AXIOS:Η εποχή της κυριαρχίας των παραδοσιακών ΜΜΕ τελείωσε-Οι εκλογές στις ΗΠΑ φέρνουν μια νέα πραγματικότητα
Πηγή Φωτογραφίας: Διαδίκτυο//AXIOS: Η εποχή της κυριαρχίας των παραδοσιακών ΜΜΕ τελείωσε -Οι εκλογές στις ΗΠΑ φέρνουν μια νέα πραγματικότητα
Η ηγεμονία των κυρίαρχων μέσων ενημέρωσης στη διαμόρφωση του κυρίαρχου αφηγήματος και της πραγματικότητας στις προεδρικές εκλογές καταρρέει το 2024, γράφει το Axios σε πρόσφατο δημοσίευμά του.
Κάποτε οι Αμερικανοί πολίτες στο σύνολο τους ενημερώνονταν από κάποια βασικά ΜΜΕ. Αυτή η εποχή όμως έχει παρέλθει, με την επέλαση του διαδικτύου και τον social media που έχουν διαμορφώσει μια κατακερματισμένη πραγματικότητα στον κόσμο της ενημέρωσης.
H κατακερματισμένη πραγματικότητα της ενημέρωσης
Το πώς και πού ενημερώνονται οι Αμερικανοί έχει σπάσει σε δεκάδες κομμάτια, από τους νεαρούς άνδρες που ακούνε podcasts του δημοφιλούς Joe Rogan, μέχρι τις γυναίκες των προαστίων που ακολουθούν τις influencers του Instagram.
Και οι δύο προεκλογικές εκστρατείες- τόσο του Ντόναλντ Τραμπ όσο και της Κάμαλα Χάρις έχουν στοχεύσει σε συγκεκριμένες κατηγορίες δυνητικών ψηφοφόρων. Οι εκστρατείες το κάνουν αυτό με ανορθόδοξες, ενίοτε μακροσκελείς εμφανίσεις στα μέσα ενημέρωσης και με διαφημιστική στόχευση ακριβείας. Ο πρώην πρόεδρος Τραμπ προσέγγισε πολύ περισσότερους δυνητικούς άνδρες ψηφοφόρους με την τρίωρη συνομιλία του με τον Rogan (33 εκατομμύρια προβολές κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου) από ό,τι θα μπορούσε να έχει προσεγγίσει με δώδεκα ή περισσότερες εμφανίσεις στο Fox News, το CNN και το MSNBC μαζί. Και τα τρία ειδησεογραφικά δίκτυα έχουν πολύ μεγάλη τηλεθέαση, με μέση ηλικία που κυμαίνεται από 67 έως 70 ετών.
Η αντιπρόεδρος Χάρις προσέγγισε περισσότερες νεαρές γυναίκες στο podcast «Call Her Daddy» του Alex Cooper, μια εκπομπή για το σεξ και τις σχέσεις, από ό,τι θα μπορούσε να προσεγγίσει στο «60 Minutes» του CBS και στο «The View» του ABC μαζί. Τα memes και οι συνεντεύξεις σε podcast μεγάλου μήκους διαμορφώνουν τη συζήτηση τόσο αποφασιστικά όσο και κάθε πρωτοσέλιδο.
Αυτή η νέα κατακερματισμένη πραγματικότητα της ενημέρωσης είναι το μέλλον – όχι μόνο των εκλογών, αλλά και του τρόπου με τον οποίο η Αμερική μαθαίνει για τις επιχειρήσεις, τα προϊόντα, την τεχνολογία, τον πολιτισμό και τα τρέχοντα γεγονότα. Είναι ο τρόπος με τον οποίο θα διαμορφώνεται η πραγματικότητα και θα σκληραίνουν οι «αλήθειες» , επισημαίνει το Axios.
Εκεί θα ακονίζουν και θα διαδίδουν οι κομματικοί παράγοντες τις ιδέες τους – ή τα ψέματά τους. Εκεί θα διαμορφώνονται και θα προωθούνται οι τάσεις και η παραπληροφόρηση. Εκεί θα κριθούν και θα πωληθούν προϊόντα και μάρκες.
BREAKING NEWS: Kamala Harris Goes On The Joe Rogan Podcast pic.twitter.com/un2hegCQ8m
— Danny Polishchuk (@Dannyjokes) October 26, 2024
Τι συμβαίνει σε ένα τραπέζι της μέσης αμερικανικής οικογένειας
Αν πάρει κάποιος για παράδειγμα ένα τραπέζι μια μέσης αμερικανικής οικογένειας δηλαδή με ανθρώπους διαφορετικών ηλικιών και πολιτικών, αρκετοί από αυτούς πιθανότατα αντλούν τις πληροφορίες τους από πλατφόρμες που δεν χρησιμοποιούν όλοι. Τα μεγάλα, παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης εξακολουθούν να έχουν τις στιγμές τους – προεδρικές συζητήσεις, δημαρχεία και καθιστικές συνεντεύξεις. Αλλά ακόμη και τότε, το μεγαλύτερο μέρος της διαμόρφωσης του εκάστοτε αφηγήματος γίνεται σε γρήγορα βίντεο ή podcasts, κοινωνικές πλατφόρμες ή στο YouTube.
Ο Ben LaBolt, διευθυντής επικοινωνίας και ανώτερος σύμβουλος του Λευκού Οίκου, είπε: «Είτε είσαι πρόεδρος είτε διευθύνων σύμβουλος, όταν φτάνεις στις βραδινές ειδήσεις, πιάνεις μόνο συνολικά 20 εκατομμύρια Αμερικανούς και διαπιστώνουμε όλο και περισσότερο ότι οι Αμερικανοί 35 ετών και κάτω δεν ”καταναλώνουν” καθόλου ειδήσεις από παραδοσιακά μέσα».
«Οι πλατφόρμες των βίντεο, οι δεσμεύσεις των influencers και άλλες μορφές επικοινωνίας – ιδίως τα podcasts – πρέπει να αποτελούν μέρος του μείγματος των μέσων ενημέρωσης για να προσεγγίσετε ένα νεότερο, ποικιλόμορφο, πειστικό δημογραφικό κοινό», πρόσθεσε ο LaBolt.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας