McDonald’s: Τελικά επιβεβαιώθηκαν οι φόβοι ότι οι οθόνες αφής θα σκότωναν θέσεις εργασίας
Πηγή Φωτογραφίας: Διαδίκτυο//McDonald’s: Τελικά επιβεβαιώθηκαν οι φόβοι ότι οι οθόνες αφής θα σκότωναν θέσεις εργασίας
Όταν πριν από 25 χρόνια τοποθετήθηκαν οι πρώτες οθόνες αφής για αυτόματες παραγγελίες από τους πελάτες στα καταστήματα της McDonald’s, πολλοί ήταν εκείνοι οι οποίοι -εύλογα- φοβήθηκαν πως αυτό θα οδηγούσε σε απώλειες θέσεων εργασίας.
Η πραγματικότητα, όμως, τους διέψευσε, όπως γράφει το CNN. Οπως αποδείχθηκε, αυτός ο τρόπος παραγγελειών δημιούργησε περιθώρια περισσότερων προσλήψεων σε προσωπικό για την κουζία και έκαναν του πελάτες να παραγγείλουν περισσότερο φαγητό από ό,τι στο ταμείο.
McDonald’s: Ετοιμάζει επένδυση 1 δισ. στη Βρετανία – Ανοίγει 200 νέα καταστήματα
Τώρα πια, οι αλυσίδες δοκιμάζουν την εεφαρμογή της τεχνηυτής νοημοσύνης στις drive through παραγγελίες.
Ανακατανομή
Σήμερα, όλο και περισσότερες επιχειρήσεις αντί να αντικαθιστούν εργαζομένους, εγκαθιστούν ηλεκτρονικά σημεία εξυπηρέτησης, μεταφέροντας θέσεις εργασίας σε άλλες ειδικότηγτες, όπως η παράδοση παραγγελιών, ώστε να βοηθήσουν στην αύξηση των πωλήσεων, να προσαρμόσουν εύκολα τις τιμές και να επιταχύνουν την εξυπηρέτηση.
Ορισμένοι δικαιοδόχοι της McDonald’s – οι οποίοι κατέχουν και διαχειρίζονται το 95% των McDonald’s στις ΗΠΑ- δημιουργούν τώρα νέα τέτοια σημεία πώλησης, στα οποία υπάρχει η δυνατότητα να λάβουν μετρητά και να δέχονται αλλαγές. Ωστόσο, ακόμη και εκεί η McDonald’s μεταφέρει ταμίες σε άλλες θέσεις, συμπεριλαμβανομένων νέων θέσεων εργασίας «υποστηρικτής εμπειρίας επισκεπτών» που βοηθούν τους πελάτες να χρησιμοποιούν την τεχνολογία.
Θεωρητικά, θα περίμενε κανείς αυτή η αλλαγή να μειώσει την εργασία, αλλά στην πραγματικότητα, στα εστιατόρια έχουν αυξηθεί οι απαιτήσεις λόγω παραγγελιών και παράδοσης μέσω κινητού τηλεφώνου και οι θέσεις εργασίας συχνά ανακατανέμονται σε άλλες δραστηριότητες, όπως δήλωσε ο RJ Hottovy, αναλυτής για τον κλάδο της εστίασης και βιομηχανίες λιανικής στην εταιρεία ανάλυσης δεδομένων Placer.ai. Τελικά δημιουργήθηκαν «εστιατόρια μέσα στα εστιατόρια», είπε χαρακτηριστικά.
Τεχνολογία αυτοεξυπηρέτησης
Η τεχνολογία αυτοεξυπηρέτησης έχει θεωρηθεί ως απάντηση της βιομηχανίας φαστ φουντ στην αύξηση των κατώτατων μισθών. Είναι χαρακτηριστική η δήλωση του πρώην CEO των MC Donald’s, Ed Rensi, το 2016, μετά την εγκατάσταση των αυτόματων παραγγελιοδόχων, σύμφωνα με την οποία «προειδοποιήσαμε ότι οι απαιτήσεις των συνδικάτων για πολύ υψηλότερο κατώτατο μισθό θα ανάγκαζαν τις επιχειρήσεις με μικρά περιθώρια κέρδους να αντικαταστήσουν υπαλλήλους με δαπανηρές επενδύσεις σε εναλλακτικές λύσεις αυτοεξυπηρέτησης».
Η Καλιφόρνια αύξησε φέτος τον κατώτατο μισθό για τους εργαζόμενους στον τομέα του γρήγορου φαγητού της πολιτείας από 4 σε 20 δολάρια. Πολλοί είπαν ότι αυτοί οι εργαζόμενοι θα αντικατασταθούν από την τεχνολογία της αυτεξυπηρέτησης.
Ωστόσο, οι τομείς της γρήγορης εξυπηρέτησης στον κλάδο συνεχίζουν να αναπτύσσονται, όμως μαρτυρούν τα τελευταία στοιχεία του υπουργείο Εργασίας των ΗΠΑ: Οι θέσεις εργασίας ήταν 150.000 ήτοι 3%- περισσότερες από ό, τι πριν την πανδημία.
Ο, τι συνέβη και με τα ATM
Ο Christopher Andrews, κοινωνιολόγος στο Πανεπιστήμιο Drew που μελετά τις επιπτώσεις της τεχνολογίας στην εργασία, είπε ότι οι επιπτώσεις της εγκατάστασης αυτής της τεχνολογίας στην εστίαση ήταν παρόμοιες με άλλες τεχνολογίες αυτοεξυπηρέτησης, όπως τα ΑΤΜ και τα μηχανήματα αυτοεξυπηρέτησης στα σούπερ μάρκετ. Και οι δύο τεχνολογίες προβλεπόταν ότι θα προκαλούσαν απώλειες θέσεων εργασίας. Ωστόσο, «η εισαγωγή των ΑΤΜ δεν οδήγησε σε τεράστια τεχνολογική ανεργία για τα ταμεία τραπεζών», είπε. «Αντίθετα, τους απελευθέρωσε από εργασίες χαμηλής αξίας, όπως η κατάθεση και η εξαργύρωση επιταγών για την εκτέλεση άλλων εργασιών που δημιούργησαν αξία».
Το self-checkout επίσης δεν έχει προκαλέσει απώλειες θέσεων εργασίας λιανικής. Σε ορισμένες περιπτώσεις, απέτυχε για τις αλυσίδες, επειδή το self-checkout οδηγεί σε υψηλότερες απώλειες εμπορευμάτων από λάθη πελατών και πιο σκόπιμη κλοπή σε καταστήματα από ό,τι οι πληρωμές σε υπαλλήλους ταμίες.
«Αυτό που πιστεύω ότι θα είναι κεντρικό για τους πελάτες είναι ότι βλέπουν πώς αυτή η τεχνολογία τους παρέχει περισσότερες ή καλύτερες υπηρεσίες αντί για περισσότερη απλήρωτη εργασία», είπε. «Διαφορετικά, το κοινό είναι πολύ πιθανό να το δει ως μια ακόμη προσπάθεια μείωσης του κόστους εργασίας μέσω αυτοματισμού και αυτοεξυπηρέτησης», είπε ο Andrews.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας