Πολιτική

Στέλιος Πέτσας: «Νέος Κώδικας ΦΠΑ για ασφάλεια δικαίου και διευκόλυνση των φορολογουμένων»

Στέλιος Πέτσας: «Νέος Κώδικας ΦΠΑ για ασφάλεια δικαίου και διευκόλυνση των φορολογουμένων»

Πηγή Φωτογραφίας: Eurokinissi (Αρχείου)//Στέλιος Πέτσας: «Νέος Κώδικας ΦΠΑ για ασφάλεια δικαίου και διευκόλυνση των φορολογουμένων»

Το νομοσχέδιο του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών κωδικοποιεί και επικαιροποιεί τις υπάρχουσες διατάξεις που διέπουν τον ΦΠΑ

Το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών προβαίνει στην κωδικοποίηση και την επικαιροποίηση των υφιστάμενων διατάξεων που αφορούν στον ΦΠΑ, σύμφωνα τον εισηγητή του κυβερνώντος κόμματος κ. Στέλιος Πέτσας.

Ακριβέστερα, το σχέδιο του νέου Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας αποτελείται από εβδομήντα ένα (71) άρθρα και επτά (7) Παραρτήματα, κατανεμημένα σε τρία (3) Τμήματα και στοχεύει στην επικαιροποίηση και τη βελτίωση της ποιότητας του ρυθμιστικού πλαισίου για τον ΦΠΑ. Αυτή η βελτίωση είναι καθοριστική, μετά από 24 χρόνια, ώστε η εφαρμογή των σχετικών διατάξεων να διενεργείται σε νομοθετικό περιβάλλον ασφαλές, προκειμένου να διευκολύνονται οι φορολογούμενοι, οι επαγγελματίες του κλάδου όπως οι φοροτεχνικοί αλλά και οι εφαρμοστές του νόμου, Δημόσια διοίκηση και Δικαιοσύνη. Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνεται ασφάλεια του δικαίου και εμπέδωση σχέσεων εμπιστοσύνης μεταξύ φορολογούμενων και Διοίκησης.

Επομένως, το νομοσχέδιο κωδικοποιεί και επικαιροποιεί τις υφιστάμενες διατάξεις που διέπουν τον ΦΠΑ, χωρίς να επέρχονται ουσιαστικές μεταβολές επί αυτών. Επιπλέον, δεν επιβάλει νέους φόρους, ούτε αλλάζει φορολογικούς συντελεστές για αυτό είναι δημοσιονομικά ουδέτερο καθώς δεν επηρεάζει τα έσοδα του Κρατικού Προϋπολογισμού και των Προϋπολογισμών των Φορέων της Γενικής Κυβέρνησης.

Αναφερόμενος, εν συνεχεία, στα φορολογικά έσοδα, με αφορμή κριτική της αντιπολίτευσης, ο κύριος Πέτσας υπογραμμίζει πως τα φορολογικά έσοδα, ιδίως δε εκείνα από έμμεσους φόρους, θα εξακολουθήσουν και στο πλαίσιο του επόμενου Μεσοπρόθεσμου Δημοσιονομικού – Διαρθρωτικού Προγράμματος 2025-2028, να είναι απολύτως κρίσιμα για την επίτευξη των δημοσιονομικών στόχων. Ιδίως δε, τόνισε ότι πρέπει να γίνει κατανοητό από όλους – και να πάψει να γίνεται αντικείμενο μικροπολιτικής και λαϊκισμού, δηλαδή μιας αντιπολίτευσης για την αντιπολίτευση – ότι η πλάστιγγα των εσόδων άμεσων/έμμεσων φόρων έχει γείρει τα τελευταία χρόνια προς τη μεριά συγκριτικά των έμμεσων, για μια σειρά από λόγους που κάθε άλλο παρά αντιλαϊκή οικονομική πολιτική δείχνουν.

Πρώτον, ήταν και είναι, συνειδητή επιλογή της Κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη η μείωση των φόρων στην εργασία.

Δεύτερον, οι έμμεσοι φόροι (ΦΠΑ και λοιπών ειδικών φόρων κατανάλωσης), παραμένουν σε σχετικά υψηλά επίπεδα λόγω της παραοικονομίας και της φοροδιαφυγής, που παρά τη μείωσή τους τα τελευταία χρόνια, παραμένουν σε υψηλά για χώρα της Ευρωζώνης επίπεδα.

Τρίτον, οι έμμεσοι φόροι αυξήθηκαν σημαντικά τα τελευταία χρόνια λόγω εξωγενών παραγόντων, κυρίως δε λόγω της ενεργειακής κρίσης που εκτόξευσε τις τιμές του ηλεκτρισμού και των καυσίμων και, συνεπώς, και των ΕΦΚ και του ΦΠΑ αυτών.

Τέταρτον, η επίτευξη ρεκόρ τα τελευταία χρόνια σε τουριστικές αφίξεις και εισπράξεις, συνεπάγεται αυξημένη κατανάλωση από κατοίκους εξωτερικού που αύξησαν τα δημόσια έσοδα από έμμεσους φόρους (ΦΠΑ και λοιπούς ειδικούς φόρους κατανάλωσης). Άρα, και αυτός ο παράγοντας, συμβάλλει στην επιδείνωση της σχέσης άμεσων/έμμεσων φόρων.

Πέμπτον, μπορεί η παραοικονομία και η φοροδιαφυγή να παραμένουν σε υψηλά σχετικά επίπεδα, όμως έχουν μειωθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια. Ενδεικτικά, ο κ. Πέτσας τόνισε τη μείωση του «κενού ΦΠΑ» (VAT Gap) από τα 5,9 δις ευρώ το 2016, στα 3,2 δις ευρώ σύμφωνα με την τελευταία σχετική έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Ο κ. Πέτσας, σε αυτό το πλαίσιο, έθεσε δύο βασικά διλήμματα: θέλουμε να μειώσουμε μόνιμα, αλλά με βιώσιμο δημοσιονομικά τρόπο, τους φόρους γενικά, ή τον ΦΠΑ, ή τυχόν άλλους ΕΦΚ ειδικότερα; Και αν θέλουμε, μπορούμε;

Και στα δύο ερωτήματα, υποστήριξε ότι η απάντηση είναι καταφατική.

Στο μεν πρώτο, προκειμένου:

  • να έρθει στην επιφάνεια οικονομική δραστηριότητα, εισοδήματα και φορολογητέα ύλη, που σήμερα κρύβονται στη σκιά της παραοικονομίας,
  • να γίνουν πιο ανταγωνιστικές οι ελληνικές επιχειρήσεις μέσω της μείωσης του μη-μισθολογικού κόστους της εργασίας,
  • να μειωθεί η ανεργία και να αυξηθούν οι μισθοί,
  • να προσελκυστούν αλλοδαποί εργαζόμενοι, ιδίως υψηλόβαθμα στελέχη και ψηφιακοί νομάδες, στη χώρα μας σε ένα παγκοσμιοποιημένο οικονομικό περιβάλλον,
  • να πάψουμε να απομυζούμε τους μισθωτούς και τους συνταξιούχους, γιατί η υψηλή φορολογία δίνει κίνητρο απόκρυψης εισοδημάτων σε άλλους συμπολίτες μας που επιδίδονται στο ακραία αντικοινωνικό σπορ της φοροδιαφυγής.

Στο δεύτερο ερώτημα, αν μπορούμε δηλαδή να μειώσουμε τους φόρους, πάλι η απάντηση πρέπει να είναι καταφατική. «Το νέο πλαίσιο δημοσιονομικών κανόνων της ΕΕ και της Ευρωζώνης βάζει «φρένο» στην αύξηση των δαπανών. Σε μια οικονομία όπως η Ελληνική – που αναμένεται να αναπτύσσεται με ρυθμό ταχύτερο από το μέσο όρο των εταίρων μας στην ευρωζώνη – τα φορολογικά έσοδα θα συνεχίσουν να αυξάνονται λόγω της ανάπτυξης. Αφού στο άλλο σκέλος του Προϋπολογισμού, τις δαπάνες, έχει πλέον μπει «φρένο», είναι εξαιρετικά πιθανό να επιτυγχάνεται υπέρβαση του στόχου του πρωτογενούς πλεονάσματος, ο οποίος ήδη είναι υψηλός. Η υπέρβαση λοιπόν του δημοσιονομικού στόχου, συντεταγμένα, συνεκτικά, με διάλογο με την κοινωνία και την αγορά, μπορεί να «μοιραστεί», ώστε ένα μέρος του να πηγαίνει στην ταχύτερη του προβλεπόμενου στόχου μείωσης του δημοσίου χρέους και το άλλο μέρος στη μόνιμη μείωση φόρων που επιθυμούμε», κατέληξε ο βουλευτής Ανατολικής Αττικής της Νέας Δημοκρατίας.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments