Τα F-35 εξακολουθούν να χάνουν τους στόχους διαθεσιμότητας, παρά την αύξηση των δαπανών
Πηγή Φωτογραφίας: CNN
Το πρόγραμμα F-35 απέτυχε να επιτύχει ένα βασικό δείκτη διαθεσιμότητας για έξι συνεχόμενα χρόνια, παρά τη σταθερή αύξηση των δαπανών για τη λειτουργία και τη συντήρηση των αεροσκαφών, σύμφωνα με νέα έκθεση από κυβερνητική υπηρεσία παρακολούθησης.
Το Πεντάγωνο δαπάνησε περισσότερα από 12 δισεκατομμύρια δολάρια για τη λειτουργία και τη συντήρηση του στόλου των F-35 από το οικονομικό έτος 2018 έως το 2023, σύμφωνα με το Γραφείο Κυβερνητικής Λογοδοσίας (GAO).
Αλλά οι τρεις παραλλαγές του F-35 δεν ήταν οι μόνες. Επτά από τα υπόλοιπα προγράμματα τακτικών αεροσκαφών του Πενταγώνου απέτυχαν επίσης να επιτύχουν τους στόχους για την ικανότητα εκτέλεσης αποστολών για έξι συνεχόμενα χρόνια, ενώ τα άλλα πέντε προγράμματα έχασαν τον στόχο τρία έως πέντε από τα τελευταία έξι χρόνια. Το ποσοστό ικανότητας αποστολής είναι το ποσοστό του χρόνου κατά τον οποίο το αεροσκάφος μπορεί να πετάξει και να εκτελέσει τουλάχιστον μία από τις αποστολές που του έχουν ανατεθεί.
«Καμία από τις 15 παραλλαγές τακτικών αεροσκαφών δεν πέτυχε τους στόχους της ικανότητας αποστολής το οικονομικό έτος 2023. Μόνο δύο – το F-15C και το F-16C – πέτυχαν τους ετήσιους στόχους τους τουλάχιστον στα μισά από τα έτη από το οικονομικό έτος 2018», δήλωσε το GAO.
Το Κοινό Γραφείο Προγράμματος (JPO) του F-35 ξεκίνησε πέρυσι μια προσπάθεια για να διορθώσει τα χαμηλά ποσοστά ικανότητας αποστολής του αεροσκάφους, η οποία ονομάζεται «Πόλεμος για την ετοιμότητα». Ο στόχος του προγράμματος ήταν να αυξηθεί το ποσοστό ικανότητας για αποστολή των F-35 σε ολόκληρο τον στόλο κατά 10% μέχρι το τέλος Μαρτίου 2024. Ωστόσο, οι αξιωματούχοι δήλωσαν ότι η ετοιμότητα αυξήθηκε μόνο κατά 2,6% μέσα σε αυτό το έτος, μέχρι το 55,7%.
«Δεν είμαστε εκεί που πρέπει να είμαστε όσον αφορά τα ποσοστά ικανότητάς μας για αποστολές, αλλά έχουμε βάλει τα στοιχεία, νομίζω, στο σύστημα που μας έδειξε μια πορεία για το πώς μπορούμε να φτάσουμε εκεί», δήλωσε στους δημοσιογράφους τον περασμένο μήνα ο αντιστράτηγος Μάικλ Σμιντ, εκτελεστικός αξιωματικός του προγράμματος F-35.
Από τους 40 προηγούμενους «κορυφαίους υποβαθμιστές» της ετοιμότητας, οι 21 δεν βρίσκονται πλέον στην κορυφή, δήλωσε ο Σμιντ τον Σεπτέμβριο. Αλλά δύο βασικά προβλήματα εξακολουθούν να παρασύρουν την ετοιμότητα του F-35, λένε οι αξιωματούχοι. Η JPO δεν θα αποκαλύψει ποια είναι αυτά τα δύο προβλήματα, αλλά ο Σμιντ δήλωσε στο Κογκρέσο τον Απρίλιο ότι αν το πρόγραμμα μπορέσει να τα ξεπεράσει, το ποσοστό ικανότητας αποστολής σε ολόκληρο τον στόλο θα αυξηθεί σε περισσότερο από 70%.
Το F-35 έχει εδώ και καιρό μια σειρά από προβλήματα συντήρησης, συμπεριλαμβανομένων των καθυστερήσεων στη συντήρηση των αποθηκών, της έλλειψης ανταλλακτικών, της μεγάλης εξάρτησης από τους εργολάβους και της έλλειψης πρόσβασης σε τεχνικά δεδομένα για τις επισκευές.
Η Lockheed Martin επί του παρόντος ηγείται και διαχειρίζεται τη συντήρηση, αλλά αυτό έχει αφήσει το Πεντάγωνο με «περιορισμένη ικανότητα λήψης αποφάσεων και επιρροή επί της συντήρησης αποθηκών», δήλωσε το GAO. Η εταιρεία θα πρέπει να παραιτηθεί από κάποιο έλεγχο της συντήρησης τα επόμενα χρόνια, αφού οι νομοθέτες στην Πράξη Εξουσιοδότησης Εθνικής Άμυνας του 2022 απαίτησαν επίσημα από τις στρατιωτικές υπηρεσίες να αναλάβουν τη διαχείριση της συντήρησης των F-35 μέχρι το 2027.
Το συνολικό κόστος λειτουργίας και συντήρησης του τρισυπηρεσιακού αεροσκάφους αναμένεται να ξεπεράσει το 1,5 τρισεκατομμύριο δολάρια, σύμφωνα με το GAO. Από την αρχή έως το τέλος, το πρόγραμμα F-35 εκτιμάται ότι θα φτάσει σε συνολικό κόστος 2 τρισεκατομμυρίων δολαρίων.
Πηγή: Defense One, Militaire
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας