Ναυτιλία

Το πρώτο τριμαράν αποκλειστικής αξιοποίησης αιολικής ενέργειας

Το πρώτο τριμαράν αποκλειστικής αξιοποίησης αιολικής ενέργειας

Πηγή Φωτογραφίας: VELA//Το πρώτο τριμαράν αποκλειστικής αξιοποίησης αιολικής ενέργειας

Το τριμαράν, που έχει πάρει το προσωνύμιο «Το Αεροπλάνο της Θάλασσας» λόγω της ταχύτητας και της ευελιξίας του, θα μπορεί να πραγματοποιεί διατλαντικές μεταφορές σε λιγότερο από 15 ημέρες

Το πρώτο τριμαράν που θα λειτουργεί αποκλειστικά με την ισχύ του ανέμου, μέσω της ενσωμάτωσης ιστίων, πρόκειται να κατασκευαστεί από τη γαλλική εταιρεία Vela. Η εταιρεία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους 40 εκατ. ευρώ, με τη στήριξη της Crédit Mutuel Impact, της 11th Hour Racing και της BPI – Γαλλικής Δημόσιας Επενδυτικής Τράπεζας.

Το τριμαράν, που έχει πάρει το προσωνύμιο «Το Αεροπλάνο της Θάλασσας» λόγω της ταχύτητας και της ευελιξίας του, θα μπορεί να πραγματοποιεί διατλαντικές μεταφορές σε λιγότερο από 15 ημέρες, συμπεριλαμβανομένων της φόρτωσης, της διέλευσης και της εκφόρτωσης.

Με μήκος 220 πόδια (67 μ.), ύψος 200 πόδια (61 μ.) και πλάτος 82 πόδια (25 μ.), το πλοίο συνδυάζει αεροδυναμικό σχεδιασμό με ναυπηγική τεχνολογία αιχμής. Η κατασκευή του θα γίνει από αλουμίνιο, ενώ τα κατάρτια θα είναι κατασκευασμένα από ανθρακόνημα.

Το πλοίο θα είναι εξοπλισμένο με περισσότερα από 300 τ.μ. φωτοβολταϊκών πάνελ και δύο υδρογεννήτριες, που θα παρέχουν επιπλέον ενέργεια για τις ανάγκες των συστημάτων του. Το σύστημα πρόωσης θα σχεδιαστεί από τη MerConcept, ενώ η ναυπηγική μελέτη έχει ανατεθεί στη VPLP.

Ένα από τα πιο αξιοσημείωτα χαρακτηριστικά του τριμαράν είναι η δυνατότητα διατήρησης ελεγχόμενων θερμοκρασιών στους χώρους φόρτωσης. Αυτό το καθιστά ιδανικό για τη μεταφορά προϊόντων υψηλής προστιθέμενης αξίας, όπως φαρμακευτικά προϊόντα και ιατρικός εξοπλισμός, που απαιτούν αυστηρές προδιαγραφές ασφαλείας και ποιότητας.

Η κατασκευή του πλοίου θα πραγματοποιηθεί από το αυστραλιανό ναυπηγείο Austal, το οποίο ειδικεύεται σε αλουμινένια σκάφη. Η Vela στοχεύει να ξεκινήσει τις πρώτες γραμμές μεταφοράς μεταξύ της γαλλικής ακτής του Ατλαντικού και της Ανατολικής Ακτής των ΗΠΑ στα τέλη του 2026, ενώ σχεδιάζει να προσθέσει τουλάχιστον τέσσερα επιπλέον πλοία στον στόλο της μέχρι το 2027-2028, αυξάνοντας τη συχνότητα αναχωρήσεων σε εβδομαδιαία βάση.

Πηγή: naftikachronika.gr

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments