Γιατί οι αυτοκινητοβιομηχανίες κινδυνεύουν με πρόστιμα δισεκατομμυρίων
Πηγή Φωτογραφίας: Pixabay//Γιατί οι αυτοκινητοβιομηχανίες κινδυνεύουν με πρόστιμα δισεκατομμυρίων
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν αυστηρότερους στόχους CO2 στην ΕΕ το 2025, καθώς το ανώτατο όριο για τις μέσες εκπομπές από τις πωλήσεις νέων οχημάτων μειώνεται στα 94 g/km από 116 g/km το 2024.
«Εάν οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων παραμείνουν στο σημερινό επίπεδο, η ευρωπαϊκή βιομηχανία μπορεί να χρειαστεί να πληρώσει 15 δισεκατομμύρια ευρώ σε πρόστιμα ή εναλλακτικά να «κόψει» την παραγωγή περισσότερων από 2,5 εκατομμυρίων οχημάτων», δήλωσε ο de Meo στον ραδιοφωνικό σταθμό France Inter.
«Η ταχύτητα της ηλεκτρικής αύξησης είναι η μισή από αυτή που θα χρειαζόμασταν για να επιτύχουμε τους στόχους που θα μας επέτρεπαν να μην πληρώσουμε πρόστιμα», δήλωσε ο de Meo, ο οποίος είναι επίσης πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), αναφερόμενος στον κλάδο.
Η υπέρβαση των ορίων CO2 μπορεί να οδηγήσει σε πρόστιμα ύψους 95 ευρώ ανά επιπλέον γραμμάριο CO2 ανά χιλιόμετρο πολλαπλασιαζόμενο επί τον αριθμό των οχημάτων που πωλούνται. Αυτό ενδέχεται να οδηγήσει σε κυρώσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ για τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες.
«Όλοι μιλούν για το 2035, σε 10 χρόνια, όπου η ΕΕ έχει θέσει ως προθεσμία για την πώληση μόνο αυτοκινήτων μηδενικών εκπομπών αλλά θα έπρεπε να μιλάμε για το 2025 όπου ο κίνδυνος είναι άμεσος», είπε o CEO της Renault. «Πρέπει να μας δοθεί λίγη ευελιξία. Ο καθορισμός προθεσμιών και προστίμων χωρίς να μπορούμε να το κάνουμε πιο ευέλικτο είναι πολύ, πολύ επικίνδυνο», είπε.
Μια έκθεση που δημοσιεύτηκε τον Αύγουστο από την Dataforce ανέφερε ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να αυξήσουν απότομα τις πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων παρά τον «σκεπτικισμό της αγοράς» για τα ηλεκτρικά οχήματα για να επιτύχουν τους στόχους του 2025.
Η Ford και η Volkswagen ήταν οι αυτοκινητοβιομηχανίες που απείχαν περισσότερο από την επίτευξη του στόχου τους, ανέφερε η Dataforce. Η Toyota, η οποία πουλάει χαμηλό αριθμό πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά μεγάλο αριθμό πλήρως υβριδικών χαμηλών εκπομπών, είναι η πλησιέστερη στον στόχο της για το 2025. Η Geely έχει ήδη επιτύχει τον στόχο της, ενώ η πλήρως ηλεκτρική Tesla έχει επίσης, αυτονόητα, προκριθεί.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας