Κίνα: Σύσφιξη σχέσεων με την Λατινική Αμερική
Πηγή Φωτογραφίας: Bloomberg, Key takeaways from Peru’s President Dina Boluarte’s China visit
Ενώ οι Ευρωπαίοι διαφωνούν σχετικά με την υλοποίηση της συμφωνίας Mercosur για τις εμπορικές σχέσεις με τη Λατινική Αμερική και οι αναλυτές στις ΗΠΑ περιμένουν τη νέα στρατηγική απέναντι στην «πίσω αυλή τους» μετά την εκλογή του Τραμπ, η Κίνα συνεχίζει να ενισχύει τη συνεργασία της με την περιοχή. Ένα σημαντικό βήμα σε αυτή την κατεύθυνση είναι το υπερσύγχρονο λιμάνι στο Τσανκάι του Περού, που βρίσκεται μόλις 80 χιλιόμετρα από την πρωτεύουσα Λίμα, στις ακτές του Ειρηνικού.
Στα χέρια του Πεκίνου με προεδρική παρέμβαση
Για τα εγκαίνια του λιμανιού, ο πρόεδρος Σι ταξίδεψε αυτοπροσώπως, γεγονός που υπογραμμίζει τη σημασία που αποδίδει η κινεζική ηγεσία στο έργο αυτό. Αυτό επιβεβαιώνεται και από το κόστος της επένδυσης, το οποίο έχει ήδη ξεπεράσει το 1,3 δισεκατομμύρια δολάρια και αναμένεται να φτάσει τα 3,5 δισεκατομμύρια με την ολοκλήρωσή του. Τα κεφάλαια προέρχονται σχεδόν αποκλειστικά από την Cosco, η οποία κατέχει την πλειοψηφία των μετοχών, ενώ η εταιρεία Volcan από το Περού διατηρεί ένα μικρό μερίδιο, αν και έχει περάσει σε ελβετικά χέρια.
Η Cosco κατάφερε τελικά να διατηρήσει το δικαίωμα απόλυτου ελέγχου και διαχείρισης, παρά τις αντιδράσεις που εκφράστηκαν στη χώρα από εκείνους που υποστηρίζουν ότι πρόκειται για παραχώρηση εθνικής κυριαρχίας. Για να επιτευχθεί αυτό, απαιτήθηκε η προσωπική παρέμβαση της προεδρού Ντίνα Μπολουάρτε, καθώς και η παράκαμψη προηγούμενων αποφάσεων της περουβιανής Δικαιοσύνης.
Το σύγχρονο, πλήρως αυτοματοποιημένο συγκρότημα, που εκτείνεται σε περίπου 10 τετραγωνικά χιλιόμετρα, αναμένεται να μειώσει τη διάρκεια σύνδεσης της Λατινικής Αμερικής με τη Σαγκάη κατά δύο εβδομάδες, η οποία μέχρι τώρα εξαρτιόταν από λιμάνια στην άλλη πλευρά της αμερικανικής ηπείρου στον Ατλαντικό Ωκεανό. Επιπλέον, υπολογίζεται ότι θα μειώσει το κόστος μεταφοράς κατά 30%, προσφέροντας έτσι ένα ακόμα σημαντικό πλεονέκτημα στο κινεζικό εμπόριο με την περιοχή.
Κεντρικός κόμβος για το μέλλον
Το Τσανκάι βρίσκεται στον παναμερικανικό αυτοκινητόδρομο, ο οποίος συνδέει το Περού με τη Χιλή στο Νότο και το Εκουαδόρ και την Κολομβία στο Βορρά, κατά μήκος της παράκτιας γραμμής του Ειρηνικού. Επίσης, συνδέεται μέσω της οδού που ενώνει τους δύο ωκεανούς με τη Βραζιλία. Η Κίνα προμηθεύεται το 45% των αγροτικών της προϊόντων, κυρίως σόγια και κρέας, από χώρες της Λατινικής Αμερικής. Η Χιλή και το Περού είναι σημαντικοί προμηθευτές της, προσφέροντας δύο κρίσιμα ορυκτά: χαλκό και λίθιο. Τα δύο τρίτα των παγκοσμίως γνωστών αποθεμάτων λιθίου και περίπου το 40% των αποθεμάτων χαλκού βρίσκονται σε αυτές τις χώρες. Ωστόσο, στη Χιλή υπάρχουν ανησυχίες σχετικά με την πιθανή υποβάθμιση των λιμανιών της, εξαιτίας της σημαντικής αναβάθμισης που έχει γίνει στο Περού.
Σε κάθε περίπτωση, για το Πεκίνο, αυτό αποτελεί ένα ακόμη σημαντικό βήμα στη στρατηγική του για την ενίσχυση της οικονομικής και εμπορικής του υπεροχής στη Λατινική Αμερική, όπου οι ΗΠΑ και οι πρώην Ευρωπαίοι αποικιοκράτες δείχνουν να υποχωρούν σταθερά. Το νέο τερματικό λιμάνι, μόλις ολοκληρωθεί, θα είναι ένα από τα πιο σύγχρονα και σημαντικά του κόσμου, καθώς εντάσσεται στη στρατηγική του Πεκίνου για τον «νέο δρόμο του μεταξιού», που επεκτείνεται σε όλες τις ηπείρους. Το μόνο εργαλείο που φαίνεται να διαθέτουν προς το παρόν οι Ευρωπαίοι και οι Αμερικανοί για να αντισταθούν σε αυτό είναι μέτρα προστατευτισμού, όπως οι δασμολογικές επιβαρύνσεις, τα οποία όμως δεν μπορούν να ανακόψουν την ενίσχυση της θέσης της Κίνας στη Λατινική Αμερική ή στην Αφρική.
Πηγή: Pagenews.gr
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας