Αποφασισμένος να διεκδικήσει ο ΑΔΜΗΕ τα 36 + 9 εκατ για την διασύνδεση Ελλάδας – Κύπρου
Πηγή Φωτογραφίας: www.admie.gr
Υπό τον εξονυχιστικό έλεγχο της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας της Κύπρου (ΡΑΕΚ) τελούν εδώ και μια εβδομάδα οι λειτουργικές δαπάνες που κατέβαλλε ο ΑΔΜΗΕ για την ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης- Κύπρου. Πρόκειται για ένα ποσό της τάξης των 9 εκατ. ευρώ (απολογιστικά για το 2023-2024 και προϋπολογιστικά για το 2025) οι οποίες εγκρίθηκαν με κοινή απόφαση της ΡΑΕΚ και της ΡΑΑΕΥ στο πλαίσιο της διακρατικής συμφωνίας Ελλάδας –Κύπρου υπό την προϋπόθεση της προσκόμισης από τον ΑΔΜΗΕ των απαιτούμενων τεκμηριωμένων στοιχείων.
Ο ΑΔΜΗΕ , σύμφωνα με πληροφορίες έστειλε την περασμένη εβδομάδα στις δύο Ρυθμιστικές Αρχές τα απαιτούμενα στοιχεία και αναμένει την οριστική έγκριση των δαπανών. Το ποσό που θα εγκριθεί, εξαρτάται ουσιαστικά από την ΡΑΕΚ αφού αυτή έβαλε τον “αστερίσκο” του ελέγχου στην προηγούμενη κοινή απόφαση των δύο Αρχών. Σε περίπτωση που η ΡΑΕΚ δεν αναγνωρίζει κάποιες δαπάνες, η ΡΑΑΕ θα πρέπει να κινηθεί ανάλογα, αφού η απόφαση θα πρέπει να είναι κοινή για να μπορεί να γίνεται ο έλεγχος δαπανών ανά ρυθμιστική περίοδο.
Ο ΑΔΜΗΕ διεκδικεί τα 48 εκατ
Στο μεταξύ ανοιχτό παραμένει το ζήτημα της μη αναγνώρισης από τις δύο ρυθμιστικές αρχές των 36 εκατ. ευρώ από τα συνολικά 48 εκατ. ευρώ που κατέβαλε ο ΑΔΜΗΕ στο Euroasia. Oι δύο ρυθμιστικές Αρχές δεν έκαναν αποδεκτά τα κόστη για τις μελέτες στο τμήμα Κρήτης- Αττικής και στο Κύπρου – Ισραήλ (12 εκατ. για το καθένα), με το σκεπτικό ότι το πρώτο έργο κατασκευάζεται ήδη και για το δεύτερο δεν υπάρχει ακόμη συμφωνία κατασκευής.
Τα υπόλοιπα 12 εκατ. τα χαρακτήρισαν επιχειρηματικό ρίσκο που αναλογεί στο Διαχειριστή. Ο ΑΔΜΗΕ φέρεται αποφασισμένος να διεκδικήσει αυτά τα 36 εκατ. ευρώ προσφεύγοντας στην ΕΕ για την επίλυση της διαφοράς. Η ΕΕ βάσει του ρυθμιστικού πλαισίου μπορεί να κληθεί, να κρίνει το εύλογο των δαπανών και ο ΑΔΜΗΕ φέρεται να έχει ζητήσει τη συνδρομή εταιρίας εγνωσμένου κύρους για την τεκμηρίωση του αιτήματός του. Η απόφαση, μάλιστα αυτή φέρεται να πάρθηκε μετά από σχετική παρότρυνση της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΕΝ.
Στο μεταξύ το πλοίο το υπό ιταλική σημαία πλοίο «NG WORKER» συνεχίζει τις έρευνες βυθομέτρησης για λογαριασμό της Nexans μέχρι και το τέλος Οκτωβρίου. Με την ολοκλήρωση των ερευνών στην ΑΟΖ της Κύπρου το πλοίο βάσει του αρχικού προγραμματισμού θα πρέπει να αποπλεύσει Νότια της Κρήτης. Ο ακριβής χρόνος θα αποφασιστεί από την ελληνική κυβέρνηση η οποία θα αξιολογήσεις και τις εξελίξεις στην Μέση Ανατολή.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας