Αναχαίτισε το Netflix η Cosmote: Το νέο τοπίο στη συνδρομητική
Πηγή Φωτογραφίας: pixabay // Αναχαίτισε το Netflix η Cosmote: Το νέο τοπίο στη συνδρομητική
Θετικά είναι τα πρώτα αποτελέσματα της συμφωνίας μεταξύ Nova και Cosmote στη συνδρομητική τηλεόραση, με τους καταναλωτές να στρέφονται στις νόμιμες συνδέσεις. Την ίδια στιγμή οι κολοσσοί του streaming σημειώνουν οριακές μεταβολές, παρά το γεγονός ότι οι καταναλωτές αγκαλιάζουν περισσότερο το μοντέλο των ΟΤΤ πλατφορμών.
Οι Over the Top (OTT) πλατφόρμες συνεχίζουν να καταγράφουν σημαντική άνοδο στην Ελλάδα, με το μοντέλο που ξεκίνησε η Vodafone TV να επεκτείνεται δυναμικά και στους άλλους παρόχους. Είναι χαρακτηριστικό πως η Cosmote TV έχει σπάσει το φράγμα των 500.000 συνδρομητών στην υπηρεσία, ενώ η Nova συνεχίζει να επενδύει στην πλατφόρμα ΕΟΝ μετά και την συμφωνία με την Cosmote το καλοκαίρι.
Μια συμφωνία η οποία έχει ήδη αποδώσει καρπούς σύμφωνα με στελέχη των τηλεπικοινωνιακών παρόχων που σημειώνουν ότι «σύντομα θα αποτυπωθούν και τα ακριβή νούμερα στα οικονομικά στοιχεία», εκφράζοντας την ικανοποίησή τους για τη μέχρι τώρα ανταπόκριση των καταναλωτών, ενώ υπενθυμίζουν ότι «ακόμα περιμένουμε το νομοσχέδιο κατά της πειρατείας» που θα έσφιγγε περαιτέρω τον κλοιό στους πειρατές.
Υπενθυμίζουμε πως την ίδια στιγμή που, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΕΤΤ, οι συνδρομητές τηλεόρασης στο τέλος του 2023 έφταναν το 1,3 εκατ., εκτιμάται ότι οι πειρατικές συνδέσεις είχαν φτάσει να αγγίζουν τις 900.000, με τα νούμερα αυτά να έχουν μειωθεί σημαντικά μετά τις τελευταίες μεγάλες επιχειρήσεις που έχει πραγματοποιήσει η αστυνομία και τις πρώτες καταδίκες πειρατών.
Οι τελευταίες εξελίξεις και η αλλαγή στον τρόπο θέασης έχουν φέρει και το τέλος της κυριαρχίας του Netflix στην ελληνική αγορά, που μπορεί ακόμα να διατηρεί τα ηνία μεταξύ των ξένων πλατφορμών, αλλά εκτιμάται ότι έχει υποχωρήσει χαμηλότερα από την Cosmote TV, η οποία κυριαρχεί στην αγορά. Αθλητικό περιεχόμενο αλλά ακόμα και τα «ελεύθερα» κανάλια δείχνουν να αποτελούν τα όπλα της Cosmote TV που έχει δει να ενισχύονται τα νούμερα της και μετά τη συμφωνία με το Netflix, ενώ από την πλευρά της η Nova στοιχηματίζει στις αθλητικές διοργανώσεις και τις παραγωγές του εξωτερικού.
Η ωρίμανση της αγοράς αφήνει πίσω το Netflix
Το Netflix που άλλαξε τον τρόπο θέασης στην Ελλάδα από την πανδημία και μετά, βλέπει πλέον το μοντέλο του να ξεπερνιέται από τον ανταγωνισμό καθώς χάνει πλέον τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα που είχε, όπως τον διαμοιρασμό των κωδικών. Αν και διατηρεί την πρώτη θέση μεταξύ των ξένων πλατφορμών, η Cosmote TV έχει ενισχυθεί σημαντικά, με τους συνδρομητές στην ΟΤΤ πλατφόρμα να αγγίζουν το σύνολο των χρηστών του Netflix.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Just Watch, στο τρίτο τρίμηνο του 2024, Netflix και Amazon Prime Video διατήρησαν τις δύο πρώτες θέσεις αντίστοιχα στην ελληνική αγορά streaming, με το Disney+ να ακολουθεί έχοντας ανεβάσει ρυθμούς, ενώ πιο πίσω βρίσκεται η Apple TV και η Mubi.
Ειδικότερα το Netflix έκλεισε με οριακή πτώση 1% των μεριδίων του φτάνοντας το 36%. Αν και δεν δημοσιεύει τα στοιχεία για την Ελλάδα, η πλατφόρμα εκτιμάται πως διαθέτει 600.000 συνδρομητές. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται το Amazon Prime Video με άνοδο 1% το τελευταίο τρίμηνο φτάνοντας το 35%. Το Disney+ που κατέχει το 14% της αγοράς διεύρυνε την απόσταση από την Apple TV που φτάνει στο 8% ενώ στο 3% έχει περιοριστεί το ποσοστό της Mubi.
Η Cosmote TV είναι κυρίαρχη στη συνδρομητική τηλεόραση στην Ελλάδα, καθώς αριθμεί 686.518 συνδρομητές στο πρώτο εξάμηνο του 2024 έχοντας σημειώσει άνοδο 6,2% σε ετήσια βάση, με περισσότερους από 500.000 συνδρομητές να βρίσκονται στην ΟΤΤ πλατφόρμα της, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες η τάση συνεχίζει να παραμένει ανοδική από την αρχή της χρονιάς.
Η Nova έχοντας επενδύσει σημαντικά ποσά για να αποκτήσει την Premier League και να διατηρήσει την Euroleague έχει περισσότερους από 460.000 συνδρομητές, συνεχίζοντας να καταγράφει ανοδικά νούμερα από τις αρχές του χρόνου, με την τάση να έχει αυξηθεί περαιτέρω από το καλοκαίρι.
Την ίδια στιγμή η Vodafone ήταν η πρώτη που είδε τα πλεονεκτήματα της ενσωμάτωσης ενός κολοσσού streaming στο οπλοστάσιό της, έχοντας συνεργασία με το HBO και την επιλογή προσθήκης του Disney+ αποτελεί μια εναλλακτική επιλογή, έχοντας πλέον ξεπεράσει τους 200.000 συνδρομητές, με την εταιρεία να εκτιμά πως θα συνεχιστεί η αυξητική τάση και τη φετινή χρονιά.
Στέφανος Τσουλάκης – Busines Daily
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας