EDITOR'S PICK

Γαλλία: Πέφτει στα 50 χλμ/ώρα το όριο ταχύτητας στον Περιφερειακό του Παρισιού – Στόχος η μείωση θορύβου

Η μείωση του ορίου ταχύτητας στα 50 χλμ/ώ, από 70χλμ/ώ που ίσχυε εδώ και μία δεκαετία, θα εφαρμοσθεί αρχικά σε τμήμα του Περιφερειακού, μίας οδικής αρτηρίας μήκους 35 χιλιομέτρων που περιβάλλει την γαλλική πρωτεύουσα

Το όριο ταχύτητας σε έναν από τους οδικούς άξονες με την μεγαλύτερη κυκλοφορία στη Γαλλία, τον Περιφερειακό του Παρισιού, μειώνεται από σήμερα στα 50 χλμ/ώρα. Η απόφαση ελήφθη από την σοσιαλίστρια δήμαρχο του Παρισιού Αν Ινταλγκό και έχει προκαλέσει την κατακραυγή των βουλευτών της δεξιάς και της κυβέρνησης.

Η μείωση του ορίου ταχύτητας στα 50 χλμ/ώ, από 70χλμ/ώ που ίσχυε εδώ και μία δεκαετία, θα εφαρμοσθεί αρχικά σε τμήμα του Περιφερειακού, μίας οδικής αρτηρίας μήκους 35 χιλιομέτρων που περιβάλλει την γαλλική πρωτεύουσα. Το μέτρο θα ισχύσει σε όλο το μήκος του Περιφερειακού από τις 10 Οκτωβρίου. Θα προηγηθεί το νυκτερινό κλείσιμο κατά τμήματα του δρόμου για να τοποθετηθούν οι απαραίτητες νέες πινακίδες.

Σύμφωνα με τον δήμο του Παρισιού, στον οποίο ανήκει ο Περιφερειακός, ο στόχος είναι η μείωση του θορύβου και της ατμοσφαιρικής ρύπανσης «που καταστρέφουν την ζωή» των 550.000 ανθρώπων που κατοικούν κατά μήκος του δρόμου.

«Αυτό το μοντέλο αστικού δρόμου που χρονολογείται από την δεκαετία του 1970 δεν είναι βιώσιμο πλέον με την επιτάχυνση της κλιματικής αλλαγής. Αρρωσταίνει τους ανθρώπους και τους εμποδίζει να κοιμηθούν», δήλωσε ο Νταβίντ Μπελιάρ, οικολόγος αντιδήμαρχος αρμόδιος για τις μεταφορές.

Αν οι συνέπειες των νέων χαμηλότερων ορίων στην ποιότητα του αέρα είναι συζητήσιμες, το αποτέλεσμα επί της ηχητικής ρύπανσης είναι αποδεδειγμένο και, σύμφωνα με το κέντρο τεχνικής περιβαλλοντικής αξιολόγησης Bruitparif, αναμένεται αύξηση κατά δύο έως τρία ντεσιμπέλ. Αλλος στόχος της δημοτικής αρχής είναι η μείωση των σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων σε έναν οδικό άξονα που υποδέχεται περισσότερο από ένα εκατομμύριο καθημερινών μετακινήσεων.

Η μέση ταχύτητα κατά την διάρκεια της ημέρας τοποθετείται στα 35 χλμ/ώ και κατά συνέπεια το νέο όριο ταχύτητας δεν αναμένεται να επηρεάσει παρά τις υπόλοιπες ώρες του 24ώρου.

Οι επικριτές του μέτρου μείωσης του ορίου ταχύτητας θεωρούν ότι πρόκειται για ένα «αντικοινωνικό» μέτρο, που τιμωρεί τους εργαζόμενους την νύκτα και τους μετακινούμενους τα ξημερώματα και είναι υποχρεωμένοι να χρησιμοποιούν τον Περιφερειακό για να μετακινηθούν από προάστιο σε προάστιο.

Το μέτρο μπορεί να στερήσει τους ανθρώπους από 12 λεπτά ύπνου ημερησίως, σύμφωνα με την πρόεδρο της περιφέρειας του Ιλ-ντε-Φρανς Βαλερί Πεκρές, με την οποία συμφωνούν πολλές εργοδοτικές ενώσεις.

Οι επικριτές καταγγέλλουν επίσης μία «μονομερή» απόφαση της δημάρχου του Παρισιού που «θα επηρεάσει εκατομμύρια κατοίκους», σύμφωνα με τον νέο υπουργό Μεταφορών Φρανσουά Ντυροβρέ (Les Republicains). Ο υπουργός συναντήθηκε με την δήμαρχο του Παρισιού για να της εκφράσει την διαφωνία του με την εφαρμογή του μέτρου.

«Καμία μελέτη εναλλακτικών διαδρομών, συνεπειών στις συνθήκες κυκλοφορίας, περιβαλλοντικών ή οικονομικών συνεπειών δεν έχει γίνει μέχρι σήμερα», καταγγέλλει ο Φιλίπ Νοζιέρ, πρόεδρος της ένωσης 40 millions d’automobilistes (40 εκατομμύρια οδηγοί).

Ο υπουργός Μεταφορών και η δήμαρχος του Παρισιού που συναντήθηκαν χθες συμφώνησαν ότι θα εφαρμοσθεί «διαρκής και ανεξάρτητη» ανάλυση της μείωσης του ορίου ταχύτητας στον Περιφερειακό και ο απολογισμός θα γίνει σε έναν χρόνο.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο