Κινηματογραφικές πρεμιέρες: Επτά νέες ταινίες για το τριήμερο και τρεις επαναπροβολές που άφησαν ιστορία
Πηγή Φωτογραφίας: Pixabay//Κινηματογραφικές πρεμιέρες: Επτά νέες ταινίες για το τριήμερο και τρεις επαναπροβολές που άφησαν ιστορία
Στις κινηματογραφικές πρεμιέρες της εβδομάδας η Ζόι Κράβιτς σκηνοθετεί τον σύντροφό της Τσάνινγκ Τέιτουμ σ’ ένα ψυχολογικό θρίλερ.
Ο Μπιλ Σκάρσγκαρντ γίνεται «Το κοράκι», ο συνήθως πολιτικός Στεφάν Μπριζέ ξαφνιάζει με μια υπέροχη ερωτική ιστορία, ο Ντανιέλ Οτέιγ ακολουθεί τα χνάρια του Χίτσκοκ σε μια «Συνηθισμένη υπόθεση» και ο Χάρης Βαφειάδης αναρωτιέται για τα «Μικρά πράγματα που πήγαν λάθος».
Κώδικας Κινδύνου (Blink Twice) Σκηνοθεσία: Ζόι Κράβιτς Παίζουν: Ναόμι Άκι, Τσάνινγκ Τέιτουμ, Κρίστιαν Σλέιτερ, Σάιμον Ρεξ, Άντρια Αρχόνα, Κάιλ ΜακΛάχλαν, Τζίνα Ντέιβις, Άλια Σόκατ
Περίληψη: Στις κινηματογραφικές πρεμιέρες ένας δισεκατομμυριούχος κατά τη διάρκεια ενός φιλανθρωπικού γκαλά γνωρίζεται με μια σερβιτόρα και την προσκαλεί για διακοπές σε ιδιωτικό νησί μαζί με τους φίλους του. Όλα μοιάζουν παραδεισένια, μέχρις ότου φυσικά τα πράγματα πάρουν εφιαλτική τροπή.
Στο σκηνοθετικό ντεμπούτο της, η Ζόι Κράβιτς παραδίδει ένα ψυχολογικό θρίλερ με τον Τσάνινγκ Τέιτουμ.
Όταν ο δισεκατομμυριούχος Σλέιτερ Κινγκ συναντά τη σερβιτόρα Φρίντα σε ένα λαμπερό γκαλά, ανάμεσά τους αναπτύσσεται μια απρόσμενη έλξη. Ο Σλέιτερ την προσκαλεί σε ένα παραμυθένιο ταξίδι στο ιδιωτικό του νησί μαζί με την κολλητή της, με τον ίδιο και τους φίλους του. Φτάνοντας εκεί, η Φρίντα πρέπει να παραδώσει το κινητό της, να φορέσει ένα άσπρο φόρεμα, πανομοιότυπο με τις υπόλοιπες προσκεκλημένες και να αντιμετωπίσει μια καμαριέρα ,που δεν μιλάει αγγλικά, μόνο επαναλαμβάνει συνεχώς τρομαγμένη τις λέξεις «red rabbit». Ωστόσο, τίποτα δεν την κάνει να υποψιαστεί πως κάτω από αυτό τον ειδυλλιακό παράδεισο, τον γεμάτο ανέσεις και χλιδή, κρύβεται κάτι σκοτεινό. Καθώς όμως οι μέρες κυλούν και οι νύχτες γίνονται όλο και πιο έντονες, η Φρίντα αρχίζει να αισθάνεται ότι κάτι δεν πάει καλά. Αλλόκοτα γεγονότα την αναγκάζουν να αμφισβητήσει την πραγματικότητα που την περιβάλλει και να ανακαλύψει την αλήθεια πίσω από αυτό το ατελείωτο πάρτι, αν θέλει να ξεφύγει ζωντανή.
Η ηθοποιός Ζόι Κράβιτς στην πρώτη της σκηνοθετική απόπειρα επιλέγει ένα αμιγώς # Metoo θέμα- ο αρχικός μάλιστα τίτλος της ταινίας ήταν «Pussy Island»- και με τη συνδρομή του Ε.Τ. Φιγκενμπάουμ με τον οποίο συνυπογράφουν το σενάριο, επικεντρώνεται στην εκμετάλλευση των γυναικών, που προέρχονται από κατώτερες οικονομικά τάξεις, από τα διεστραμμένα πλούσια αρσενικά.
Επηρεασμένη σαφώς από το «Τρέξε» του Τζόρνταν Πιλ, μέσα από μικρές λεπτομέρειες και βλέμματα, δομεί μια ατμόσφαιρα μυστηρίου, που η κεντρική της ηρωίδα για έναν απροσδιόριστο λόγο δεν αντιλαμβάνεται, και καταφέρνει παρ’ όλα αυτά να κρατήσει το σασπένς για το τι μέλλει γενέσθαι, μπολιάζοντας την ιστορία της με δόσεις μαύρου χιούμορ.
Επιλέγοντας περισσότερο μια φεμινιστική κατεύθυνση και όχι τόσο αυτή του ταξικού ρατσισμού, η Κράβιτς οδηγεί με αφηγηματική συνέπεια και χωρίς να στερεί από την ταινία της τον ψυχαγωγικό της χαρακτήρα τις γυναίκες σ’ έναν εφιάλτη διαστροφικό και σωματικά βίαιο κατά βάση, όπου το χρήμα λειτούργει τελικά μόνο ως διαφθορέας, για να καταλήξει , όταν το μυστήριο αποκαλυφθεί, σε ένα revenge story, που διαχειρίζεται αποτελεσματικά, αλλά όχι τόσο προβοκατόρικα όσο θα μπορούσε.
Το Κοράκι (The Crow)
Σκηνοθεσία: Ρούπερτ Σάντερς Παίζουν: Μπιλ Σκάρσγκαρντ, FKA twigs, Ντάνι Χιούστον, Λόρα Μπερν, Τζόρναν Μπόλγκερ, Σαμί Μπουαζιλά
Περίληψη: Οι αδελφές ψυχές Έρικ και Σέλι δολοφονούνται. Όταν στον Έρικ δοθεί η ευκαιρία να σώσει τη μοναδική του αγάπη, θυσιάζοντας τον εαυτό του, θα αναζητήσει την εκδίκηση χωρίς έλεος. Μία από τις πιο σκοτεινές ταινίες των ’90s, που επηρέασε τη μαζική κουλτούρα, αποκτά μοντέρνο ριμέικ με τον Μπιλ Σκάρσγκαρντ στον κεντρικό ρόλο και την ποπ σταρ FKA twigs.
Ο Έρικ, ένας νεαρός με τραυματικά παιδικά χρόνια, γνωρίζεται με τη Σέλι, μια ταλαντούχα μουσικό σ’ ένα κέντρο απεξάρτησης. Οι δυο τους ερωτεύονται παράφορα και βρίσκουν ένας τον άλλον την αδερφή ψυχή του. Όταν όμως το σκοτεινό παρελθόν της Σέλι επιστρέφει, οι εραστές δολοφονούνται. Κι ενώ εκείνη ως άλλη Ευρυδίκη οδηγείται στον Κάτω Κόσμο, ο Έρικ συνειδητοποιεί πως έχει αποκτήσει μία θεϊκή ικανότητα. Αποφασισμένος να εκμεταλλευτεί τη δεύτερη ευκαιρία που του δίνεται, ξεχύνεται στους δρόμους για να εκδικηθεί τους δολοφόνους της αγαπημένης του και να διατηρήσει την αγάπη του για εκείνη αμόλυντη, προκειμένου να της δώσει πίσω τη ζωή που στερήθηκε.
Το «Κοράκι,», που βασίζεται στο graphic novel του Τζέιμς Ο‘ Μπαρ, μεταφέρθηκε στη μεγάλη οθόνη το 1994 σε σκηνοθεσία Άλεξ Πρόγιας με τραγικό πρωταγωνιστή τον Μπράντον Λι (γιο του Μπρους Λι), ο οποίος έχασε τη ζωή του κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων, εξαιτίας ενός ελαττωματικού όπλου που εκπυρσοκρότησε. Ακολούθησαν τρία ακόμα sequels, που δεν είχαν επιτυχία, οπότε το «Κοράκι» θεωρήθηκε κακότυχο.
Ο Ρούπερτ Σάντερς ( «Η Χιονάτη και ο κυνηγός» ,«Το φάντασμα στο κέλυφος») κόντρα στις προκαταλήψεις αναλαμβάνει αυτό το reboot, που ξεκινάει ως μια εφηβική ερωτική δραμεντί για να εξελιχθεί σε ένα ταραντινικό αιματοκύλισμα με μεταφυσικές πινελιές. Ο Φάουστ συναντάει μια μοντέρνα εκδοχή του «Ρωμαίου και της Ιουλιέτας», αλλά και τον αρχαιοελληνικό μύθο του Ορφέα και ο μελαγχολικός εκδικητής Μπιλ Σκάρσκγκαρντ (της γνωστής οικογενείας ) παίρνει το ξίφος του ως μια νεότερη εκδοχή του john Wick,με τον Σάντερς να εφευρίσκει κάθε πιθανό τρόπο που μπορεί κανείς να σκοτώσει και μάλιστα υπό τους ήχους μιας όπερας.
Η δύναμη της αγάπης, που μπορεί να κατατροπώσει ακόμη και την ανθρώπινη αλαζονεία και η θυσία που γίνεται λύτρωση πρωταγωνιστούν στην εκδοχή του Σάντερς, ο οποίος αδίκως πολεμήθηκε τόσο από τους φανς της πρώτης ταινίας, αφού το ατόπημά του δεν είναι ότι ασεβεί ως προς το «ιερό» saga, αλλά πως δεν καταφέρνει να συνδυάσει τη ρομαντική ιστορία με το slasher και να μας εκπλήξει. Παρόλο όμως που ακολουθεί ένα στυλιζάρισμα παλιάς κοπής, μας αποζημιώνει με μια έξυπνα χορογραφημένη σεκάνς, ενορχηστρωμένη πάνω σε μια μουσική παρτιτούρα, που δείχνει τις καλές του προθέσεις, οι οποίες δυστυχώς προδίδονται από το σενάριο.
Μαζί Ξανά (Hors-saison) Σκηνοθεσία: Στεφάν Μπριζέ Παίζουν: Γκιγιόμ Κανέ, Άλμπα Ρορβάκερ, Σαρίφ Αντούρα, Εμί Μπουασάρ Πομέλ, Λισέτ Μπεντέν
Περίληψη: Δυο πρώην εραστές ξανασυναντιούνται τυχαία σε μια παραθαλάσσια πόλη. Θα μπορέσουν να γυρίσουν πίσω στις ζωές τους μετά από αυτή τη συνάντηση; Ο Στεφάν Μπριζέ («Ο Νόμος της Αγοράς», «Σε Πόλεμο», «Ένας Άλλος Κόσμος») σκηνοθετεί τους Γκιγιόμ Κανέ και Άλμπα Ρορβάκερ σε ένα βαθιά συγκινητικό ερωτικό δράμα.
Ο Ματιέ, ένας διάσημος ηθοποιός του σινεμά, που καλείται να αναμετρηθεί με το θεατρικό σανίδι, εγκαταλείπει τις πρόβες και καταλήγει σε ένα πολυτελές σπα μιας μικρής παραθαλάσσιας πόλης της δυτικής Γαλλίας. Κι ενώ όλοι τον αναγνωρίζουν και θέλουν να φωτογραφηθούν μαζί του, εκείνος παλεύει με την κρίση της μέσης ηλικίας και τα προσωπικά του αδιέξοδα. Αυτό που δεν ξέρει είναι ότι στην ίδια πόλη μένει η Αλίς, με την οποία έζησαν μια δυνατή ερωτική ιστορία πριν από δεκαπέντε χρόνια, προτού ο καθένας πάρει τον δρόμο του και διακόψουν κάθε επαφή. Όταν εκείνη μαθαίνει ότι βρίσκεται στην περιοχή, επικοινωνεί μαζί του και του προτείνει να συναντηθούν. Αν και παντρεμένη πια και μητέρα, δεν έχει ξεπεράσει τον τρόπο που την εγκατέλειψε, αλλά και τα συναισθήματά της, ενώ ο Ματιέ θέλει να διορθώσει όσα έγιναν.
Ο Μπριζέ, αφήνοντας για λίγο τα κοινωνικο-πολιτικά θέματα που συνηθίζει, καταπιάνεται με μια αφοπλιστικά τρυφερή ανθρώπινη ιστορία, που μιλάει για τη δεύτερες ευκαιρίες και τις ανεπούλωτες πληγές. Δύο άνθρωποι, που έχουν διαγράψει τις διαδρομές τους , αναρωτιούνται γιατί είναι δυστυχισμένοι και πώς μπορούν να ανατρέψουν τα δεδομένα της ζωής τους. Ένας παλιός νεανικός έρωτας τους ξαναδίνει τη χαρά, όμως τελικά κατά πόσο αυτή η δεύτερη ευκαιρία είναι μια νέα αρχή, ή μια δυνατότητα να κλείσουν έναν κύκλο ζωής με ομορφιά, τιμώντας το παρελθόν τους;
Μέσα από τις εξαιρετικές και βαθιά συγκινητικές ερμηνείες του Γκιγιόμ Κανέ και της Άλμπα Ρορβάκερ, ο Μπριζέ αποδεικνύει ότι έχει την ικανότητα να διεισδύσει στην ψυχοσύνθεση των χαρακτήρων του και ταυτόχρονα να δώσει σε μία ερωτική ιστορία υπαρξιακή διάσταση, χωρίς να καταφεύγει σε μελοδραματισμούς και ευκολίες. Ταυτόχρονα, σχολιάζει, χωρίς απαραίτητα να κατακρίνει τη ναρκισσιστική πλευρά των καλλιτεχνών, αλλά και τη στάση του κοινού απέναντι στην τέχνη και τους δημιουργούς μέσα από τις περιπλανήσεις του Ματιέ στην πόλη.
Το επίτευγμα όμως του Μπριζέ είναι πως με συνταρακτική ειλικρίνεια συμπυκνώνει τις ζωές των ηρώων του, καταργεί τις συμβάσεις, ανατρέποντας συνεχώς την ατμόσφαιρα, και τελικά παραδίδει ένα ερωτικό αυτή τη φορά μανιφέστο, που θέτει το ερώτημα κατά πόσο η πορεία μας σε αυτό τον κόσμο είναι αποτέλεσμα μιας μοίρας, ή των προσωπικών μας επιλογών, χωρίς φυσικά να δίνει -απλοϊκές-απαντήσεις.
Μια Συνηθισμένη Υπόθεση (Le Fil) Σκηνοθεσία: Ντανιέλ Οτέιγ Παίζουν: Ντανιέλ Οτέιγ, Γκρεγκορί Γκαντεμπουά, Σίντσε Μπαμπέτ Κνούντσεν
Περίληψη: Ένας πατέρας πέντε παιδιών κατηγορείται για τη δολοφονία της συζύγου του. ‘Όλα τα στοιχεία είναι εναντίον του, όμως εκείνος επιμένει στην αθωότητά του. Τα πάντα εξαρτώνται από τη νομική ικανότητα του δικηγόρου του, ο οποίος δείχνει να έχει πάρει την υπόθεση προσωπικά. Βασισμένος στο μυθιστόρημα του Ζαν-Ιβ Μουαγιάρ, ο Ντανιέλ Οτέιγ σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί σ’ ένα δικαστικό θρίλερ χιτσκοκικής λογικής
Ο Νικολά Μιλίκ ετοιμάζει δείπνο για τα πέντε παιδιά του, όταν ξαφνικά η αστυνομία χτυπάει την πόρτα του. Τότε μαθαίνει πως κατηγορείται για τη δολοφονία της γυναίκας του και απομακρύνεται από τα παιδιά του αμέσως. Στο πλευρό του τίθεται ο Ζαν Μονιέ, ένας απογοητευμένος δικηγόρος, διορισμένος να τον υπερασπιστεί, που παίρνει την υπόθεση προσωπικά. Ενώ όλα τα στοιχεία δείχνουν την ενοχή του, ο Μονιέ φαίνεται πεπεισμένος για την αθωότητά του. Καθώς οι έρευνές του τον στέλνουν πίσω στη νύχτα της δολοφονίας και στην οικογενειακή δυναμική, έρχεται ακόμη πιο κοντά με τον πελάτη του. Τα όρια μεταξύ του νόμου και της ερμηνείας του, όπως και τα όρια μεταξύ αλήθειας και ψέματος, γίνονται όλο και πιο θολά.
Ο Οτέιγ καταπιάνεται με ένα δικαστικό δράμα δυστυχώς μετά από την εξαιρετική «Ανατομία μιας πτώσης», αλλά και την πρόσφατη «Υπόθεση Γκόλνταμ», γεγονός που αναπόφευκτα δημιουργεί συγκρίσεις. Εστιάζοντας περισσότερο στο στοιχείο της ερμηνείας του νόμου και τις ικανότητες των λειτουργών του να επηρεάσουν το αποτέλεσμα, ο Γάλλος σκηνοθέτης και πρωταγωνιστής, που εδώ κρατάει για τον εαυτό του τον ρόλο του συνηγόρου, ακολουθεί μια σωστή πλην πατημένη οδό, που δεν απογειώνει το αποτέλεσμα. Αν και δίνει χώρο στον πολύ καλό Γκρεγκορί Γκαντεμπουά να λάμψει με το λεπτομερές ρεαλιστικό του παίξιμο και εύστοχα αποφεύγει τις δαιμονοποιήσεις, αρκετές σκηνές χρειάζονταν δραματουργική ενίσχυση για να μη μοιάζει η ανατροπή του φινάλε σχεδόν περιττή.
Τεχνητή Δικ Α.Ι. οσύνη (Justicia Artificial)
Σκηνοθεσία: Σιμόν Κασάλ Παίζουν: Βερόνικα Ετσέγκουι, Αλμπέρτο Αμάν, Ταμάρ Νόβας
Περίληψη: Στο κοντινό μέλλον, μια κυβέρνηση αντικαθιστά το δικαστικό σύστημα με λογισμικό τεχνητής νοημοσύνης. Μια διακεκριμένη δικαστής αναλαμβάνει να αξιολογήσει τη διαδικασία, όταν διαπιστώνει πως ο δημιουργός του λογισμικού έχει εξαφανιστεί και η ζωή της κινδυνεύει. Ισπανικό πολιτικό θρίλερ με στοιχεία επιστημονικής φαντασίας.
Στο εγγύς μέλλον, η κυβέρνηση σκοπεύει να αντικαταστήσει τους δικαστές με λογισμικό Τεχνητής Νοημοσύνης, δεσμευόμενη να αυτοματοποιήσει αποτελεσματικά και να αποπολιτικοποιήσει το δικαστικό σύστημα. Γι’ αυτό τον λόγο προκηρύσσει δημοψήφισμα, ζητώντας τη γνώμη των πολιτών. Η Κάρμεν Κόστα, διακεκριμένη δικαστής, έχει προσκληθεί να αξιολογήσει αυτή τη νέα διαδικασία. Ωστόσο, όταν ο δημιουργός του λογισμικού βρίσκεται νεκρός, συνειδητοποιεί ότι η ζωή της βρίσκεται σε κίνδυνο και ότι θα πρέπει να πολεμήσει τα ισχυρά συμφέροντα, που παίζουν στα υψηλότερα κλιμάκια του κράτους.
Tην ώρα που η συζήτηση για τα όρια της Τεχνητής Νοημοσύνης έχει ανοίξει, το νέο-νουάρ θρίλερ του Σιμόν Κασάλ μοιάζει ανατριχιαστικά προφητικό. Συμφέροντα και λόμπι πολυεθνικών, που μέσω της ΑΙ θα μπορούν να ελέγξουν απόλυτα την κρατική πολιτική, ακόμη για την αδιάβλητη θεωρητικά δικαστική εξουσία, παίζουν τον πρωταγωνιστικό ρόλο στη νέα παραγωγή της Tornasol Media.
Με υποβλητική ατμόσφαιρα, ο Κασάλ δημιουργεί ένα δυστοπικό μετα- μέλλον, που μοιάζει εξωφρενικά σύγχρονό, κρούοντας δυνατά τον κώδωνα του κινδύνου, χωρίς υπεκφυγές. Το γεγονός ότι η άλλη όψη την νομίσματος αντιπαραβάλλεται ουσιαστικά μόνο ως «δαιμονική» στερεί από το όλο το εγχειρημάτων μια πιο αντικειμενική ματιά, πλην όμως οι συνεχείς ανατροπές κρατούν το σασπένς, αν και καταλήγουν σ’ ένα εύκολο, βολικό φινάλε.
Μικρά Πράγματα Που Πήγαν Λάθος Σκηνοθεσία: Χάρης Βαφειάδης Παίζουν: Θάνος Τοκάκης, Μιχάλης Συριόπουλος, Χριστίνα Χειλά Φαμέλη, Γαλήνη Χατζηπασχάλη, Μάρω Παπαδοπούλου, Ζωή Ναλμπάντη, Αλέξανδρος Καραμούζης, Αλίκη Μπακέλλα
Περίληψη: O θάνατος του σκυλιού ενός εξάχρονου παιδιού και η απόφαση του πατέρα του να το αντικαταστήσει, δημιουργεί απρόβλεπτες καταστάσεις σε δύο διαφορετικές ελληνικές οικογένειες.
Η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Χάρη Βαφειάδη, που απέσπασε πέντε υποψηφιότητες στα βραβεία Ίρις της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.
Μετά από την τηλεοπτική δόξα που γνώρισε με τη συμμετοχή στο «Big Brother», ο Φάνης έχει πάρει για τα καλά την κάτω βόλτα. Χωρισμένος και αποξενωμένος από την έφηβη κόρη, ντύνεται Σπαρτιάτης και περιφέρεται στους αρχαιολογικούς χώρους της Αθήνας για να βγάζουν φωτογραφίες οι τουρίστες. Το μόνο που ελπίζει είναι ένα θεϊκό σημάδι, που θα του δείξει τον τρόπο να επανέλθει. Ο Παύλος, ως γνήσιο golden boy, φαινομενικά ζει σε μια ιδανική συνθήκη. Βέβαια, δεν έχει αποκαλύψει στη γυναίκα του ότι έχει απολυθεί. Όταν ο σκύλος τους πεθαίνει αναπάντεχα, προκειμένου να μη στενοχωρηθεί ο γιος τους, θα προσπαθήσει να τον αντικαταστήσει. Έτσι , θα συναντήσει τον Φάνη και οι ζωές τους θα διασταυρωθούν.
Ο Χάρης Βαφειάδης ξεκινάει από την αποδόμηση δύο βασικών ψευδαισθήσεων του Νεοέλληνα, αφού οι ήρωες του, άλλοτε απόλυτοι εκπρόσωποι της επιτυχίας -ο ένας αφού έχει γίνει διάσημος έστω και για λίγο, ο άλλος επειδή έχει οικονομική επιφάνεια- βουλιάζουν στην παρακμή, αποδεικνύοντας μία σειρά από παθογένειες μιας κοινωνίας σε κρίση.
Η επαγγελματική καταξίωση, η φήμη, ακόμη και το ένδοξο παρελθόν μας κυλιούνται στο βούρκο, ίσως γιατί μικρά κάποια πράγματα πήγαν λάθος, που ο Βαφειάδης έξυπνα αποφεύγει ονοματίσει, αφήνοντας αυτή τη δουλειά σε εμάς.
Ισορροπώντας ανάμεσα στη μαύρη κωμωδία και στο δράμα, ακολουθεί δύο διαφορετικές προσεγγίσεις όσο αφορά στην κινηματογράφηση των κόσμων της ιστορίας του- του Φάνη είναι πιο ρεαλιστική, του Παύλου στυλιζαρισμένη. Ταυτόχρονα, σατιρίζει την παρελθοντολαγνεία, καυτηριάζει τον συγκεκαλυμμένο ρατσισμό και στοχάζεται πάνω στα στερεότυπα του σύγχρονου άντρα, αλλά και τους ρόλους που καλούμαστε να παίξουμε εντός του κοινωνικού πλαισίου, αποδεικνύοντας τελικά ότι οι μικρές μας αγκυλώσεις και τα μικρά κατά συνθήκη ψεύδη μπορούν να αποβούν καταστροφικά, κυρίως όταν κληροδοτούνται και στην επόμενη γενιά.
Άπληστοι Άνθρωποι (Greedy People)
Σκηνοθεσία: Πότσι Ποντσιρόλι Παίζουν: Χαϊμές Πατέλ, Τζόζεφ Γκόρντον Λέβιτ, Λίλι Τζέιμς, Τρέισι ΛορντςΠερίληψη: Ένας αστυνομικός και ο πρωτάρης συνάδελφός του
ένα πτώμα και ένα εκατομμύριο δολάρια ακριβώς δίπλα του. Αποφασίζουν να πάρουν τα χρήματα, αλλά και να λύσουν το μυστήριο. Κοενικής επιρροής κωμωδία από τον Πότσι Πονσιρόλι του «Old Henry» και του «Jay and Silent Bob Reboot».
Όταν ένας αστυνομικός και ο πρωτάρης συνάδελφός του βρίσκουν ένα εκατομμύριο δολάρια δίπλα σε ένα πτώμα, αποφασίζουν να λύσουν το μυστήριο, να μην αποκαλύψου τίποτα για τον φόνο και να κρατήσουν τα χρήματα. Όταν η σύζυγος του ενός ανακαλύψει τα λεφτά και οι φήμες για τη δολοφονία αρχίζουν να διαδίδονται στη μικρή, νησιωτική κωμόπολη, η κατάσταση περιπλέκεται, οδηγώντας σε ξεκαρδιστικά κακές και θανάσιμες αποφάσεις.
Ο Δελφινομικρούλης (Dolphin Boy)
Σκηνοθεσία: Μοχάμαντ Κεϊράντις Με τις φωνές των (στα ελληνικά): Μιχάλη Αποσκίτη, Μυρτώς Ναούμ, Κώστα Αποστολίδη, Κώστα ΤερζάκηΠερίληψη: Η φιλία ενός δελφινιού με ένα αγοράκι απειλείται, εξαιτίας ενός κακού χταποδιού. Υποβρύχια περιπέτεια κινουμένων σχεδίων για τους μικρούς θεατές. Ένα μικρό αγόρι, ο Άμπαν επιβιώνει από ένα αεροπορικό δυστύχημα. Για καλή του τύχη όμως, σώζεται από ένα κοπάδι δελφινιών, ανάμεσα στα οποία και ο μικρός Σέφιντ, που αμέσως γίνεται αχώριστος με τον Άμπαν. Το αγόρι και το δελφίνι μεγαλώνουν παρέα σαν αδέλφια, διασκεδάζοντας τους πάντες με τα παιχνίδια και τα κόλπα τους.
Όμως, μια μέρα η γαλήνη του χαρούμενου κόσμου τους θα διαταραχτεί από την άφιξη ενός κακού Χταποδιού, που θέλει να εξουσιάζει τον υποβρύχιο κόσμο. Ο Άμπαν εξορίζεται στην ξηρά, όπου τον βρίσκει και τον φροντίζει ένας καλόκαρδος άνδρας. Με τη βοήθειά του, το αγόρι θα ξεκινήσει ένα μεγάλο ταξίδι για να λύσει το μυστήριο της πραγματικής του ταυτότητας, αλλά και να βοηθήσει τον υποβρύχιο κόσμο να αντιμετωπίσει τον μεγάλο του εχθρό.
Επαναπροβολες: Ο Μεγάλος Ύπνος Σκηνοθεσία: Χάουαρντ Χοκς Παίζουν: Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ, Λορίν Μπακόλ, Ντόροθι Μαλόουν, Μάρθα Βίκερς, Ρίτζις Τούμι, Μπομπ Στιλ, Ελάισα Κουκ Τζούνιορ
Περίληψη: Ο ιδιωτικός ντετέκτιβ Φίλιπ Μάρλοου προσλαμβάνεται από τον πλούσιο στρατηγό εν αποστρατεία Στέρνγουντ για να ερευνήσει μια υπόθεση εκβιασμού της μικρής του κόρης Κάρμεν. Φιλμ νουάρ του Χάουαρντ Χοκς, βασισμένο στο ομώνυμο κλασικό αστυνομικό μυθιστόρημα του Ρέιμοντ Τσάντλερ.
Ο ιδιωτικός ντετέκτιβ Φίλιπ Μάρλοου προσλαμβάνεται από τον στρατηγό Στέρνγουντ, προκειμένου να διαλευκάνει ένα σκοτεινό εκβιασμό, που έχει ως θύμα τη μικρότερή του κόρη Κάρμεν. Στην αναζήτηση της αλήθειας, ο Μάρλοου θα γνωρίσει τη διαφθορά και την παρακμή της τάξης των αργόσχολων πλούσιων του Λ.Α, θα προσπαθήσει να ξεδιαλύνει έναν κυκεώνα δολοφονιών, δωροδοκιών, εξαφανίσεων, θα γνωρίσει τη Βίβιαν Στέρνγουντ, μεγάλη αδελφή της Κάρμεν, μαζί θα φτάσουν στην πιο σκοτεινή άκρη του μυστηρίου, αλλά θα ζήσουν κι έναν σκληρό όσο και παθιασμένο έρωτα.
Στο φιλμ παρουσιάζεται για πρώτη φορά στο κινηματογραφικό κοινό ο διάσημος στη συνέχεια ντετέκτιβ Φίλιπ Μάρλοου, μια εμβληματική φιγούρα της λογοτεχνίας και του σινεμά, ένας μοναχικός ιππότης και φανατικός πότης, με καπαρντίνα αντί για μπέρτα κι ένα άφιλτρο τσιγάρο κρεμασμένο διαρκώς στα χείλη του. Τον ρόλο υποδύεται με την απαράμιλλη τεχνική του ο Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ, ενώ μαζί του εμφανίζεται η τότε ερωμένη του και αμέσως μετά σύζυγός του, η εκρηκτική Λορίν Μπακόλ.
Το σενάριο συνέγραψε ο βραβευμένος με Βραβείο Νομπέλ Λογοτεχνίας Ουίλιαμ Φώκνερ, ενώ τη μουσική συνέθεσε ο βραβευμένος με 3 Βραβεία Όσκαρ Μαξ Στάινερ. Το 1997 η ταινία χαρακτηρίστηκε από την Βιβλιοθήκη του Κογκρέσου ως «πολιτιστικά, αισθητικά και ιστορικά σημαντική», ενώ εντάχθηκε στο Εθνικό Μητρώο Κινηματογράφου των Ηνωμένων Πολιτειών.
Ο Φόβος Τρώει Τα Σωθικά (Angst essen Seele auf) Σκηνοθεσία: Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ Παίζουν: Μπριγκίτε Μίρα, Ελ Χεντί μπεν Σαλέμ, Μπάρμπαρα Βαλεντίν
Περίληψη: Ένας Αλγερινός μετανάστης στη Δυτική Γερμανία γνωρίζεται και παντρεύεται μια μεγαλύτερή του σε ηλικία Γερμανίδα, προκαλώντας τις ρατσιστικές αντιδράσεις των συμπατριωτών της. Η πιο ανθρώπινη και ζεστή ταινία του Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ. Μια εξηντάχρονη χήρα, που εργάζεται ως καθαρίστρια, γνωρίζει έναν Μαροκινό, τον Αλί, ο οποίος είναι τουλάχιστον 20 χρονιά νεότερος της. Ο Αλί χορεύει μαζί της, τη συνοδεύει σπίτι της και κοιμούνται μαζί. Σύντομα, ο Αλί μετακομίζει στο διαμέρισμά της, δοκιμάζει να συγκατοικήσει μαζί της και οι δυο τους αποφασίζουν κάποια στιγμή να παντρευτούν, προκαλώντας όμως έτσι την αποδοκιμασία, αλλά και την οργή του περίγυρού τους.
Πριν από πενήντα χρονιά, ο μεγάλος αναρχικός του Νέου Γερμανικού Σινεμά παρουσιάζει στις Κάννες μία από της καλύτερες του ταινίες. Ο Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ διασκευάζει ελεύθερα το μελόδραμα του Ντάγκλας Σερκ «Όλα Όσα Επιτρέπουν οι Ουρανοί», παραμένοντας επίκαιρος και διαχρονικός μέχρι σήμερα, καθώς έρχεται να μας υπενθυμίσει πως η αγάπη μπορεί να νικήσει ακόμα και τον ρατσισμό.
Fires on the Plain (Nobi) Σκηνοθεσία: Κον Ιτσικάουα Παίζουν: Εϊτζι Φουνακόσι, Οζάμου Τακιζάουα, Μίκι Κέρτις, Ασάο Σάνο, Μασάγια Τουσουκίντα, Χιράκου Χόσι, Μαντάρο Ούσιο, Γιοσιχίρο Χαμαγκούτσι
Περίληψη: Ένας Ιάπωνας στρατιώτης αρνείται την περίθαλψη για φυματίωση και αποφασίζει να βρει καταφύγιο σε έναν άγνωστο τόπο των Φιλιππίνων. Εκεί, διαπιστώνει πως ο αυτοκρατορικός στρατός είναι σε πολύ χειρότερη μοίρα από ό,τι πίστευε.
Βασισμένο στο μυθιστόρημα του Σοέι Οόκα, το συνταρακτικό αντιπολεμικό δράμα του Ιάπωνα Κον Ιτσικάουα από το 1959 κυκλοφορεί σε επανέκδοση. Στην εκπνοή του Β’ Παγκόσμιου Πολέμου, ό,τι έχει απομείνει από τον ιαπωνικό στρατό στο Λέιτε, στις Φιλιππίνες, εγκαταλείπεται στην τύχη του από τη διοίκηση, με μόνο προοπτική τον θάνατο από ασιτία. Αρνούμενος τη νοσοκομειακή περίθαλψη για φυματίωση και εκδιωγμένος από τη μονάδα του, ο στρατιώτης Ταμούρα ταξιδεύει στο άγνωστο, συναντώντας μια ολοένα και πιο εξευτελισμένη διατομή στρατιωτών του Αυτοκρατορικού Στρατού, που τελικά ενδίδουν στην πιο τρομακτική λαχτάρα όλων. Ένα αγωνιώδες πορτρέτο απελπισμένων Ιαπώνων στρατιωτών, που έχουν εγκλωβιστεί σε μια παράξενη γη και μια συναρπαστική κατάβαση στην ψυχολογική και σωματική λήθη.
Πηγή: iefimerida.gr–Αγγελική Καρυστινού
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας