Οι διαδηλωτές στην Ισπανία καλούσαν τους τουρίστες να φύγουν -Τι συνέβη τελικά
Πηγή Φωτογραφίας: CNN.GR / www.bbc.com
Στις 6 Ιουλίου, χιλιάδες διαδηλωτές κατά του τουρισμού βγήκαν στους δρόμους της Βαρκελώνης, φωνάζοντας: «Οι τουρίστες να πάνε σπίτι τους!».
Οι τουρίστες δεν πτοήθηκαν
Λίγο περισσότερο από ένα μήνα αργότερα, το τουριστικό γραφείο της Ισπανίας έστειλε ένα μαζικό μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με διαφορετικό μήνυμα: «Ισπανία: το καλοκαίρι που θα θέλετε να επαναλαμβάνετε κάθε χρόνο … Ανυπομονούμε να σας δούμε!»
Οι τουρίστες που βρέθηκαν στα διασταυρούμενα πυρά της διαμαρτυρίας του Ιουλίου στη Βαρκελώνη ίσως να μην είναι διατεθειμένοι να επιστρέψουν. Αλλά τα στοιχεία δείχνουν ότι οι τουρίστες συνολικά δεν πτοήθηκαν.
Οι διεθνείς αφίξεις στην Ισπανία συνέχισαν να αυξάνονται αυτό το καλοκαίρι, με περίπου 10,9 εκατομμύρια ταξιδιώτες τον Αύγουστο – μια αύξηση 7% σε ετήσια βάση, σύμφωνα με την Εθνική Στατιστική Υπηρεσία της Ισπανίας.
Και οι τρεις πιο δημοφιλείς προορισμοί ήταν τα ίδια τα σημεία όπου οι διαδηλωτές πραγματοποίησαν φέτος πορείες.
Περίπου 2,4 εκατομμύρια διεθνείς ταξιδιώτες επισκέφθηκαν τις Βαλεαρίδες Νήσους – όπου βρίσκεται η Μαγιόρκα – τον Αύγουστο, ένα άλμα 4% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2023, σύμφωνα με τα στοιχεία. Άλλοι 2,3 εκατομμύρια ξένοι πήγαν στην Καταλονία – όπου βρίσκεται η Βαρκελώνη – μια αύξηση 6% από το 2023. Περίπου 1,6 εκατομμύρια πήγαν στην Ανδαλουσία, αυξημένοι κατά 9% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Μια έρευνα που δημοσιεύθηκε από την τουριστική επιτροπή της Μαγιόρκα έδειξε ότι το 89% των Αμερικανών ταξιδιωτών δήλωσε ότι είτε δεν γνώριζε είτε δεν ανησυχούσε για τις διαδηλώσεις που σημειώθηκαν φέτος στη Μαγιόρκα, σύμφωνα με τον ιστότοπο ταξιδιωτικών ειδήσεων Skift.
Από εκείνους που γνώριζαν για τις διαδηλώσεις, σχεδόν το 70% δήλωσε ότι δεν είχαν «καμία επίπτωση» στις ταξιδιωτικές τους προθέσεις, ανέφερε το Skift.
Οι κρατήσεις επανήλθαν
Οι περισσότεροι επισκέπτες στην Ισπανία είναι Ευρωπαίοι. Ωστόσο, η Booking.com – το μεγαλύτερο διαδικτυακό ταξιδιωτικό πρακτορείο της Ευρώπης με βάση το μερίδιο αγοράς – δήλωσε στο CNBC Travel ότι δεν είδε σημαντικές μετατοπίσεις στις κρατήσεις μετά τις διαδηλώσεις για τη Μαγιόρκα ή τη Βαρκελώνη.
Αλλά η RateGain, μια εταιρεία λογισμικού που επεξεργάζεται συναλλαγές και δεδομένα προθέσεων για την παγκόσμια ταξιδιωτική βιομηχανία, δήλωσε ότι είδε «αξιοσημείωτο αντίκτυπο» στις αναζητήσεις και τις κρατήσεις προς τη Βαρκελώνη μετά τη διαμαρτυρία της 6ης Ιουλίου.
Το αποτέλεσμα, ωστόσο, ήταν βραχύβιο. «Παρατηρήσαμε μια μείωση 23% στις κρατήσεις ξενοδοχείων μέσα σε 7 έως 10 ημέρες από το γεγονός, μαζί με μια πτώση 35% στη δραστηριότητα αναζήτησης», δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας στο CNBC.
Μέσα σε έξι εβδομάδες, «οι κρατήσεις επανήλθαν».
Η διαμαρτυρία της 6ης Ιουλίου στη Βαρκελώνη «δεν είναι το τέλος», δήλωσε ο Daniel Pardo Rivacoba, μέλος της Συνέλευσης των Γειτονιών για την Τουριστική Ανάπτυξη, της οργάνωσης που βρίσκεται πίσω από τη διαμαρτυρία.
Αντίθετα, ήταν ένα βήμα προς τους μεγαλύτερους στόχους της οργάνωσης – ένας δημοσιευμένος κατάλογος 13 αιτημάτων – που καλεί τους αξιωματούχους της Βαρκελώνης να ανατρέψουν τα σχέδια επέκτασης του αεροδρομίου της πόλης, να μειώσουν τον αριθμό των τερματικών σταθμών κρουαζιέρας κοντά στην πόλη, να περιορίσουν την αγορά βραχυχρόνιων μισθώσεων και να τερματίσουν την τουριστική προώθηση της πόλης που χρηματοδοτείται από φόρους.
Το δημοτικό συμβούλιο της Βαρκελώνης δεν απάντησε άμεσα στη διαμαρτυρία της 6ης Ιουλίου, δήλωσε ο Rivacoba στο CNBC Travel, αλλά έκτοτε έχει ανακοινώσει νέα μέτρα με στόχο την αντιμετώπιση του υπερτουρισμού, συμπεριλαμβανομένου του 135σέλιδου «Κυβερνητικού Μέτρου για τη Διαχείριση του Τουρισμού 2024-2027» που κυκλοφόρησε στις 17 Σεπτεμβρίου.
Το μέτρο περιγράφει 55 δράσεις που θα βοηθήσουν στην επίτευξη καλύτερης ισορροπίας μεταξύ τουριστών και κατοίκων.
Εκπρόσωπος του Δημοτικού Συμβουλίου της Βαρκελώνης δήλωσε στο CNBC Travel ότι η διαχείριση του τουρισμού της πόλης είναι μια από τις κύριες προτεραιότητές του, καθώς «φτάνει σε 17 εκατομμύρια επισκέπτες ετησίως».
«Ο τουρισμός είναι στρατηγικής σημασίας για την οικονομία της πόλης, γι’ αυτό και αντιπροσωπεύει το 14% του ΑΕΠ», δήλωσε ο εκπρόσωπος. «Το μέτρο της επιτυχίας του τουρισμού στη Βαρκελώνη δεν μπορεί να επικεντρώνεται στον όγκο των επισκεπτών, αλλά στη διαχείριση της ροής των ανθρώπων, ώστε να μην ξεπεραστεί ένα κοινωνικό και περιβαλλοντικό όριο», πρόσθεσε.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας