Διεθνή

Τραμπ 2.0: Κυβέρνηση «ημετέρων» με ζάμπλουτους της Σίλικον Βάλεϊ θέλει ο Μασκ

Τραμπ 2.0: Κυβέρνηση «ημετέρων» με ζάμπλουτους της Σίλικον Βάλεϊ θέλει ο Μασκ

Πηγή Φωτογραφίας: αρχειου // Τραμπ 2.0: Κυβέρνηση «ημετέρων» με ζάμπλουτους της Σίλικον Βάλεϊ θέλει ο Μασκ – Ποιοι επιχειρηματίες προαλείφονται

Με τη νίκη Τραμπ, ο Ίλον Μασκ από πλουσιότερος άνθρωπος του κόσμου έγινε ακόμα πλουσιότερος κατά 60 δισ. δολάρια

Με τη νίκη Τραμπ, ο Ίλον Μασκ από πλουσιότερος άνθρωπος του κόσμου έγινε ακόμα πλουσιότερος κατά 60 δισ. δολάρια, ενώ παράλληλα εμφανίζεται να προαλείφεται να είναι ο αυτός που εμπιστεύεται ο Τραμπ για να προχωρήσει την… διοικητική μεταρρύθμιση, δηλαδή να τσακίσει τις όποιες δημόσιες υπηρεσίες έχουν απομείνει να λειτουργούν στις ΗΠΑ.

Ο Μασκ φαίνεται ότι έχει αναπτύξει στενή σχέση με τον Τραμπ, καθώς οι δύο ιδιόρρυθμοι δισεκατομμυριούχοι, πέρα ότι πάνε πλέον μέχρι και για γκολφ μαζί όπως έγινε γνωστό, έχουν πλέον καθημερινή επαφή και η συνεργασία τους προχωράει.

Ακόμα, ο Μασκ σύμφωνα με όσα έχουν διαρρεύσει αναμένεται να αναλάβει επικεφαλής του «Τμήματος Κυβερνητικής Αποδοτικότητας» στην κυβέρνηση Τραμπ 2.0, το οποίο τμήμα θα έχει ως στόχο την περικοπή 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων από τον προϋπολογισμό και την απόλυση εκατοντάδων χιλιάδων δημοσίων υπαλλήλων. Στόχος των κινήσεων Μασκ θα είναι «η περικοπή της γραφειοκρατίας», ενώ θα κάνει και προτάσεις για νομοθεσίες υπέρ της… καινοτομίας, δηλαδή των εταιρειών του.

Σύμφωνα με όσα έχουν αναφερθεί μέχρι τώρα, ο συμβουλευτικός ρόλος του Μασκ θα είναι δομημένος ώστε να μπορεί να διατηρήσει τον έλεγχο των εταιρειών του όπως οι Tesla, X, SpaceX, xAI και Neuralink. Κι αυτό γιατί κατά τα φαινόμενα η συμφωνία με τον Τραμπ στοχεύει μεταξύ άλλων να του επιτρέψει να ασκήσει εξουσία, εγκαθιστώντας… μακροχρόνιους συνεργάτες τους, μηχανικούς, χρηματοδότες του και άτομα που έχουν ιδεολογική συγγένεια σε κυβερνητικές υπηρεσίες.

«Η ομάδα Α της Αμερικής συνήθως χτίζει εταιρείες στον ιδιωτικό τομέα», έγραψε ο Μασκ στην πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης X. «Πρώτη φορά η μεταρρύθμιση της κυβέρνησης είναι αρκετά σημαντική ώστε η ομάδα Α να διαθέσει χρόνο για την κυβέρνηση. Αυτή είναι η στιγμή».

Σε σχετικό τους δημοσιεύματα η Financial Times, αποκαλύπτουν τα πρόσωπα- συνεργάτες του που αναμένεται να αξιοποιήσει ο δισεκατομμυριούχος για να φέρουν εις πέρας την εκτέλεση των βίαιων απολύσεων, των απότομων αλλαγών και σε ελάχιστο χρονικό διάστημα.

Ο Ντέιβις, ο οποίος «εστάλη» σε ειδική αποστολή στο Twitter μετά την ταραχώδη εξαγορά ύψους 44 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2022, κοιμόταν στα κεντρικά γραφεία του ομίλου στο Σαν Φρανσίσκο μαζί με τη σύζυγό του και το νεογέννητο παιδί του, ενώ επέβλεπε μια «μεταβατική ομάδα» που τελικά μείωσε το 80% των θέσεων εργασίας. «Ο Ντέιβις, είναι καλός στο να απολύει ανθρώπους», δήλωσε στους FT άτομο που γνωρίζει και τους δύο άνδρες.

Η πλατφόρμα που μετονομάστηκε σε X, έγινε το βασικό εργαλείο για τον Musk και τους συμμάχους του για τη διάδοση ειδήσεων και απόψεων υπέρ του Trump. Ο Ντέιβις τοποθετήθηκε στο λόμπι του Μασκ America Pac, και από την θέση του προσέφερε λεπτομερή στοιχεία για το προσωπικό της προεκλογικής εκστρατείας στην Πενσυλβάνια.

Άλλος που αναμένεται να έχει κάποιον ρόλο είναι ο Ομίντ Αφσάρ, ο αυτοαποκαλούμενος «πυροσβέστης» του Μασκ. Βοήθησε στην επίβλεψη της κατασκευής του τεράστιου εργοστασίου αυτοκινήτων της Tesla, Giga Texas, και είχε ενεργό ρόλο στις μαζικές απολύσεις στην X και πιο πρόσφατα στην Tesla, η οποία απέλυσε 14.000 υπαλλήλους τον Απρίλιο. Ο Αφσαρ χαρακτηρίζεται από άτομα που ξέρουν την ομάδα του Μασκ ως «ο εκτελεστής».

Ο στενός κύκλος του Μασκ περιλαμβάνει τον Τζάρεντ Μπίρτσολ, έναν χρηματιστή που διευθύνει το οικογενειακό του γραφείο, ενώ είναι ψηλά στην ιεραρχία στην Boring, την xAI και τη Neuralink. Ο Μπίρτσολ είναι Μορμόνος και στο παρελθόν έχει εργαστεί για την Goldman Sachs και τη Morgan Stanley. Επιπλέον έπαιξε κομβικό ρόλο στο ντιλ εξαγοράς του Twitter, αναλαμβάνοντας τις διαπραγματεύσεις με το διοικητικό συμβούλιο, την άσκηση πιέσεων στους μετόχους και την συγκέντρωση χρηματοδότησης. Ο Μπίρτσολ θεωρείται το δεξί χέρι του Μασκ.

Σε αυτό το σημείο αξίζει να σημειωθεί ότι η SpaceX έχει ανοιχτά μέτωπα με πολλές ομοσπονδιακές υπηρεσίες, αφού ζητάει συνέχεια πιο γρήγορη έγκριση για περισσότερες εκτοξεύσεις πυραύλων στην Καλιφόρνια και τη Φλόριντα. Ο Μασκ έχει καλέσει τον επικεφαλής της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας να παραιτηθεί, έχει μηνύσει το Εθνικό Συμβούλιο Εργασιακών Σχέσεων και έχει επιτεθεί στην Επιτροπή Παράκτιων Περιοχών της Καλιφόρνιας, κατηγορώντας την ότι στοχοποιεί τη SpaceX για τις προσωπικές πολιτικές του απόψεις.

Ένας άλλος στόχος του Μασκ είναι η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Επικοινωνιών, η οποία το 2022 ανακάλεσε μια συμφωνία ύψους 886 εκατ. δολαρίων με την SpaceX για την παροχή ευρυζωνικών υπηρεσιών σε αγροτικές περιοχές, αφού αμφισβήτησε τις υποσχέσεις της σχετικά με την ταχύτητα, την αξιοπιστία και τα κίνητρα. Οι Ρεπουμπλικάνοι της Βουλής των Αντιπροσώπων έχουν ξεκινήσει έρευνα σχετικά με την απόφαση αυτή, γεγονός που αφήνει να εννοηθεί ότι θα μπορούσε να ανατραπεί μόλις ο Τραμπ αναλάβει την εξουσία.

Ο Μασκ ζήτησε επίσης από τον Τραμπ να εξετάσει το ενδεχόμενο να διορίσει δύο στελέχη της SpaceX στο υπουργείο Άμυνας – τον πρώην στρατηγό της Πολεμικής Αεροπορίας Τέρενς Τζ. Ο’Σόνεσι και τον Τιμ Χιουζ, στέλεχος κυβερνητικών υποθέσεων – σύμφωνα με τους New York Times. Άλλα άτομα που ενδεχομένως εξετάζονται για κυβερνητικούς ρόλους περιλαμβάνουν τον Ματ Νταν, επικεφαλής κυβερνητικών υποθέσεων της SpaceX.

Στην Tesla, το θεμέλιο λίθο του τεράστιου και διασυνδεδεμένου ομίλου του Μασκ, ο δισεκατομμυριούχος πρέπει να αντιμετωπίσει τον ίδιο τον Τραμπ και τον σκεπτικισμό του Ρεπουμπλικανικού Κόμματος για τα ηλεκτρικά οχήματα.

Η εταιρεία επωφελείται από μια επιδότηση 7.500 δολαρίων για κάθε μίσθωση ή αγορά ηλεκτρικού οχήματος, καθώς και από τα κέρδη εκατοντάδων εκατομμυρίων δολαρίων κάθε τρίμηνο από την πώληση ρυθμιστικών πιστώσεων σε άλλους κατασκευαστές που δεν πληρούν τους στόχους εκπομπών που σχετίζονται με την παραγωγή.

Ενώ ο Μασκ έχει αλλάξει κάπως την στόχευση της Tesla προς την τεχνητή νοημοσύνη, τα ανθρωποειδή ρομπότ βοηθούς και τα αυτοματοποιήμενα ταξί χωρίς οδηγό, η επιχείρηση αξίας 1 τρισ. δολαρίων, αντιμετωπίζει εμπόδια από τις ρυθμιστικές αρχές.

Σε αντίθεση με τη Waymo της Google, η Tesla δεν έχει λάβει έγκριση για την ύψιστη διαβάθμιση ασφάλειας για αυτόνομη οδήγηση, που αποτελεί σημαντικό εμπόδιο στην υπόσχεση του Μασκ να κυκλοφορήσει ρομποταξί στην Καλιφόρνια και στο Τέξας μέσα στο επόμενο έτος. Αντιμετωπίζει επίσης αρκετές έρευνες για ατυχήματα που προκλήθηκαν από το λογισμικό υποβοηθούμενης οδήγησης.

Ο Μασκ θα προσπαθήσει να επηρεάσει τους κανονισμούς ώστε να γίνει πιο εφικτός αυτός ο στόχος, συνολικά για την αυτόνομη οδήγηση.

Σε αυτό θα μπορούσαν να συμβάλλουν, ο Πίτερ Σιούτζοφ, επικεφαλής του λογισμικού αυτόματου πιλότου και τεχνητής νοημοσύνης της Tesla, και ο Σουράζ Ναγκαράζ, ο οποίος επιβλέπει τις δοκιμές ασφαλείας της εταιρείας.

Ο Μασκ φαίνεται όμως ότι δεν δρα μόνος του, αφού θέλει να παίξει και τον ρόλο της γέφυρας μεταξύ κι άλλων επιχειρηματιών της Σίλικον Βάλεϊ με την κυβέρνηση Τραμπ. Στο πλευρό του Μασκ έχει σταθεί κι ο συνιδρυτής της Palantir, Τζο Λόνσντεϊλ, ο οποίος μάλιστα ανέλαβε ηγετικό ρόλο στην America Pac και βρισκόταν σε τακτική επικοινωνία με τον Μασκ και τον Τραμπ καθ’ όλη τη διάρκεια της προεκλογικής εκστρατείας, σύμφωνα με τους FT.

Οι ιδρυτές τεχνολογικών εταιρειών που υποστηρίχθηκαν από τον Μασκ έχουν ήδη κάποια κέρδη. Ο Πάλμερ Λάκυ, συνιδρυτής της νεοφυούς αμυντικής εταιρείας Anduril, δήλωσε κατά τη διάρκεια συνέντευξης που παραχώρησε στο Bloomberg ότι βρίσκεται σε επαφή με τη μεταβατική ομάδα του Τραμπ και ότι έχει βολιδοσκοπηθεί σχετικά με τους υποψήφιους υπουργούς Άμυνας. Όπως ανέφερε δε, θα «απαντήσει στο κάλεσμα» αν του ζητηθεί να συμμετάσχει στη κυβέρνηση.

Νωρίτερα μέσα στην εβδομάδα, ο Μασκ απάντησε στον Λάκυ στο X, λέγοντας: «Είναι πολύ σημαντικό να ανοίξουμε το Υπουργείο Άμυνας και τις υπηρεσίες πληροφοριών των ΗΠΑ σε επιχειρηματικές εταιρείες όπως η δική σας».

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments