και την στρατηγική κυρίως των αμερικάνικων μεγάλων αλυσίδων που αναζητούν επενδυτικές διεξόδους στην τουριστική αγορά της Ευρώπης και συνεπώς και της Ελλάδας.
Όπως επισημαίνουν παράγοντες της ελληνικής τουριστικής αγοράς, στις ΗΠΑ οι ξενοδοχειακές αλυσίδες ελέγχουν σχεδόν το 70% της αγοράς ενώ και στην Ευρώπη τα ποσοστά είναι υψηλά με διαφοροποιήσεις ανά χώρα.
Υψηλότερη είναι η διείσδυση στην αγορά της Δυτικής και Βορείου Ευρώπης που φτάνει το 40% και χαμηλότερη στην αγορά της Ανατολικής Ευρώπης, αναφέρει στον ot.gr παράγων της αγοράς γνώστης των εξελίξεων, προσθέτοντας ότι η Ελλάδα που είναι μία από τις μεγάλες τουριστικές αγορές του κόσμου, αναμένεται να προσελκύσει περισσότερα διεθνή brands στο άμεσο μέλλον.
Μια τέτοια εξέλιξη αναβαθμίζει και το ελληνικό τουριστικό προϊόν προσθέτει.
Προς το παρόν πάντως στη χώρα μας τα ποσοστά διείσδυσης των ξένων αλυσίδων είναι ακόμη πολύ χαμηλά παρά το γεγονός ότι από το 2028 μέχρι και το 2023 η παρουσία τους αυξήθηκε κατά 80% σε όρους ξενοδοχείων και 78% σε όρους δωματίων, σύμφωνα με την GBR Consulting.
Ωστόσο το ποσοστό τους στο συνολικό ξενοδοχειακό δυναμικό της χώρας παραμένει μικρό καθώς 35 διεθνείς αλυσίδες με 68 επωνυμίες ελέγχουν μόλις το 1,6% σε επίπεδο ξενοδοχείων και περίπου 6% σε επίπεδο δωματίων. Στις υψηλότερες κατηγορίες ξενοδοχείων (πεντάστερα) τα ποσοστά είναι υψηλότερα (14% των ξενοδοχείων και 18% των δωματίων).
Ισπανία
Στην Ισπανία μία ανταγωνιστική στην ελληνική, αγορά το 2023, σε ένα σύνολο 7.597 ξενοδοχείων τα υπό διεθνή brands ξενοδοχεία ανέρχονται σε 578 ή το 7,60% του συνόλου και σε επίπεδο δωματίων φτάνουν το 12,20%, σύμφωνα με έρευνα της της Horwath HTL.
Οι εταιρείες που έχουν σημαντική παρουσία στην Ισπανία είναι οι αμερικάνικες Marriott International με 98 ξενοδοχεία και 13.927 δωμάτια και Hyatt Hotels με 45 ξενοδοχεία και 12.313 δωμάτια η γαλλική Accor Hotels 94 ξενοδοχεία και 11.879 δωμάτια η NH Hotel Group με 91 ξενοδοχεία και 11.267 δωμάτια η B&B Hotels με 47 μονάδες και 4.171 δωμάτια η IHG με 31 ξενοδοχεία και 3.980 δωμάτια η Allsun Hotels με 19 ξενοδοχεία και 3,754 και η Hilton με 19 ξενοδοχεία και 3.170 δωμάτια.
Παρουσία στην Ισπανία στην κατηγορία Luxury παρουσία έχει και μία ελληνική αλυσίδα που επεκτείνεται δυναμικά στην Ιβηρική χερσόνησο η Ikos η οποία είχε παρουσία στο τέλος του 2023 με δυο ξενοδοχεία και 730 δωμάτια καταλαμβάνοντας την έβδομη θέση της σχετικής κατάταξης.
Γερμανία
Στην Γερμανία σύμφωνα πάντα με την Horwath HTL το 2023 το 23% των δωματίων και το 4,91% των ξενοδοχείων ανήκουν σε διεθνείς αλυσίδες οι οποίες έχουν παρουσία με 137 brands
Στις δέκα μεγαλύτερες ξένες αλυσίδες περιλαμβάνονται οι γνωστές μεγάλες εταιρείες όπως η Accor με 357 ξενοδοχεία και 49.708 δωμάτια η Marriott International, Inc. με 115 ξενοδοχεία και 24.062 δωμάτια, η BWH Hotel Group με 177 ξενοδοχεία και 19,613 η InterContinental Hotels Group (IHG) με 95 ξενοδοχεία και 18.621 δωμάτια η B&B Hotels με 165 ξενοδοχεία και 17,649, η Wyndham Hotel Group με 86 ξενοδοχεία και 12.144 δωμάτια η Radisson Hotel Group με 51 ξενοδοχεία και 11.710 δωμάτια η Hilton Worldwide, Inc.
Με 44 ξενοδοχεία και 10.827 δωμάτια, η Fattal Hotels Group 57 10,326 και το NH Hotel Group, S.A. με 52 μονάδες και 10.230 δωμάτια.
Ιταλία
Ανάλογη είναι η εικόνα και στην ξενοδοχειακή αγορά της Ιταλίας στην οποία δραστηριοποιούνται 129 διεθνείς αλυσίδες ενώ υπάρχουν και άλλες 158 εγχώριες αλυσίδες. Οι ξένες αλυσίδες στην Ιταλία έχουν το 7,18% των δωματίων των ξενοδοχείων
Αξίζει να σημειωθεί ότι στην Ιταλία στις ξένες αλυσίδες εκτός από τις γνωστές διεθνείς Best Western Hotels & Resorts, Accor, Marriott International, Hilton και άλλες συμπεριλαμβάνει και την ελληνική Zeus International η οποία ελέγχει τέσσερα ξενοδοχεία με ένα σύνολο 740 δωματίων.
Προηγείται η Marriott
Στη χώρα μας το μεγαλύτερο μερίδιο με όρους δωματίων κατέχει η Marriott International με 20% και 40 ξενοδοχεία και ακολουθούν η Sani / Ikos Group (εντάσσεται στις διεθνείς αλυσίδες) με 10% η Wyndham Hotels & Resorts με 9% η Labranda Hotels & Resorts με 5% η Louis Group με 5% η Accor με 5% η Brown Hotels (5%) η Domes Resorts (5%) η Hyatt International (5%) και η IHG (4%).
Σύμφωνα με μελέτης της GBR Consulting του 2023. Ωστόσο τα ποσοστά αυτά έχουν μεταβληθεί και θα αλλάξουν δραματικά τα επόμενα χρόνια, καθώς νέες μονάδες μπαίνουν κάτω από τις διεθνείς αλυσίδες.
Οι ελληνικές εταιρείες διαχείρισης ξενοδοχείων βρίσκονται σε συνεχείς συζητήσεις για την ανάπτυξη νέων σύγχρονων ξενοδοχειακών μονάδων κάτω από ένα διεθνές brand.
Τελευταίο παράδειγμα αυτό της Y&T Daskalantonakis Knossian Group των Γιάννη και Τίνας Δασκαλαντωνάκη η οποία «έφερε» την Intercontinental HotelsResorts στην Κρήτη στο InterContinental Crete στον Άγιο Νικόλαο, το πρώτο της αλυσίδας αυτής στην μεγαλόνησο, ενώ όπως αναφέρουν σχετικές πληροφορίες δεν αποκλείεται και άλλη επωνυμία της εν λόγω αλυσίδας να «εγκατασταθεί» σύντομα στη Δυτική Κρήτη.
Επίσης η Swot Hospitality η οποία θα διαχειρίζεται από το 2025 το JW MARRIOTT luxury resort στο Μαράθι στα Χανιά σε συνεργασία με την Marriott, ενώ εξετάζει και νέες συνεργασίες με την Marriott και άλλες αλυσίδες.
Συνολικά η Swott συνεργάζεται μέχρι τώρα με την Marriott, της Hyatt, την Hitlon, την Accor και άλλα brands.
Κινητήρια δύναμη της εισόδου των ξένων αλυσίδων στη χώρα μας μπορούν να θεωρηθούν τα επενδυτικά funds, οι ελληνικές εταιρείες διαχείρισης ξενοδοχείων που αναπτύχθηκαν τα τελευταία χρόνια αλλά και ανεξάρτητοι ξενοδόχοι με μία η περισσότερες μονάδες που πιστεύουν στην δυναμική που δίνει στις μονάδες η ένταξη τους κάτω από μια διεθνή «μπράντα».
Πηγή: ot.gr–Λάμπρος Καραγεώργος
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας