Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, το περιστατικό εκτυλίχθηκε σήμερα το πρωί με δύο αμαξοστοιχίες του προαστιακού σιδηροδρόμου, οι οποίες έλαβαν αλληλοσυγκρουόμενες εντολές από τους σταθμάρχες Αθηνών και Αγίων Αναργύρων, οι οποίες εντολές αν δεν ανακαλούνταν θα οδηγούσαν σε σύγκρουση τα δύο τρένα.
Σύμφωνα με την ενημέρωση από τον ΟΣΕ, ο σταθμάρχης Αθηνών έδωσε εντολή στον συρμό του προαστιακού να κινηθεί προς το αεροδρόμιο και αντίστοιχα ο σταθμάρχης των Αγίων Αναργύρων έδωσε εντολή στο τρένο του προαστιακού να κινηθεί προς Αθήνα. Αυτό θα οδηγούσε σε σύγκρουση. Ωστόσο, ο μηχανοδηγός του ενός τρένου και ο ένας από τους δύο σταθμάρχες του σταθμάρχης Αθηνών, επικοινώνησαν μεταξύ τους μέσω VHF, μέσω ασυρμάτου και ανακάλεσαν την εντολή, με αποτέλεσμα το τρένο που είχε ξεκινήσει από τους Αγίους Αναργύρους να σταματήσει την πορεία του 100 μέτρα μακριά από το σταθμό. Φυσικά αξιολογείται ως σοβαρό το συγκεκριμένο περιστατικό. Θα γίνει έρευνα με τις πρώτες ενδείξεις να κάνουν λόγο για λανθασμένη εντολή από τον σταθμάρχη στους Αγίους Αναργύρους. Αξίζει να σημειωθεί ότι στο συγκεκριμένο σημείο δεν λειτουργεί η τηλεδιοίκηση και η σηματοδότηση και αυτό διότι υπάρχουν σε εξέλιξη έργα υπογειοποίησης του σιδηροδρομικού δικτύου.
Η μετωπική σύγκρουση των δύο τρένων του προαστιακού σιδηροδρόμου, αποφεύχθηκε χάρη στην έγκαιρη παρέμβαση του σταθμάρχη της Αθήνας και των μηχανοδηγών, που διόρθωσαν το λάθος του σταθμάρχη του Σιδηροδρομικού Κέντρου Αχαρνών, ο οποίος τέθηκε άμεσα με εντολή της διοίκησης του ΟΣΕ εκτός υπηρεσίας. Επιπλέον, η διοίκηση του ΟΣΕ έδωσε εντολή διενέργειας πορίσματος για την εξακρίβωση των συνθηκών, συνέλεξε τα δεδομένα των ηχητικών καταγραφών – και ζήτησε την απολογία του σταθμάρχη του ΣΚΑ που ενεπλάκη στο περιστατικό καθώς και αναφορά του σταθμάρχη Αθηνών που αντελήφθη το συμβάν ενώ ενημέρωσε και τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) και τον Εθνικό Οργανισμό Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ) για το περιστατικό.
Αναφορικά με περιστατικό που σημειώθηκε σήμερα 13 Σεπτεμβρίου 2024, στο τμήμα μονής γραμμής μεταξύ των σταθμών Αθηνών και Αγίων Αναργύρων, ο ΟΣΕ τονίζει τα εξής:
Περί τις 09:13 η αμαξοστοιχία 1210, με προορισμό το Αεροδρόμιο, έλαβε σήμα αναχώρησης από τον σταθμό Αθηνών. Ενόσω η αμαξοστοιχία 1210 είχε αρχίσει να κινείται προς τον ΣΣ Αγίων Αναργύρων, έλαβε εντολή από το ΣΚΑ να ξεκινήσει με κατεύθυνση προς ΣΣ Αθηνών η αμαξοστοιχία 1307 προερχόμενη από το Κιάτο.
Ο σταθμάρχης των Αθηνών και ο μηχανοδηγός της 1210, ακούγοντας την εντολή αναχώρησης που έδωσε το ΣΚΑ στην αμαξοστοιχία 1307, επικοινώνησε ο πρώτος μέσω GSM-R με το ΣΚΑ, όπου και δόθηκε άμεσα εντολή ακύρωσης της εντολής κίνησης της αμαξοστοιχίας 1307 προς ΣΣ Αθηνών, ενώ ταυτόχρονα και ο μηχανοδηγός της 1210 επικοινώνησε μέσω VHF με τον μηχανοδηγό της 1307 και τον ενημέρωσε ότι ήδη κινείται προς ΣΣ Αγίων Αναργύρων.
Ταυτόχρονα σχεδόν ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας 1307 αντελήφθη την κατάσταση και ακινητοποίησε τον συρμό, αμέσως, μόλις είχε εξέλθει του ΣΣ Αγίων Αναργύρων και σε απόσταση 500μ. προτού εισέλθει στην μονή γραμμή.
«Τονίζεται για άλλη μια φορά ότι, η πιστή τήρηση των διατάξεων του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας από όλους τους εμπλεκόμενους στην κυκλοφορία των τρένων, ο οποίος περιλαμβάνει πολλαπλές δικλείδες ασφαλείας, αποτελεί τον καθοριστικό παράγοντα της ομαλής διεξαγωγής της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας» δηλώνει η διοίκηση του ΟΣΕ επισημαίνοντας πως έχει αναλάβει πρωτοβουλίες για την περαιτέρω ενίσχυση της εκπαίδευσης του προσωπικού, ώστε να αποτρέπονται μεμονωμένα λάθη.
«Στόχος παραμένει η συνεχής βελτίωση των υπηρεσιών, με απόλυτη προτεραιότητα την ασφάλεια και την εμπιστοσύνη των επιβατών» δηλώνει η διοίκηση του Οργανισμού.
Το σχόλιο σας